,,Proč jsme tady?" zeptal se Jeremy Amy, když došli na louku.
,,No..." odvětila, ,,chci se ještě naposledy pokochat výhledem."
,,Ale Amy, copak se sem už nevrátíme?" zasmál se Jeremy.
,,Nikdy nevíš..."
,,Nebuď pesimistka, Amy. Všechno bude v pohodě," objal ji kolem ramen. ,,A víš co? Těším se."
,,Už jsi o tom přemýšlel?" zasmála se.
Jeremy odvrátil obličej od toho jejího.
,,Budu se těšit na cokoliv..." odmlčel se, ,,...když tam budeš ty."
Amy nasadila udivený výraz, ale mlčela.
Ještě tam chvíli mlčky seděli.
,,Měli bychom jít," zvedala se.
Jeremy ji následoval.
Pak se ale Amy zastavila. Otočila se na něj a překvapila ho větou: ,,Jeremy Saint Johne, jestli mě máš rád natolik, jak se zdá, ukaž, že je to pravda."
Jeremy zamhouřil oči. Tahle věta ho zaskočila.
Pochopil, co po něm chce.
,,Amy Taylorová. Škoda slov."
Pak se naklonil, byla o dost menší než on, a vtiskl jí lehký polibek na čelo.
Položila si hlavu na jeho rameno a objala ho.
Škoda slov.
---
S krosnami na zádech, oblečeni do šusťákových souprav, sešli se Grace, Amy, Alex, Jeremy, Will a Richard v hlavní budově.,,Ahoj," zdravil je Jack O'Brian. ,,Připraveni?"
,,Ano!" zvolal Richard.
,,Klid, Richi," klidnila ho Grace. ,,Myslím, Jacku, že jsme všichni připraveni."
,,Fajn! Za deset minut odcházíme."
,,Zaskočím si ještě za kamarády z trojky," řekla Amy.
,,Můžu jít s tebou?" zeptal se jí Jeremy, čímž si vysloužil významný pohled Richarda.
,,Jistě," přikývla Amy.
Všichni se potutelně usmívali.
Když vyšli z budovy, Jeremy, navzdory četnému obecenstvu, chytil Amy za ruku.
Pustil ji až tehdy, když zaklepali na dveře Kateiny chatky.
Nikdo uvnitř nebyl.
Vystřídali všechny chatky se stejným výsledkem.
Až v chatce Davida Harleye viděli Amy s Jeremym všechny naskládané, jak se dívají na televizi.
Kate vyskočila z gauče a hnala se obejmout Amy.
Když uviděla Jeremyho, zamračila se.
,,Amy?" A ukázala na něj.
,,Jeremy St John, z našeho týmu. Jeremy, toto je Kate Hillová." Podali si ruce.
,,Rád tě poznávám, Kate."
,,Mě nikdo nepředstaví!" vztekal se Matt.
,,Jeremy, Mattew Mac, všichni mu říkají BigMac nebo hamburgr. Matte, Jeremy St John."
Postupně Amy představila Jeremyho i Emmě Blackové, Bobbymu Jenkinsonovi a Davidu Harleyovi.
,,Tak co, Amynko, už vyrážíte?" zeptal se David.
Amy se významně podívala na její obložená záda.
David přikývl.
,,Za pět minit tam máme být. Pojď, Amy," pobídl ji Jeremy.
Když se rozloučili s lidmi z trojky - Amy byla od každého objána a Jeremymu bylo popřáno hodně štěstí poplácáním po rameni - vydali se k bráně na začátku pozemku základny.
John O'Brian je znovu přivítal a seznámil s pravidly chůze v pralese.
,,Takže zaprvé. Choďte ve dvojicích v zástupu za sebou. Vždycky se dívejte pod nohy, cokoliv vám pod ně může přijít. Pokud budete chtít něco blíž zkoumat a vůbec uspokojovat vaše zoologické choutky, vždycky použijte tuhle tyč, kterou si budete klestit cestu před sebou."
Následně jim rozdal skládací plastové tyčky, které si měli všichni připnout na batohy.
,,Ostatní věci vám řeknu při chůzi. Vyrážíme."
Amy se naposledy se ohlédla po základně a pak vykročila směrem k lesnatým záplavám.
×××
Tak konečně jdeme do pralesa! Co myslíte, jak to zvládnou?
Díky za vote a komenty :)
ČTEŠ
Rainforest Spirit
RomanceAmy je mladá zooložka, která se rozhodne zúčastnit se velké výzkumné akce v Amazonu, největším pralese na světě nacházející se v jižní Americe. Součástí této akce jsou také týdenní výpravy přímo do nitra pralesa. Amy se se svým týmem na takovou výpr...