,,Dvojice, přátelé, dvojice!" pokřikoval Jack.
Jeremy se zařadil za Willa a Alex, kde jen tak náhodou šla Amy.
Asi sto metrů za nimi byla brána označující vstup do pralesa.
,,Amy? Ty máš vytisklý seznam všech výzkummých živočichů, ukaž nám ho, prosím," požádala Grace.
,,Jasně, tady je."
Amy zahrabala v batohu a vytáhla kus papíru s natištěným textem.
Všichni se shromáždili kolem ní.
,,Nejvíc se těším na delfíny," nechal se slyšet Will.
,,Ty žijou v Amazonce. Ta je asi dvacet kiláků do pralesa. Delfíny bych nechal na konec," řekl John O'Brian.
,,Kdo by řekl, že amazonský delfín žije v Amazonce, že?" udivil se Richard, ale všichni jeho ironickou poznámku přešli bez komentáře, jenom Amy ho odměnila stejně ironickým pohledem.
,,Jacku, raději nám řekni, kde je první základna," řekla Grace.
,,No," odvětil O'Brian, ,,odhadem tak dvanáct kiláků. Do večera jsme tam."
Grace přikývla, Richard začal omdlévat a ostatní raději Jacka ani neslyšeli.
,,Ježíši, co tak kysele? V rozpisech byly jednoznačně zapsány celodenní výpravy. Vypadáte, jako byste měli deset dní v kuse špacírovat po poušti," kárala je Grace.
,,Jestli ale budete stát nad rozpisem všech těch zvířat, nebudem tam ani zítra v poledne," prohodil Jack O'Brian.
Tak Amy složila papír zpět do batohu a zařadila se zase vedle Jeremyho.
Šli úplně poslední.
Jeho ruka spadla podezřele blízko té její.
Věděla, o co mu jde, a tak ho schválně nechytila.
...
,,Dostáváme se do oblasti kosmanů, přátelé," informoval všechny Jack O'Brian. ,,Nejrozšířenější v týhle oblasti jsou lvíčci zlatí."
,,Jasně," přikývla Alex. ,,Jsou na seznamu ohrožených druhů."
,,Když budete pozorný, uvidíte je. Jsou ve vejškách, ale mají dost nepřehlídnutelnou barvu. Můžeme si tady dát přestávku a vy se na ně můžete mrknout ," navrhl O'Brian.
,,Jasně," souhlasila za všchny Amy.
Nikomu neušla změna mluvy jejich průvodce. Později si to vysvětlovali tím, že se před Georgem chtěl chovat velmi slušně, ale v pralese tu škrabošku mohl shodit a mluvit jako pořádný dobrodruh.
Sundali si krosny ze zad.
,,Nebudem se tady moc rozkládat. Ač to nevypadá, hemží se to tu dost jedovatejma potvorama."
Pak si vyhrnul rukáv a odhalil vystouplou jizvu, která se táhla od zápěstí až za loket.
,,Tohle mi udělal nějakej plaz. Nikdo nevěděl, co je zač, tak ho začali zkoumat. No, vyšla z toho pakobra diamantová. Nádhernej had s hnědým tělem a oranžovým břichem. Tenkrát jsem ale nemyslel na její krásu. Je totiž smrtelně jedovatá. Prej mám bejt rád, že jsem o tu ruku nepřišel."
Ostatní na ni obdivně koukali.
,,Páni, jak ti to udělala?" zeptala se Amy.
,,Stejně tak, jako by to teď mohla udělat vám, kdyby jsme tady třeba rozložili stany. My jsme to bohužel udělali a já jsem na to jedinej takhle doplatil. Taky jsme si tady chtěli prohlídnout lvíčky, ale žádnýho jsme nemohli objevit. Tak jsme rozložili stany a prý že tady přespíme."
Všichni se zájmem poslouchali dobrodružství jejich průvodce.
,,Šel jsem si lehnout. Odhrnul spacák, a jak už byla tma, tu potvoru jsem v těm neviděl. No a tak jsem si jí lehl rovnou na zadek. Zvedla hlavu. Byla dost velká, měřila nejmíň půl druhýho metru. Řeknu vám, tu hnědou hlavu a bílý tesáky si pamatuju doteď. Měl jsem štěstí, že jsem měl, na radu našeho průvodce, v kapse skládací nůž. Rychle jsem po něm hmátl. Než jsem ho ale stihl rozevřít, ucítil jsem štiplavou bolest s předloktí."
Během celé produkce se Jack O'Brian rozmachoval kolem sebe a předváděl pohyby tak, aby se posluchači lépe vžili do situace, jak jim později objasňoval.
,,Jaké to je, když tě kousně had?" ptal se Jeremy.
,,Brněla mě celá ruka. Za chvíli jsem ji přestal cítil. Jejich jed je jinej, než třeba jed anakondy nebo hroznýše, úplně tě znecitliví. Levou rukou jsem popadl spacák se svíjejícím se hadem a rychle ho vyhodil ze stanu. Div jsem ho nehodil na kamaráda, který se chystal vejít ke mě. Měl baterku, a tak mi posvítil přímo do oblečeje. Zavřel jsem oči a levačkou jsem mu strčil nehybnou ruku pod ksicht. Když uviděl dvě červený tečky na mým zápestí, zblednul a začal rychle volat ostatní. No, a pokračováním vás už zatěžovat nebudu, zavázali mi ruku nad ramenem, zavolali záchranej vrtulník. Já mezitím upadl do bezvědomí. Probudil jsem se až v nemocnici v Riu, ruka obvázaná. A řeknu vám, zlatý ruce maj ty doktoři. Prej je zázrak, že jsem tu ruku rozhejbal, ale jak vidíte, povedlo se."
A aby o tom ostatní přesvědčil, zašermoval několikrát předloktím mezi jejich očima.
,,Panejo," vydechl Will. ,,A to jsi neztratil odvahu chodit na výpravy, a dokonce je vést?"
Jack se pousmál. ,,Já pro prales žiju. Je to celoživotní vášeň. A tu nějaký háďátko rozhodně nezkazí."
----
Ahoj! :) Doufám, že se líbí. Zanechte komentář či vote, moc mě potěší :)
Jinak se omlouvám za všechny překlepy, kterých jse si nevšimla při zpětném pročítání, ale píšu na strejdově Applu, tudíž trochu nezvyklá klávesnie. Děkuju za pochopení :)
Agnes
ČTEŠ
Rainforest Spirit
RomanceAmy je mladá zooložka, která se rozhodne zúčastnit se velké výzkumné akce v Amazonu, největším pralese na světě nacházející se v jižní Americe. Součástí této akce jsou také týdenní výpravy přímo do nitra pralesa. Amy se se svým týmem na takovou výpr...