11. Lvíčci

54 7 6
                                    

Po tom, co se dozvěděli o příhodě jejich průvodce, zavrhli naši milí přátelé možnost odpočinku na zemi a raději si odložili na listnatou půdu pouze batohy.

,,Tak co, jdeme na ty lvy?" navrhl Will.

,,To je jasný," přikývla Grace. ,,Hádám, že nám budou stačit jenom dalekohledy a foťáky."

,,A jídlo," přidal se Jack O'Brian.

,,Jídlo?" nechápala Alex.

,,Místní lvíčci jsou, z pochopitelnýho důvodu, dost zvyklí na lidi. A za banán vám přidou klidně až před nos."

,,To je dost divný," ušklíbla se Amy. ,,Proč by za nima teda lidi chodili, když ne za tím, že vyfotí plachou opici přímo na stromě? Vždyť jestli chci krotký zviřátko, půjdu na safari támhle do Ria."

,,Jack dost přehání," objasňovala Grace. ,,Ty opice tak krotké nejsou. Ale je pravda, že když jim nabídnete něco k snědku, budete jejich kamarády."

,,Nejsi nějaká chytrá?" ušklíbl se O'Brian.

,,Už jsem tu byla, takže vím, o čem mluvím," přikývla Grace nevinně nedbající překvapených pohledů ostatních.

,,Ty... Ty jsi tu už byla?" zeptal se udieně Richard.

,,Aby ti nevypadly oči z důlků. Jo, byla. Já jsem vám to neřekla?" usmívala se Grace.

Amy založila ruce  bok. ,,No to tedy neřekla," odvětila naoko naštvaně.

,,No, nebylo to nic významného. Byly jsme tady s kamarádem, který tehdy čerstvě vystudoval zoologii a veterinu, a jeho mamka nám zařídila dvoudenní exkurzi s průvodcem sem do Amazonu. Pochopitelně se toho nedalo za dva dny nic moc stihnout, takže jsme viděli jenom lvíčky a kapybary."

,,Koho jste měli za průvodce?" ptal se se zájmem Jack.

,,To si asi nevzpomenu," přiznala Grace. ,,Nějak Conell, Cornell..."

,,Taylor Cornell?" vyhrkl Jack. ,,To je náhoda! Taky jsem s ním chodil," povídal zasněně.

,,Co?" vyprskl Richard.

Jack nechápal.

,,Co, co?" ptal se udiveně a pozoroval pobavené výrazy ostatních.

Pak mu to došlo.

,,Počkat, né! Myslím na výpravy," vzedl ruce na obranu.

Richard se začal smát na celou džungli.

,,Richi!" krotila ho Amy.

,,Co je? Mě to připadalo vtipný," bránil se.

,,Kde je vůbec Jeremy?" přešla Amy na jiné téma.

,,Tady jsem," ozvalo se jí za zády. ,,A pojďte za mnou."

Amy kývla rukou na ostatní, aby Jeremyho následovali.

,,Hlavně tiše," dal si prst před ústa Jeremy. ,,Jinak to neuvidíte."

,,Neuvidíme co?" ptal se Will. Jeremy mu ale neodpověděl.

Vedl své přátele po listnaté cestě až k velké kokosové palmě. Zastavil se u paty jejího kmene a otočil se. 

,,A...?" ušklíbl se Will. ,,Palma. Úžasná kokosová palma, kterých je v pralese snad milion. Gratuluji ti, Jeremy, k objevu století-" Alex mu zakryla ústa rukou a pohlédla na nic neříkajícího Jeremyho.

Ten se usmál a zvedl dlaň se vztyčeným ukazováčkem směřujícím nahoru.

Všichni zvedli své zraky do spleti dlouhých palmových listů, kde se mezi hnědými slupkami kokosových ořechů zableskly i tmavě zlaté kožíšky.

,,Lvíčci!" vydechla tlumeně Grace. Poplácala s úsměvem Jeremyho po rameni.

Alex si sundala dalekohled z krku a přiložila si ho k očím. Před zraky se jí po chvíli objevila chlupatá hlava s černým, zamračeným obličejem uprostřed, maličké tělíčko a dlouhý ocas lvíčka zlatého.

,,Alex, půjč mi ten dalekohled," prosil Richard. 

Dívka svolila a Rich si fascinovaně prohlížel samičku, která, jak se později ukázalo, nesla na zádech dvě mláďata. 

,,Něco mi ale nejde do hlavy," zamyslela se Grace, když si všichni důkladně opičky prohlédli a nafotili.

,,Copak?" zajímal se Jack.

,,Proč jsou na palmě. Lvíčci přece žijí hlavně na fíkusech a liánách, tak co by dělali na kokosu?"

,,To je pravda, kvůli potravě určitě ne. Hmyz najdou především právě na fíkusech a ovoce na palmě nenajdou. No a ořechy nežerou, nemám pravdu?" podotkla Amy. ,,Bude v tom něco jiného."

,,Co skrýš?" hádal Will. ,,Může tady být nějakej dravec něco na ten způsob a oni se schovávají. Listy palmy jsou dost velké na to, aby je takový jaguár viděl."

,,To je dobrá myšlenka, Wille. Ale řekla bych, že to bude v něčem jiném," rozumovala dál Grace.

,,Ale co?" ptala se Alex.

,,Co déšť?" ozval se konečně Jeremy.

,,Déšť?" podotkla nevěřícně Amy. ,,Myslíš, že by se radši schovali do palmy, než do nějakého vykotlaného stromu?"

,,Jen si nemyslete," nenechal se odradit Jeremy. ,,Když jste se s Jackem o něčem bavili, byl jsem se trošku poohlédnout po okolí. A nic, kde by se mohli opice schovat, jsem nenašel. Ta palma je, podle mě, jediný možný úkryt."

,,Tak moment, mladej pane," zarazil ho Jack. ,,Pokud si dobře vzpomínám, za začátku výprav jsem vám jasně řekl, že se nikdo nebude oddělovat od ostatních, a už vůbec ne prozkoumávat sám prales. A to jsi ty, pokud dobře slyším, porušil," vyříkával naštvaně.

Jeremy mlčel.

,,Notak, Jacku," zastala se ho Amy, ,,v rámci výzkumu..."

,,To mě nezajímá, víš, co se ti mohlo stát? Už to v žádném případě nedělěj-"

Alex ho však přerušila: ,,Prší!"


****

No, dneska asi trošku nudné (ovšem pouze tehdy, pokud se vám celý příběh nezdá nudný), ale už se blížíme k velkému zvratu, tak si počkejte :)

Joo, a moc děkuji za více jak 130 přečtení. Trapný? Pro mě ne, děkuju. :)

Agnes


Rainforest Spirit Kde žijí příběhy. Začni objevovat