14. Záchrana

50 5 4
                                    

,,Čau, borci," smál se Richard..

Will ani Alex se však nezmohli na jediné slovo.

,,Docela macek," kývl O'Brian směrem k mrtvému hadu.

,,Alex, Wille!" slyšeli ze shora Amyin hlas.

Zanedlouho se objevil i její vystrašený obličej nad okrajem propasti.

,,Amy," odpověděla jí Alex roztřeseným hlasem.

,,Teď mě dobře poslouchejte," říkal jim průvodce. ,,Spustím se po tomhle laně k vám dolů. Hlavně musíme všichni dávat pěknej bacha na tu anakondu. Kdyby se jí někdo dotknul, vystřelila by po nás, ještě se to v ní mele. Mám tady takovej provizorní sedák, Alex, do něj tě uvážu. Richard s holkama tě vytáhnou. Wille, ty musíš vyšplhat sám, můžeme ti trochu pomoct, ale, při vší úctě, asi tě nevytáhneme."

Will přikývl a přimáčkl si Alex ještě víc k sobě.

Za chvíli uviděli Jackovo pozadí, jak se k nim pomalu přibližuje, až před nimi stanul jejich průvodce a sklonil se k nim.

,,Co jste vyváděli? Mohli jste tady ležet s jazykem na bundě, kdybysme vás nenašli."

Potom se podíval na hada. Ve slabině měl zabodnutý zálesácký nůž a nic nenasvědčovalo tomu, že by byl schopen někomu ublížit.

Jack si vyhrnul promočený rukáv a prsty přejel po jizvě.

,,Pomstil jsem tě," řekl a zase si ruku schoval do bundy.

Pak se podíval na Willa, který držel Alex v náruči. Pousmál se pod vousy.

,,Tak co, nechcete už nahoru?" zasmál se.

Will se musel usmát. Udivovalo ho, s jakou lehkostí bere jejich průvodce tuto situaci.

,,Richi, hoď mi sem ten sedák!" zavolal Jack nahoru.

Richard vzal do ruky spleť provazů, do které by se při troše představivosti dalo vlézt, a hodil ho dolů.

O'Brian jej obratně chytil a přešteloval do použitelné podoby.

,,Tak pojď," vyzval Alex rukou.

Will přikývl na znamení, že to zvládne, i když se jí třáslo celé tělo.

Alex se tedy od něj odlepila a zkusila vstát. Levou nohou jí však projel blesk bolesti a ona se zase sesunula na zem.

,,Alex, co tě bolí?" zeptal se starostlivě Will.

,,Kotník," ukázala na svou oteklou levou nohu.

,,Jacku, problém."

,,Vidím, Wille. Uneseš Alex?"

,,Asi ano."

,,Musíš, jestli chceš, aby se odtud dostala. Vezmeš ji ze země a já jí nasadím ten sedák, dobře?"

Will přikývl na souhlas.

Jednou rukou podepřel Alex pod zády, druhou ji vzal pod koleny a zdvihl ji ze země.

Will věděl, že za normálních okolností by Alex uzvedl jako nic, ale teď jako by z něj všechnu sílu vysála ta obrovská anakonda a on měl co dělat, aby se udržel na nohou.

Alex se opřela o jeho hruď a zavřela oči. Její tělo jako by bylo v jednom ohni, i když se doslova koupala ve studeném potu. Hlavu měla jako obří vosí hnízdo a oči ji pálily.

Jack jí na nohy navlékl svázané provazy. Potom vzal provaz, který visel ze shora a protáhl ho provazem u Alexina pasu.

,,Táhněte!" zavelel Jack směrem nahoru.

Rainforest Spirit Kde žijí příběhy. Začni objevovat