Co nas śmieszy, co nas smuci...? + zadaj pytanie!

1.4K 159 29
                                    

Aktualizacja! 

Trochę nam smutno, że nie zadajecie żadnych pytań i możemy liczyć właściwie na zerowy odzew pod tym i wcześniejszym rozdziałem...

Wy wcześniej nam ziemie uczyniliście swoją obecnością piekłem i rajem! A to jest (nadal) tylko ziemia!


Dziękujemy bardzo za nominacje! To wspaniałe kiedy czujemy, że nasza praca jest doceniana i nie musimy pisać smętnych wierszy tak jak Norwid.

Chociaż i tak piszemy smętne wiersze... Czasami.

Odpowiadamy na pytania głównie dlatego, żeby czytelnicy mogli nas lepiej poznać, dlatego jeśli coś was nurtuje - śmiało pytajcie w komentarzach!

Na zadawanie pytań macie dwa tygodnie, potem je wszystkie zbierzemy i odpowiemy :)
Pytania możecie kierować do każdego bohatera, z pewnością przekażemy je dalej i przekażemy odpowiedź!

Za nominacje dziękujemy:

Infinitka - Libster Awards; Wojowniczka_Cienia - 15 faktów o nas

Libster Awards

To odpowiedzi Juliusza, a to Adama.

1. Czy jest ktoś, kto ma duży wpływ na twoją opowieść?

Tak. Tą osobą jest Adam. Zawsze mnie zaskakuje, poza tym piszemy to razem, więc jakiś wpływ mieć musi.

Hm, byłem przekonany, że tą osobą w przypadku Juliusza będzie mamusia (Przemoc nie jest rozwiązaniem, Kochany!)... Ale wracając do pytania - opowieść, którą z Juliuszem piszemy opiera się na naszym życiu. Oczywiście, że wpływ na nią mają wszyscy jej bohaterowie, a w szczególności Juliusz ze mną. W końcu to nasza miłość, nasza historia.

2. W jakich sytuacjach najczęściej wpadają ci najbardziej genialne pomysły na opowiadanie lub jakiś wątek?

Zacznijmy od tego, że nie mam genialnych pomysłów. <śmiech> Wena nachodzi mnie zawsze znienacka, nie wiem, kiedy powinienem się jej spodziewać.

Najczęściej pomysły nachodzą mnie w nocy, kiedy już smacznie leżę w łóżeczku, z Juliuszkiem u boku. Wtedy zwykle budzę go i zaczynam opowiadać, co chciałabym napisać, etc. No cóż - Juliusz zupełnie tego nie czuje i narzeka, a to "Adam, chcę spać", a to "Adam, zimno, oddaj kołdrę!", kiedy chcę wstać i opatulony pościelą zapisać nowe pomysły... Ech.

3. Od ilu lat piszesz?

Zacząłem bardzo wcześnie. Jakieś 200? Może więcej.

Czy to ważne od ilu? Oczywiście nadal pamiętam swoje pierwsze wiersze i dramaty, upychane w szafeczkach biórka, jednak nie datowałem ich jakoś szczególnie. Było to za dzieciaka, a kilka setek lat już minęło. Liczy się jakość, nie długość, pamiętajcie!

4. O czym była twoja pierwsza opowieść? Zacząłeś od wattpad czy masz może gdzieś stare zeszyty lub pliki?

Nie pamiętam dokładnie o czym, ale był to wiersz. Mam mnóstwo zapisanych kartek, które poniewierają się po mieszkaniu, a Adam krzyczy na mnie, bo nie sprzątam.

Moim pierwszy wierszem był pewien wiersz rymowany który jako chłopiec nabazgrałem na stole nożykiem, po kolejnym zakazie mojej matuli. Brzmiało to mniej więcej tak:

"Daj mi słodyczy,

bo moje serce krzyczy,

czara goryczy,

umrę bez słodyczy".

Wcześniej było kilka utworów białych, niemniej jednak to dzieło mogę uważać za początek poważnej kariery <śmiech>.

5. Jak trafiłeś na Wattpad?

Ja i Adam chcieliśmy podzielić się ze światem historią naszej miłości i eksplorując Internet trafiliśmy właśnie tutaj!

Juliusz napisał dokładnie to, co się wydarzyło w naszym życiu. Pomyśleliśmy, że taką epatującą różnymi barwami i zaskoczeniami historii jak nasza, aż szkoda zatrzymać tylko dla siebie (oraz jej bohaterów).

6. Czekasz na przypływ weny czy masz może jednak wyrobiony nawyk pisania?
Czekam na wenę.

Mam wyrobiony pewien nawyk pisania, staram się poświęcać na to od dwóch do dwudziestu godzin dziennie. Czasami po prostu siedzę z piórem w ręku i nic spod tego pióra wyjść nie chcę - ale ważne jest samo posiadanie nawyku!

7. Ile z Ciebie jest w twoich bohaterach? Macie jakieś wspólne cechy?
Dałem z siebie 100%.

Adam to ja. Ja to Adam. Juliusz, Fryderyk, Zygmunt, Ludwik, Ignacy, etc. to nie ja. Tyle w temacie.

8. Jaki serial/film możesz oglądać bez końca?

Za moich czasów nie było takich wynalazków, więc nie mam takiego.

Spójrz wyżej. ( Juliusz to moja gwiazdeczka na niebie, tylko jego mogę oglądać bez końca...!)

9. Masz jakąś ulubioną książkę?

Uwielbiam Shakespeare'a.

Nie mam ulubionej książki, ale często inspiruję się innymi. Znający moją twórczość z pewnością to odczuli.

10. Jakie masz plany na wakacje?

Pisać, czytać, spać, jeść, znowu pisać.

Wakacje? Jakie wakacje?

15 faktów o... Słowackiewiczu!

1. Nazwę zaczerpnęliśmy z dzisiejszej popkultury, naprawdę nie mieliśmy wcześniej pojęcia, że ktoś może nas nazywać w taki sposób... Chociaż całkiem ładnie to brzmi.

2. Bardzo się kochamy, chociaż często kłócimy z głupich powodów. No cóż - jeśli ci nie zależy, to nie znajdujesz powodów do kłótni.

3. Oboje mamy niewielkie (no dobrze, bardzo liczne) wady, które staramy się akceptować i mimo których się kochamy - np. Juliuszowi zdarza się dramatyzować, a Adamowi chrapać.

4. Zajmujemy się głównie poezją, rzadziej prozą, czasem muzyką i tańcem.

5. Wieść gminna niesie, że się nienawidzimy, ale to nie jest prawda. Jak już sami zauważyliście.

6. Adam zawsze chce postawić na swoim, jest bardzo uparty i nieustępliwy.

7. Swego czasu mieliśmy konta na Facebooku, ale Pan Góracukru je usunął. Serdecznie pozdrawiamy naszych znajomych! Głównie księcia Józefa Poniatowskiego, Mikołaja Kopernika, Ismaila Envera Paszę, Krzysztofa Kolumba oraz Dzika!

8. Adam bardzo nie lubi swojego drugiego imienia i dlatego nie jest ono nigdzie i nigdy ujawniane. Dlatego uprzejmie śpieszymy donieść, że jest to... LIBERUM VETO! (A.)
Bernard ~ Julek

9. Po wielu latach obaj odkryliśmy, że kręcą nas także faceci. I dobrze...?

10. Nieformalnie Juliusz od dawna ma żonę... Pewną sześcioletnią niewiastę, która haftowała mu chusteczkę. Niestety, Adam nie jest pozytywnie nastawiony do związków otwartych ani "wielobocznych".

11. Adam jest bardzo porywczy i często ma dziwne, nieprzewidziane zachowania...

12. Kiedyś wspomniałem Adamowi, że wszyscy nas podejrzewają o bycie razem i powinniśmy znaleźć jakąś przykrywkę... Potraktował to zbyt poważnie, bo wrócił do Celiny i zmajstrował gromadkę dzieci.

13. Uwielbiamy dzielenie się z wami naszą historią, a każdy komentarz od Was mamy zachowany głęboko w naszych serduszkach.

14. Julek jest maminsynkiem i jest z tego dumny.

15. Kochamy naszych czytelników najbardziej na świecie. Jesteście najlepsi.

Pan Kordian | slowackiewiczOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz