7

648 18 2
                                    

Een week later

'Tim? Ik doe het bel Vincent maar' is het eerste wat ik zeg zodra Tim heeft opgenomen. 'Weet je het zeker Eef?' 'Ja, ik wordt gek hier. Ik moet gewoon even weg' snik ik en veeg een paar tranen weg. 'Wat is er?' Hoor ik hem bezorgd vragen. 'Ik vertel dat liever persoonlijk, dan bel ik Fleur en Marion ook gelijk' 'ja, tuurlijk is goed. Waar en wanneer?'

'Waarom moest ik komen?' Vraagt Fleur als ze naast Tim neerploft op het terras waar we aan zitten. Ik kijk even naar Marion die naast me zit, die me ook vragend aankijkt. Ik zucht even en wrijf over mijn gezicht. 'Ik ga voor een tijdje weg, ik weet nog niet voor hoe lang' 'ga je naar Vincent?' 'Ja, Tim heeft hem al gebeld ik vertrek morgen' 'dan al? Waarom zo snel?' Vraagt Fleur verbaasd 'heb je al afscheid van papa genomen?' 'Nee, en dat ga ik ook niet doen. Die klootzak komt er vanzelf wel achter dat ik weg ben' 'Eef, wat heeft hij gedaan?' Vraagt Marion bezorgd, ik zucht even diep en probeer mijn tranen te verdringen. 'We zijn met elkaar naar bed geweest daarna zei hij dat het maar eenmalig was, dat het fout was en dat hij voor Olivia kiest' gooi ik er in één keer uit. 'En ik ben zwanger' fluister ik erachteraan. 'Wat?!' Roepen Fleur en Marion uit 'sst, niet zo hard. Niet heel Maastricht hoeft het te weten' sis ik. 'Weet papa dit al?' 'Nee, en ik ben ook niet van plan om het hem te vertellen, hij kan de pot op' snuif ik. 'Eef hij is de vader, hij moet dit toch weten' zegt Marion 'nou daar ben ik het niet mee eens hoor' brengt Fleur er tegen in. 'Hij heeft nu voor Olivia gekozen, denk je dat als hij weet dat Eva zwanger is naar Eva zou gaan? Misschien dat hij wel een of andere regeling zou regelen of misschien dat niet eens omdat hij zijn relatie met Olivia niet op het spel wil zetten' 'dat bedoel ik dus, is er toch iemand die mij snapt.' 'Hé ik heb mijn mening nog niet gegeven' protesteert Tim. 'Oh ja sorry Tim. Wat vind jij?' 'Ik ben het met Fleur eens' 'jij bent het alleen met Fleur eens omdat je haar leuk vind.' Brengt Marion er tegenin. 'Dat is niet waar! Ik vind gewoon dat ze gelijk heeft. Het spijt me dit te zeggen maar als hij echt van Eva zou houden dan had hij na die keer wel voor haar gekozen denk je niet?' 'Dat is waar. Maar hij is hartstikke eigenwijs' reageert Marion weer 'ja klaar! Het is drie tegen een, je moet je er maar bij neerleggen Mar. Het is mijn keuze. En daarbij heeft Tim gelijk. Als hij echt van me zou houden dan had hij voor mij gekozen, wat hij dus niet heeft gedaan' 'ja, maar-' 'nee Marion, ik wil het niet horen. Dit is mijn besluit. Leer er mee leven.'

Hi!

Sorry voor het korte hoofdstukje😅, maar ik wou hier het hoofdstuk eindigen. Verder heb ik ook niet veel inspiratie meer om verder te schrijven😅. Ik heb nu tot hfst 9 geschreven, maar die heb ik nog niet af omdat ik gewoon niet weet wat er verder nog moet gebeuren... Dus alle tips en ideeën zijn welkom!

X

Esther

Missie #VAKANTIEBOEKWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu