Hoofdstuk 4

160 9 0
                                    

'Hé slaapkop, eindelijk wakker?', vraagt Marthe aan Hanne. 'Nee ik slaap nog, is Klaasje nog niet wakker?' 'Nee, die is vast en zeker nog ver in dromenland', lacht Marthe. 'Voel je je alweer wat beter Hanne? 'Ja, ik ben heel blij dat ik het eindelijk aan jullie verteld heb', zegt Hanne. 'Ik heb er nog eens over na gedacht.....we kunnen hier niet mee doorgaan', zegt Marthe. 'We zullen het toch ooit eens aan de politie moeten vertellen, straks blijft er geen geld over en blijft de stalker je lastig vallen'. 'Ja ja Marthe, maar voorlopig nog niet!', zegt Hanne een beetje boos terug. Er valt een stilte......
'Wil je ook een eitje?', vraagt Marthe dan. Hanne knikt terug. Marthe haalt de doos met eieren uit de koelkast. 'Ik zal eens even kijken of Klaasje al wakker is, of ze ook een ei wil. Ben zo terug', zegt Marthe.

'Hanne.....Klaasje is niet op haar kamer en ook niet in de badkamer', roept Marthe. 'Ik kijk wel even of haar jas er nog hangt', zegt Hanne. 'Wat gek....haar jas is ook weg'. 'Ik denk dat ze vroeg is vertrokken naar de sportschool'. 'Maar Klaasje laat altijd wel wat van haar horen als ze weggaat. Ik heb ook geen telefoontje of bericht van haar gekregen', zegt Marthe bezorgd. Bij het woord telefoon blijven Hanne's gedachten stil staan. 'Hallo, Hanne???', zegt Marthe dan. 'Waar is mijn telefoon, hij ligt niet op de plek waar ik hem altijd neer leg', gilt Hanne paniekerig. 'Hanne doe maar rustig, die is vast wel ergens', ik zal Klaasje wel even bellen. Marthe pakt haar telefoon en belt Klaasje. 'Ze neem niet op', zegt ze dan. Hier klopt iets niet....

GestalktWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu