(Ik wil jullie eerst even mededelen dat dit mijn eerste "boek" is. Ik weet dus nog niet hoe Wattpad werkt🙈, we zullen zien!)
'Heey Klaasje, jij bent snel terug', lacht Marthe als ze haar vriendin binnen ziet komen. Klaasje kijkt niet zo blij. 'Was er helemaal niks te vinden in die nieuwe schoenen winkel?', plaagt Hanne. 'Er was genoeg! En ik vond hele leuke roze gympen'. Maar toen ik bij de kassa stond en wou betalen was mijn portemonnee alweer leeg', zegt Klaasje boos. 'Dat is nu al de derde keer deze week!' 'Hahahah Klaasje, je hebt het er vast een keertje uitgehaald', zegt Marthe. 'Hier wacht even je mag wel wat van mij lenen'. Marthe haalt haar portemonnee uit haar handtas 'Eens even kijken'. 'HUH, dat is raar mijne is ook leeg'... 'Marthe Marthe Marthe, je hebt het er vast een keertje uitgehaald', lacht Klaasje. Marthe kijkt bedenkelijk. 'Hanne hoe zit het met de jouwe?', vraagt ze. Hanne??? Hallo? 'Waar ben je?'. 'Ik ben hier, er komt zo een hele leuke serie op TV die moeten jullie zien'. Marthe en Klaasje lopen richting Hanne. 'Hanne dit is even serieus', meent Marthe. 'Weet jij hier soms meer van?' Geen antwoord 'Je doet de laatste tijd zo vreemd als we het over geld hebben', zegt Klaasje. Plots glijden er tranen langs Hanne haar wangen. 'Oké, ik loop al een tijdje rond met iets naars', snikt Hanne. 'Het zit zo.....namelijk...' Doe maar rustig Hannie, aan ons kun je alles vertellen', zegt Klaasje zo lief mogelijk. 'Ik ben degene die geld pikt', zegt Hanne. 'Maar waarom dan?', vraagt Klaasje fel. 'Klaasje laat haar even rustig vertellen', smeekt Marthe. 'Er valt me al een tijdje iemand lastig'. 'Hij of zij stuurt me altijd sms'jes en.....' In die sms'jes wordt om geld gevraagd'. Anders zouden ze me wat aan doen'. 'Dus heb ik het gedaan'. 'Toen ik vertelde dat ik blut was vertelde hij of zij me dat ik maar geld moest gaan stelen'. Hanne bleef even stil................ 'Ik liep laatst de supermarkt uit en daar wachtte een persoon me op'. 'Hij sloeg me een keer hard in m'n gezicht en rende weg'. 'Dus je was laatst helemaal niet van de fiets gevallen?', vraagt Klaasje bezorgd. 'Nee, gaat Hanne verder'. 'Thuis kreeg ik weer bericht dat ik maar van jullie moest gaan stelen'. 'Anders zaten daar grote gevolgen aan'. 'En dat wil ik niet'. 'Het spijt me super erg!!!!', huilt Hanne. 'Hanne, we gaan nu meteen naar de politie, dit kan niet langer meer', klaagt Marthe. 'NEE', huilt Hanne nog harder. 'Die stalker volgt me altijd, ik weet niet hoe maar ik mag onder geen voorwaarde naar de politie'. 'Dan ben ik er geweest'.
JE LEEST
Gestalkt
FanfictionHanne loopt al een tijdje met een geheim rond. Als ze het uiteindelijk aan haar beste vriendinnen Klaasje & Marthe heeft verteld voelt ze zich erg opgelucht. Totdat de nieuwsgierige Klaasje contact krijgt met iemand. (Mijn eerste verhaal)