In het ziekenhuis is Klaasje net klaar met allerlei onderzoeken. Nu heeft ze eindelijk even tijd om rustig in een warm bed uit te rusten. Hanne en Marthe zitten op twee stoeltjes naast het bed van Klaasje en kijken haar toch een beetje bezorgd aan. Klaasje ziet er namelijk nog steeds slecht uit. Haar linker arm zit in het gips en boven haar ene wenkbrauw heeft ze hechtingen. Verder heeft ze op verschillende plekken op haar lichaam blauw/rode plekken. 'Hoe voel je je?, zegt Hanne dan. 'Gaat wel', antwoord Klaasje. 'Het spijt me Klaasje, dit allemaal is mijn schuld'. 'Nee Hanne, ik ben degene die weer eens nieuwsgierig was en op je mobiel heeft gekeken'. Op dat moment komt er een dokter de kamer binnen. 'Hallo mevrouw Meijer'. 'We hebben besloten dat u nog niet sterk genoeg bent om naar huis te gaan'. 'U zal hier toch nog een paar dagen moeten blijven en dan zien we verder'. Klaasje kijkt teleurgesteld. Ze wilde héél graag naar huis toe. 'En dames, het bezoekuur is eigenlijk al voorbij'. 'Zouden jullie haar misschien even rust kunnen geven'. Marthe en Hanne staan op. 'Nou Klaas, morgen zijn we er gewoon weer hè', zegt Marthe. 'Ja, tot morgen'. Klaasje toont een lachje want haar hand opsteken gaat nou eenmaal nog niet zo vlekkeloos.
Onderweg naar huis is het stil in de auto. Marthe en Hanne weten niet goed wat ze elkaar moeten zeggen. 'Ze had er moeite mee', zegt Marthe na een lange stilte. 'Waarmee?, vraagt Hanne. 'Je zag aan haar dat ze het moeilijk heeft. Gewoon met alles'. 'Ja Marthe, ik weet het ook allemaal niet meer'. 'Met Klaasje komt het gelukkig wel weer goed, maar ik ben al de doods voor die gekken van een stalkers'. 'Straks komen ze ons of Klaasje in het ziekenhuis nog opzoeken'. 'We hebben beveiliging van de politie', troost Marthe. 'Ik weet het, maar toch ben ik bang'. 'De politie moet de stalkers vinden en wel nu! 'Hanne doe maar rustig', zegt Marthe. Weetje, je hebt gelijk'. 'We hebben natuurlijk Leon die ons in deze tijd gaat helpen'. Er valt een stilte.
'Marthe????, vraagt Hanne'. 'Huh Oja Leon, hij helpt ons wel', antwoord Marthe.
Uiteindelijk thuis aangekomen bedanken ze hun chauffeur en gaan naar binnen.
JE LEEST
Gestalkt
FanfictionHanne loopt al een tijdje met een geheim rond. Als ze het uiteindelijk aan haar beste vriendinnen Klaasje & Marthe heeft verteld voelt ze zich erg opgelucht. Totdat de nieuwsgierige Klaasje contact krijgt met iemand. (Mijn eerste verhaal)