Ping! De telefoon van Hanne maakt een geluidje. 'Hanne, je telefoon ging net af', zegt Marthe. 'Kijk zelf maar even wat het is, ik moet écht even naar de toilet'. Hanne rent als een halve gek naar de toilet toe. Marthe pakt Hanne haar mobiel en opent het bericht. Ze is erg nieuwsgierig, want het komt van een anoniem iemand.
Anoniem: Vanavond 23.00 uur park.
En??? Op dat moment komt Hanne terug. 'Ik denk dat dit van de stalker is', zegt Marthe. 'Ojé laat eens zien'. Hanne trekt haar mobiel uit de handen van Marthe en leest het bericht. 'Wat moeten we doen?, vraagt Hanne. 'In ieder geval niet naar het park gaan vanavond', antwoord Marthe. 'Maar dan zijn er gevolgen'. 'Straks gaat tie nog naar Klaasje!, zegt Hanne. 'Laten we Leon bellen'. 'Mag ik je telefoon even? Hanne geeft haar telefoon aan Marthe en Marthe toetst Leon z'n nummer in.'Wat zei Leon? vraagt Hanne. 'Hij zei dat het misschien beter is als we vanavond even naar kennis/familie gaan'. 'Want stel dat de stalker naar hier komt dan hebben we een probleem', zegt Marthe. 'Oké naar wie gaan we?,vraagt Hanne. 'Uuuhm misschien naar Kristel? Denk niet dat de stalker naar Kristel zal gaan', zegt Marthe. 'Maar dan moeten we Kristel over alles vertellen en dat mocht absoluut niet van Leon!, zegt Hanne. Oja.... 'Woow ik heb je voor het eerst een keer verbeterd, juist Hanne. 'Hahaha', lacht Marthe. 'Maar nu even weer sirieus'. 'We zouden Kristel kunnen zeggen dat we........uuhm....de huissleutels kwijt zijn'. 'Ja, dat kan maar ze gaat sowieso vragen waar Klaasje is', zegt Hanne trots. 'Ik voel me nu echt slim! 'Je hebt inderdaad gelijk, ze weet helemaal niet dat Klaasje in het ziekenhuis ligt! 'We moeten zeggen dat Klaasje om een andere reden in het ziekenhuis is, ze komt er anders toch achter'. 'Ja, dat klopt'. Hmmm Marthe kijkt bedenkelijk. 'Wat nou als we zeggen dat bijvoorbeeld de oma van Klaasje ofzo in het ziekenhuis ligt; in Nederland'. 'Dat ze daar dan nu is, en omdat het helemaal in Nederland is.............is ze daar nu een paar dagen', zegt Marthe' 'Ja en dan heeft Klaasje per ongeluk de huissleutels meegenomen', zegt Hanne er achteraan. 'Goed idee, zal ik Kristel appen?? vraagt Marthe. 'Ja doe maar'.
'Zo verstuurd', zegt Marthe. 'Laten we maar niet antwoorden op de stalker'. 'Als hij vraagt om ons antwoord, moeten we gewoon negeren'. Marthe geeft Hanne's mobiel terug. Ping! 'Kristel vindt het goed, juicht Hanne. 'Zullen we zo naar Klaasje gaan', vraagt Hanne. 'Ja dat doen we, aan het eind van de middag gaan we naar Kristel, dus laten we nu direct gaan'.
JE LEEST
Gestalkt
FanfictionHanne loopt al een tijdje met een geheim rond. Als ze het uiteindelijk aan haar beste vriendinnen Klaasje & Marthe heeft verteld voelt ze zich erg opgelucht. Totdat de nieuwsgierige Klaasje contact krijgt met iemand. (Mijn eerste verhaal)