School Love Story #7

5.9K 254 2
                                    


*Keesokan harinya .
Di sekolah .

Scarlett meletakkan basikal mereka di tempat letak basikal lalu terus masuk ke kelas sambil berbual-bual gempak . Dalam perjalanan ke kelas ,

Tiba-tiba ..

"Raein !" Panggil seseorang di belakang mereka .

Sct berhenti berbual lalu menoleh ke belakang .
Kelihatan sekumpulan senior berjalan menuju mereka sambil memegang sepucuk surat . Semakin dekat mereka , entah mengapa degupan jantung mereka semakin laju .
Suasana tegang mula menyeliputi tempat itu , seolah olah Scarlett berjumpa dengan sekumpulan samseng .

"Awak Raein kan ? . Raeinisha ? ."
Tanya Zaqq .

"Ya saya . Kenapa ?"

"Selamat sejahtera . Kami Scarletto a.k.a Sct O daripada barisan-barisan senior Sekolah Tinggi Marion .
Kalau awak semua tak keberatan . selepas sekolah , boleh tak tunggu kami kat library ?"

"Untuk apa ?"

Zaqq menghulurkan sampul surat yang berwarna putih yang berisi surat dari pengetua . Raien terus membuka sampul surat dengan perasaan ingin tahu .

Setelah surat dibuka , Sct mula mendekati Raein untuk membaca surat misteri itu .

Dalam surat tersebut berisi pesanan daripada pengetua yang memerlukan bantuan mereka untuk menjadi pengurus ke kepada SCT O . Mereka dipilih kerana disiplin mereka yang bagus dan kehadiran yang penuh tambahan pula , SCT mempunyai 9 ahli seperti SCT O .

"So ? . Macam mana ? . Boleh tak ?" Tanya Ren yang berdiri di sebelah Zaqq .

Raein berpaling ke belakang lalu bertanya kepada SCT .

"Erm .. korang okeyy tak ?" Tanya Raein kepada sahabat-sahabatnya itu .

"Okeyy" Jawab Sct serentak dengan nada yang lemah .

"K lah . Kalau macam tu jumpa pukul 5" Kata Zaqq sambil tersenyum .

Senior-senior itu berjalan meninggalkan sct .
Raein masih terdiam dengan reaksi wajahnya yang kosong .

"Haa . Leader dah start blank"
Usik Belle sambil tersenyum dan menolak siku Raein .

Raein memandang Belle sambil ketawa kecil .

"Wuii . Gerak blakang sekolah ajum ? . Aku bosan gila skarang ni . Masa plak lama lagi nak tunggu masa pertama" . Kata Lynne dengan wajahnya yang masam .

"Jom lah . Aku pon bosan jugak"
Balas Raein

Raein masuk kelas untuk menyimpan surat daripada pengetua di dalam beg sekolah nya . Setelah itu , Raein dan sct bergerak ke belakang sekolah untuk berbual-bual .

*Di Kelas senior

Suasana di dalam Senior's Class sentiasa sunyi kerana senior-senior di sekolah itu selalu sibuk membaca buku , melayari internet dan tidur .

School Love StoryWhere stories live. Discover now