Setelah mendengar apa yang Yoshua katakan . Sct memandang satu sama lain .
"Okeyy ."
Jawab mereka ."Kami nak ke tempat letak basikal dulu , jumpa kat sana"
Kata Lyene .
Apabila Sct ingin meninggalkan senior mereka . Tiba-tiba ..
"SCT ! . Naik kereta kami ."
Kata Zaqq dengan tenang sambil memasukkan jarinya ke poket baju ."Takpa lah . Kami tak biasa . Maaf "
Kata Wadina sambil tersenyum ."Kita akan jadi rakan setugas , takkan lah tak biasa"
Kata Ren .
"HURHHH .."
Mayy menghembuskan nafas panjang sebelum mula berbicara ."Macam ni lah senior . Bukan kami tak nak . Tapi masih belum selesa dengan lelaki yang kami langsung tak pernah rapat . So , harap senior faham"
"Baiklah . Kalau macam tu , jumpa kat sana"
Balas J.O"Take care . Hati-hati kalau nak lalu simpang , toleh kiri kanan dulu . Kalau lalu kat jalan besar , guna tempat yang khas untuk basikal"
Sambung Ren dengan risau .
"Erm .. okeyy"
Balas SCT ....
Dalam perjalanan menuju ke restoran yang telah mereka janjikan . Sct mengayuh basikal sambil berbual-bual tentang senior mereka .
"Raein , selamat ke kalau kita rapat dengan senior ? "
Tanya Mayy"Tulah . Tambahan plak kita ni bukan nya ada apa pun . Harta takde . Rupa pun takde . Kang nanti kena kecam plak . Nama sapa yang kotor ? , Sct jugak ."
Sambung V ."Hmm . Entah lah ...
Tak pe lah . Yang penting sekarang , kita tak tunjukkan kedekatan kita dengan senior . Lepasni , hubungan kita dengan senior just hubungan rakan setugas . Okey ? ."
Balas Raein .Sebagai leader , semestinya Raein berasa risau jika apa-apa berlaku kepada mereka . Yang paling dia takuti ialah jika satu sekolah berpikir bahawa sct dan senior berpasangan , kerana hal itu sangat dibenci oleh sekumpulan perempuan di sekolah mereka .
"Kalau boleh , jaga tingkah laku . Layan senior macam rakan setugas jer , okey ? . Kalau senior ajak pergi mana-mana , makesure untuk tugasan jer "
Sambung Raein .setelah beberapa minit mengayuh basikal , akhirnya mereka tiba di destinasi yang ingin mereka tuju .
Sct meletakkan basikal di tempat yang dikhaskan untuk pengguna basikal .Di dalam restoran , kelihatan Zaqq , Ren , J.O , Roy , Mark , Stevan , Kevin , Joe dan Yoshua sedang duduk di meja bujur yang besar , tepat sekali meja VIP .
Mereka duduk sebaris , manakala tempat duduk dihadapan mereka dikhaskan untuk sct .Apabila sct masuk ke restoran , perkara pertama yang mereka lakukan ialah melihat-lihat restoran tersebut dan bukannya mencari senior .
YOU ARE READING
School Love Story
RandomSCARLETT atau SCT ialah sekumpulan sahabat baik yang bersekolah di Marion High School . Di hari pertama mereka memulakan persekolahan mereka , pengetua mereka iaitu Puan Mary mmperkenalkan anak lelakinya , Zaqq serta sepupunya kepada sekolah terseb...