*Di rumah sct
Setelah sampai di rumah , mereka terus mandi , mencuci muka , memberus gigi lalu berkumpul di ruang tamu .
Pada malam itu , mereka bercadang untuk tidur di ruang tamu untuk menonton movie kegemaran mereka .
Pada pukul 1 , setelah semua berkumpul , akhirnya movie yang ditunggu telah pun bermula .
Movie yang menarik perhatian mereka ialah Chucky 2 yang sedang hangat di pasaran .
"Yes ! . Dah mula . Ye ye ye ye"
Lyene menjerit kerianganSct menjerit keriangan kerana dapat menonton filem seram bersama-sama selepas televisyen kecil mereka telah rosak .
Tiba-tiba ..
"Haa . Sebelum movie ni start , sapa yang nak tidur kat hujung skali ?"
Keriangan Sct telah hilang kerana pertanyaan Raein . Mereka mula memandang satu sama lain .
"Kau nak tak ? . Aku tak nak ."
"Kau jelah . Kau kan brani"
"Aku nak tidur kat tengah"
"Kau lah"
"Kau jelah"Sct mula bertengkar kerana tidak mahu tidur di tilam yang hujung sekali . Mereka sungguh takut akan hantu terutama V , Eiysa dan Micci kerana sering menonton filem seram pada malam hari .
"Okey okeyy . Stop ! . Harini saya dan Lyene yang akan tidur kat tilam yang paling hujung . Okeyy Lyene ?"
Semua mata terarah kepada Lyene sambil tersenyum lebar .
"WHATTA ?!! . Why me ?"
"Sebab korang berdua kan yang paling tua"
Kata Belle sambil memandang Lyene .
"Haishh . Yelah yelahh .. Haa! . Jadi tak tengok movie ni ?"
Kata Lyene tak puas hati .
"Jom tengok !!"
Raein yang berada di hadapan menekan butang play pada remote CD untuk memulakan movie .
Movie dimulakan dengan kisah sebuah anak patung yang hidup dan membunuh semua tuannya .
Movie ini membuat kan mereka membaling patung yang berdekatan mereka kerana ketakutan .
"Arghhhh !!!"
Wajib ada jeritan di setiap selang 10 atau 15 minit . Ada yang melatah . Ada yang menutup telinga .
Mayy yang melihat Micci menutup telinga dan matanya , mula bersuara ..
"Adek , kalau kau tutup mata ngan telinga , lebih baik tak payah tengok trus movie ni"
Usik Mayy kepada Micci yang duduk di belakang ahli yang termuda itu .Sahabatnya yang lain mula mengganggu ahli yang paling mudah takut iaitu V , Eiysa dan Micci .
"Mayy , kau usik skit tiga sekawan yang takut hantu ni"
Bisik Jen kepada Mayy
YOU ARE READING
School Love Story
RandomSCARLETT atau SCT ialah sekumpulan sahabat baik yang bersekolah di Marion High School . Di hari pertama mereka memulakan persekolahan mereka , pengetua mereka iaitu Puan Mary mmperkenalkan anak lelakinya , Zaqq serta sepupunya kepada sekolah terseb...