"Pengetua , kalau boleh tau .. sapa yang akan jaga kami ?"
Tanya Deena yang duduk di atas sofa ."Senior kamu ."
-Pengetua-Sct terdiam ..
"Senior ?"
-SCARLETT-...
Keesokan harinya .
Eiysa berdiri di hadapan cermin setinggi dengannya yang digantung di bilik nya .
Dia menghela nafas berat .[Eiysa P.O.V]
Aku dah ready ke ? .
Bukan mimpi ke ni ? .Raien , kenapa kau kena terima pelawaan pengetua ? . Haishh ..
Hari ini ..
Aku terpaksa bersemuka dengan sekolah yang tidak ingin aku pijak .
Perasaan malu dan dendam masih tersemat dalam hati .Aku dan sahabat-sahabatku dipermalukan seperti binatang yang tak berguna . And now , kami akan hadapi situasi yang sama lagi ke ? . Grrr -.- .
Hope hari ni hari yang lucky untuk scarlett . Aku tersenyum tawar memandang cermin .
"Eiysa , cepatlah turun"
Jen memanggil ku dari bawah .Dengan segera , aku menuruni tangga lalu keluar dari rumah . Kelihatan Deena sedang menanti di hadapan pintu .
Dia mengunci pagar rumah lalu berkumpul bersama kami .
Sebelum berjalan meninggalkan rumah . Aku sempat memandang ke sebelah rumah kami iaitu rumah senior .
Hatiku penuh tanda tanya ..Senior ke yang kami jumpa nanti ?
..[Eiysa P.O.V end]
Sct berjalan menuju ke sekolah . Saja tak nak guna basikal sebab nak lengahkan masa .
Dalam perjalanan , mereka berbual .
"Kau agak senior kita sapa arr ?"
Tanya Belle sambil menyelitkan rambut yang menutupi telinganya ke belakang ."Ntahh . Aku harap bukan Boy'yish . Sebab mesti teruk kalau diaorang yang jadi senior ."
-V-"Tulah . And , mesti ada sebab negatif diaorang nak kita kembali ke sekolah tu"
-Lyene-Sct mengangguk .
...
"Girls , are you ready ?"
Tanya Raien kepada sahabatnya .Sekarang , mereka telahpun berdiri di hadapan sekolah itu ..
[V P.O.V]
"Girls , are you ready ?"
Tanya Raien kepada kami .Aku menghela nafas berat kerana kaki masih berat untuk melangkah masuk ke sekolah itu .
YOU ARE READING
School Love Story
RandomSCARLETT atau SCT ialah sekumpulan sahabat baik yang bersekolah di Marion High School . Di hari pertama mereka memulakan persekolahan mereka , pengetua mereka iaitu Puan Mary mmperkenalkan anak lelakinya , Zaqq serta sepupunya kepada sekolah terseb...