Keesokan harinya .Sct o dan sct berkumpul di restoran yang mereka pergi pada mula-mula menjadi rakan setugas . Namun , mereka pergi bukan dengan suasana riang tetapi ketegangan . Terutama ketegangan antara kedua-dua leader yang baru bertengkar .
"Korang rapat tak dengan member Boy'yish ?"
Tanya Zaqq memulakan perbualan sambil memandang wajah setiap ahli sct termasuk Raein yang duduk dihadapannya .Sct memandang satu sama lain ..
"Tak"
Jawab Lyene ."Betulkan Boy'yish jiran korang ?"
Tanya Ren lalu memandang tepat ke arah Lyene .Sct mengangguk .
"Aku dah jumpa dengan pemilik rumah sewa kat sebelah rumah korang . Dan , esok kami akan terus pindah "
Kata Zaqq dengan nada marah ."Means kita berjiran ?"
-Micci-"Adekk , itu semestinya"
Jawab Yoshua . Micci ialah yang termuda diantara mereka , semestinya Yoshua akan menjaga Micci dengan baik ."So , Jiran kiri Boy'yishh . Jiran kanan Sct o . Whatta ?!!"
Bisik hati Raein yang tak dapat menerima realiti . Seolah-olah dia terperangkap di antara dunia vampire dan wolf yang tidak diterima akal ."Raein setuju ?"
Pertanyaan Zaqq mengejutkan Raein dari lamunannya ."Setuju"
Jawab Raein lemah ....
Keesokan paginya .. di rumah sct
.Apabila Deena dan V ingin keluar , mereka terserempak dengan senior-senior mereka .
"Oh . Senior !"
-Deena-"Bila senior kat sini ?"
-V-"Pagi tadi . Korang lambat bangun sebab tu tak tau kami dah pindah ."
"Owh .. maaf senior sebab tak dapat tolong"
Balas V sambil menundukkan kepalanya ."Baiklah senior . Saya dengan Deena nak masuk rumah dulu"
-V-"Ehh . Cepatnya . Keluar tadi buat apa ?"
Tanya J.O sambil memandang V dengan jarak yang agak dekat sehingga V dapat merasai hembusan nafas seniornya itu .V terkelu seketika kerana J.O . Bukan kerana tidak dapat menjawab soalan J.O tetapi kerana J.O tiba-tiba berani mendekatinya .
Deena yang menyadari sikap V mula berubah , menjawab ..
"Erm .. tadi .. keluar sebab .. ... sebab nak check cuaca , hujan atau panas . Tu jer . Hihihi"
"pulak . Hahax . Pelik lah sct ni"
Usik Stevan yang daritadi memandang Deena ."Pelik pelik pun kau sayang jugak kan ."Usik Mark sambil menolak siku Stevan .
Stevan hanya tersenyum malu-malu memandang Deena , Deena pula hanya tersenyum manis , berpura-pura seperti tiada apa yang berlaku .
"K lah . Kami masuk dulu"
Kata V lalu menarik lengan Deena kemudian berlari masuk ke rumah mereka ."Raein !!!"
V dan Denna memanggil Raein ."Senior dah pindah kat rumah sebelah !"
-Deena-"Okey . Then ?"
Jawab Raein yang sibuk mengemas barang dapur .Jawapan Raein itu membuatkan yang lain memandang satu sama lain . Raein merajuk ke ? . Marah ke ? . Soalan itu bermain di fikiran setiap ahli sct .
"Raein , kau okey tak ?"
Tanya Lyene yang turut perasan perubahan leadernya itu ."nothing "
Jawab Raein ringkas .
YOU ARE READING
School Love Story
RandomSCARLETT atau SCT ialah sekumpulan sahabat baik yang bersekolah di Marion High School . Di hari pertama mereka memulakan persekolahan mereka , pengetua mereka iaitu Puan Mary mmperkenalkan anak lelakinya , Zaqq serta sepupunya kepada sekolah terseb...