Lyene dibawa pulang oleh May dan beberapa orang yang sudi mebantu menggunakan kereta ."Lyene !"
Panggil Sct dari dalam rumah lalu berlari menuju ke Lyene yang tidak boleh berjalan .Lyene dibaringkan di atas sofa .
"Terima kasih Cik"
Ucap May kepada gadis yang sudi membantunya tadi . May menutup pagar dan pintu rumah lalu berkumpul di ruang tamu bersama Sct ."Tadi yang aku nampak tu Ren ke ?"
Tanya Lyene dalam hati .
Dia belum bersedia untuk menceritakan segalanya kepada Sct . Mungkin itu hanya imaginasinya ....
[Rumah Maya]
Kelihatan seorang perempuan dalam lingkungan umur 30an sedang duduk di atas sofa sambil menonton televisyen .
Di rumah Maya yang mewah ini hanya diduduki oleh Maya dan Ibunya .
Maya sedang membaca novel di dalam bilik tidurnya .
selang beberapa saat , tingkap koridor nya yang ditutup dengan langsir diketuk .
Tok tok !
Maya yang terkejut dengan ketukan di tingkapnya . Dalam masa yang sama , dia berasa aneh kerana biliknya ditingkat 2 . Tidak mungkin ada manusia yang berani memanjat ke koridor nya sedangkan masuk dari pintu lebih mudah .
Maya berjalan menghampiri tingkap koridor nya . Namun , dia ragu-ragu untuk membuka tingkap koridornya atau tidak .
"Haishh ! . Buka jelah"
Surpp !Dengan pantas , Maya menyelak langsirnya untuk melihat siapa yang mengetuk tingkap koridor .
"Senior !"
Jerit Maya .
Tanpa berfikir panjang , Maya terus membuka tingkap koridornya apabila melihat kehadiran 9 lelaki kacak di koridor .9 lelaki itu masuk ke bilik Maya lalu duduk di atas katil , ada juga yang berdiri , bersandar di dinding .
Senyuman manis terpancar di setiap wajah mereka membuatkan Maya lebih tergila-gila ."Maya , rindu kami tak ?"
Tanya Yoshua sambil memandang Maya dengan senyuman manisnya ."Mestilah rindu"
Jawab Maya dengan wajah comel yang dia buat ."Owh .. baguslah . Sebab senior pun rindu Maya jugak ."
Balas Ren .Maya memandang Zaqq . Zaqq mengangguk kerana setuju dengan apa yang dikatakan Ren .
Walaupun sebenarnya mereka hanya berpura ...
[FLASHBACK]
"Ren , darimana kau ? . Kotornya pakaian . Baru balik bekebun ke apa ?"
Tanya J.O .Ren yang pulang terus melabuhkan punggungnya di atas sofa tanpa menjawab pertanyaan J.O .
"Haishh . Aku ni hidup lagi ke ? . Asal manusia tak pernah nak jawab soalan aku"
Keluh J.O lalu mnutup pintu rumahnya yang kecil itu .
YOU ARE READING
School Love Story
RandomSCARLETT atau SCT ialah sekumpulan sahabat baik yang bersekolah di Marion High School . Di hari pertama mereka memulakan persekolahan mereka , pengetua mereka iaitu Puan Mary mmperkenalkan anak lelakinya , Zaqq serta sepupunya kepada sekolah terseb...