[8.30 a.m]Sct sedang berkumpul di meja makan sambil memerhatikan Deena dan Raien yang menyediakan sarapan .
"Ayoo makan !"
Jerit May sambil mengangkat garfunya keatas .Sct makan dengan lahap seolah-olah lama tidak makan .
...
Setelah selesai makan . Mereka bersiar-siar makan angin .
Mereka berjalan menuju ke sebuah kedai yang agak dekat dengan sekolah .
Mereka terpaksa lalu dihadapan sekolah jika ingin ke kedai tersebut .."Der . Serious ke nak guna laluan ni ? . Kang terserempak ngan pelajar kat situ plak ." - Kata May dengan wajah cemberutnya .
"Nak buat macam mana ? . Kita sembunyi-sembunyi jelaa ."
- Lyene -"Wuii . Gerak jelah . Apa-apa hal jangan tegur . Jom gerak !"
Arah Raien .Sct lalu dihadapan sekolah dan mencuba untuk tidak memandang sekolah itu . Mereka berpura-pura tidak melihat .
V yang berjalan di belakang sekali , tiba-tiba berhenti selepas menyedari sesuatu .
"Adek"
V memanggil Micci yang berjalan dihadapannya ."V . Why ?"
Tanya Micci .V memandang ke arah sekolah lama mereka lalu mengarahkan jari telunjuknya ke 9 buah kereta mewah yang diparking di dataran .
"Senior !"
Jerit Micci tidak sengaja .Sct serentak memandang Micci .
"Senior ?"
-Deena-Raien dan Lyene mula memandang satu sama lain .
"Dah dah . Abaikan . Bukan senior je yang ada kereta mewah macam tu . Marion High School tu ramai orang kaya . Dah dah . Gerak ."
Balas Raien tanpa memandang wajah SCT .Sct menyambung perjalanan mereka .
"Why kakak Raien macam marah je ?"
Tanya Micci kepada V dengan keadaan berbisik .V mengangkat bahu kerana tidak tahu .
[Raien P.O.V]
Eh . Kereta senior ? . Senior hidup lagi ke ? .
Haishh ! . Abaikan lah . Kalau hidup lagi , mestilah diaorang cari kitaorang . Grrr -.-.-.-
"Senior !"
Aku memandang ke belakang apabila terdengar Micci menyebut senior .
Means , bukan aku sorang je yang perasan kereta tu . Micci pun sama .
Haishh ! . Kenapa Micci kena sebut nama lelaki tu .."Dah dah . Abaikan . Bukan senior je yang ada kereta mewah macam tu . Marion High School tu ramai orang kaya . Dah dah . Gerak ."
YOU ARE READING
School Love Story
RandomSCARLETT atau SCT ialah sekumpulan sahabat baik yang bersekolah di Marion High School . Di hari pertama mereka memulakan persekolahan mereka , pengetua mereka iaitu Puan Mary mmperkenalkan anak lelakinya , Zaqq serta sepupunya kepada sekolah terseb...