Senior ? .
Aku tak dapat bersuara .Sct juga kelihatan terkejut .
[V P.O.V end]
Roy yang masih berdiri di luar masuk kelas lalu memberi arahan kepada Sct untuk bergerak ke perpustakaan atas arahan ketua senior .
Sct memandang satu sama lain lalu memandang V yang masih tidak dapat berkata-kata .
"V . Jom"
J.O memegang tangan V lalu membawa V ke perpustakaan .Sct juga turut bergerak walaupun masih tidak tahu apa yang sedang berlaku .
Roy masih berdiri di pintu kelas lalu memerhatikan Sct yang lalu dihadapannya .
Roy mencapai tangan Jen .
[Jen P.O.V]
Senior dah munculkan diri . Baguslah .
Apabila J.O masuk ke kelas bersama V , aku agak terkejut walaupun aku tau ini akan berlaku .
Aku berjalan keluar dari kelas bersama sct setelah Roy memberi arahan kepada kami untuk bergerak ke pejabat pengetua .
Aku keluar dari kelas tanpa memandangnya . Saja nak test .
"Jen .."
Aku menoleh ke belakang .
Roy menggapai tanganku ."Tak rindu aku ke ? . Ke dah ada yang lain ?"
Aku ketawa kecil apabila mendengar soalan Roy yang entah apa-apa .
[Jen P.O.V end]
Raien perlahan-lahan membuka pintu lalu melangkah masuk dan diikuti oleh kami .
"SCT O berkumpul"
Jerit J.OSetelah beberapa saat muncul kelibat beberapa orang lelaki yang melompat dari tingkat dua , ada juga yang datang dari salah satu rak buku disitu .
"SCT !"
Jerit mereka serentak lalu memeluk Sct .Kevin menenggelamkan kepala May dalam pelukannya seolah-olah tidak mahu melepaskannya .
Mark mencium kepala Belle dan mengusap rambut kekasihnya itu .
Ren mencubit pipi tembam Lyene yang lama tidak dia buli .
Stevan hanya memandang Deena sambil tersenyum manis .[Stevan P.O.V]
"SCT O berkumpul"
Kedengaran suara J.O memberi arahan .Dengan segera , aku yang sedang berada di tingkat dua terus terjun ke bawah . Kelihatan Sct sedang memandang kami dengan wajah yang terkejut .
Deena .
Sct o menyambut kedatangan sct dengan pelukan . Tapi aku ? .
Aku rasa bersalah sebab tinggalkan dia . Aku mampu senyum je skarang ni , sebab aku sedar aku bukan yang terbaik .
Selama sebulan , dia menderita dan dipijak sebab aku .
Aku mendekatinya lalu melemparkan senyuman manis .
Hanya itu yang mampu aku lakukan apabila aku melakukan kesalahan . Sebab aku pengecut .
[Stevan P.O.V end]
Sct o dan Sct duduk di meja bujur iaitu tempat yang menyimpan banyak kenangan .
“Senior selama ni main-mainkan kami ke ?”Tanya Eiysa dengan nada nya agak kecewa .
“Maaf . Kami masih buntu nak selesaikan masalah dengan boy'yish dan king . Satu-satunya cara ialah melarikan diri .”
-Ren-“First , kami nak korban diri tapi ..”
Kevin menggantung ayatnya lalu menundukkan kepala .“Tapi kami tau . Bila kami tiada , kamu semua yang akan hidup sengsara”
Sambung Kevin sambil memandang satu persatu wajah junior kesayangannya .Raien menghela nafas berat . Diam-diam dia memandang Zaqq . Dari tadi mereka berdua tidak bersuara antara satu sama lain .
“I'm sorry ..”
Zaqq menendang perlahan kaki Raien yang duduk dihadapannya .Kini mata mereka berdua saling menatap satu sama lain .
“Sorry . Aku tau kau tunggu aku selama ni ”
Sambung Zaqq .Raien hanya mengangguk .
“Tapi , saya dengar yang senior dah meninggal ”
Tanya Micci .Sct o memandang satu sama lain .
“Tu sebab .. banyak darah kami yang tertumpah di kilang lama haritu . Tambahan plak kami melarikan diri tanpa memberitahu sesiapa”
-Yoshua-Setelah menjawab soalan kekasihnya itu .
Yoshua menongkatkan dagunya di atas meja lalu menatap wajah Micci . Micci tidak perasaan akan kelakuan Yoshua yang duduk di sebelahnya .
“Hm .. ada yang dilamun cinta malam ni”
Usik Joe sambil memandang Yoshua .Micci memandang Yoshua lalu menolak dengan perlahan wajah kekasihnya itu .
“So , kereta yang aku tengok semalam betul-betul kereta senior lah .”
Kata V lalu memandang setiap wajah seniornya .J.O mengangguk lalu mengusap rambut V .
“Sebab kau jodoh aku lah kau tau aku still kat sini”
Usik J.O kepada V . V hanya membalasnya dengan ketawa kecil ....
SCT keluar dari pejabat lalu berjalan ke arah kelas mereka untuk mengambil beg . Pelajar telah pun keluar dari sekolah untuk pulang ke sekolah .
Setelah tiba di kelas , SCT membawa beg mereka keluar dari kelas lalu berlalu pulang tanpa berkata apa-apa kepada senior .
Dalam perjalanan ke rumah ..
“Eh . Tu Boy'yish .”
Ucap May dengan nada terkejut .Mereka bertukar laluan kerana tidak mahu bertembung dengan sekumpulan lelaki yang bahaya itu .
Namun , Boy'yish telah pun melihat kehadiran mereka lalu mengikuti jejak langkah sct .
Semakin cepat sct , semakin cepat Boy'yish mengejar seolah olah seekor serigala yang sedang mengejar makanannya yang segar .
“Senior , selamat kanlah kami”
Suara hati Sct bersuara . Mereka berharap senior akan pulang menggunakan laluan itu lalu memberikan pertolongan kepada mereka ....
YOU ARE READING
School Love Story
RandomSCARLETT atau SCT ialah sekumpulan sahabat baik yang bersekolah di Marion High School . Di hari pertama mereka memulakan persekolahan mereka , pengetua mereka iaitu Puan Mary mmperkenalkan anak lelakinya , Zaqq serta sepupunya kepada sekolah terseb...