Bab 1:Seperti biasa semua orang akan mengantuk bila dengar tuan besar membebel Kat tapak perhimpunan. Aku dah berapa Kali menguap akibat mengantuk.Apabila menoleh sana menoleh sini,aku Melihat rakan sekeliling yang ada sedang membuat kerja sekolah,menyalin bebelan tuan besar Dan paling banyak adalah orang tengah menguap atau lebih tepat lagi menahan mata dari terlelap. Ada yang tersungut - sungut kerana mengantuk. Ni lah kalau setiap Kali kena bebel dengan tuan besar.Haihh
'Lambat lagi ke tuan besar nk membebel aku dah tak tahan mengantuk dah ni' monolog aku.Sementara menunggu tuan besar membebel aku mengitai- ngitai Ketua pengawas kesayangan aku tu. Arrrr, rindunya Kat dia. Apabila melihat di belakang tempat pengawas mengawasi murid- murid aku tersenyum sorang-sorang . Ahhgghh.. My sweetie!!! Melihat dia yang sedang memerhati budak - budak berbual ,tiba-tiba Mata aku dengannya bertembung 2 saat. Cepat-cepat dia memandang ke arah lain. Arrhhh.... Malu la tuu..Walau pun 2 saat dapat juga aku menghilangkan rasa rindu ini,tapi tak cukup lagi,aku kena kacau dia baru aku dpt melepaskan rindu. Ohh ketua pengawas ku!!
"'''"""'"""""""""""""""""
" Sara!!!!" Jerit ku. Orang yang melihat aku menjerit berlari masuk kelas, aku tidak hiraukan. Kau ingat aku kesah??
" Ya." Balas sara lambat. Biasalah orang tengah buat homework kalau orang panggil pun Balas lambat .
" wehh,aku ada cerita hangat ni...aghhhh.. " kata aku lalu membuat muka teruja. Alah macam korang tergila-gila Kat senior or junior korang
" apa yang hangatnya?" Tanya Sara lalu mengangkat muka nya Dan melihat Aku. Ni mesti pasal senior dia tu.Sara berpura-pura teruja
" wehhh...aku dengan dia bertentang*( betul ke eja?)* Mata...aghhhh... Cair aku,walaupun 2saat.." Cerita aku.
" ouh...so?" Kata sara lalu menyambung membuat homework nya itu
" Wehhh sara.. Aku penat-penat lari masuk kelas ni sebab nak cerita Kat kau tapi tu je kau bagi response ?" Kata aku. Ni lah kalau ada kawan yang tak berapa nk sekaki dengan aku. Yeke tak sekaki dengan aku?
"Habis tu aku nk bagi response apa? " Tanya sara.
" alah,cakap lah 'Untungnya kau dapat bertentam mata dengan ketua pengawas kesayangan kau' macam tu kan okey" kata aku
" Wah untung nya dapat bertentam mata dengan Ketua pengawas kesayangan" kata Sara. Haish.. Macamt perli je? Tpi tak pe.Ada aku kesah.
" Hahahaha, macam ni kan bagus" kata aku.
" Weh Amirul kesayangan aku ada tak?" Tanya sara teruja. Dah muka dah ingat dekat kesayangan dia tu.
" Entah aku tak nampak " Balas aku.Sara buat muka.
" ouh,tak pe lah,nanti boleh jumpa dgn dia.. Aghhhh " kini Sara Pula yg meroyan tadi aku. Apakah?
" kau ada apa-apa lagi nk cerita ke?" Tanya Sara.
" tak ada " jawab aku
" Okey dah pergi jauh - jauh, jgn kacau aku nk buat homework ..shuh..shuh" kata sara.
" Hishhh,dia ni kalau bab Amirul kesayangan dia tu bersungguh Pula" kata aku.Sara? Kejap Je perangai gila-gila dia tu lps tu okey kecuali kesayangan dia ada depan mata dia memang meroyan Gila arrrr..kalah aku.
" mmmm....bla bla bla" kata sara sambil membuat kerja sekolah. Ni lah orang suruh buat Kat rumah dia buat Kat sekolah .
Sara? Nama panjang dia Qaisara Qistina. Ni lah best pren aku dunia akhirat . Dia ni kaya ,anak datuk lagi tapi perangai gila-gila macam aku.hahahaha. Dia lah satu - satu kawan yg paling rapat dgn aku. Aku bukan nya sombong tapi tak suka kawan ramai-ramai cukup lah Qistina sorang.Ehh Sara Je?? Ada lgi sebenarnya best pren aku.Nama dia Dani, dia pun perangai gila-gila macam kitaorang juga tapi kitaorang tak sekelas. Kesian kan kitaorang terpisah. Kalau orang tegur aku pun kadang- kadang balas balik . Sombong ke macam ni???
Whatever !!!
YOU ARE READING
Jodoh
JugendliteraturKisah seorang gadis yg berumur 16 tahun . Kecil molek orangnya. Siapa yang melihat pasti akan terjatuh hati. Dengan senyumannya itu,semua boleh terpikat. Bila melihat perangai gila-gila itu semua orang tidak akan percaya. Bila Moody! Senyum pun tak...