[9]

5.2K 237 6
                                    

Bab 9 :

  
     Hari ni aku dah sembuh dari deman. Syukur alhamdulillah . Dya hari juga lah aku tak pergi sekolah. Hari ni dah boleh pergi sekolah..Rindunya aku Kat Abang pengawas aku.hahahaha.

      Masuk sahaja dalam kawasan sekolah aku terus ke aras 3 untuk masuk kelas. Masa aku nk Naik tangga terserempak Pula dgn Dani. Ahh bencinya aku tengok muka dia. Aku buat tidak endah dgn kemunculan Dani di belakang aku.
Sampai di tangga aras 2 aku terserempak pula dgn Abang Pengawas aku & geng2 dia. Rindunya aku kat Abg pengawas aku ni. Baru dua hari tk dapat jumpa .

     " Hai Aisha. Macam mana? Dah sembuh ? " Tanya Afiq. Dani yg berada dibelakang aku tidak endahkan. Lalu Dani melintasi kami. Afiq Dan kawan-kawannya berkerut dahi. Mungkin pelik dgn tindakan Dani.. Ada aku kesah.

      " Alhamdulillah dah sembuh btw thanks buat sekali lagi " kata aku lalu tersenyum.

     " sama-sama" kata Afiq

     " Ehh jap- jap!! Sembuh apa ni?aku tak faham lah" kata Amirul.

     " Aisha deman " jawab Afiq ringkas.

     " owh.. Afiq kau ada pape me dgn Aisha siap tahu lagi Aisha deman " kata Amin.

     " Kitaorang mana ada apa-apa . Afiq tolong aku haritu. Okeylah aku pergi dulu" kata aku lalu meminta diri 

     " kau tolong apa Afiq? Tak faham lah aku" kata Amin.

       " Nanti lah aku cerita " jawab Afiq

         " Aisha! Aisha!" Panggil Dani lalu mengejar aku.Aku mempercepatkan langkah aku  untuk ke kantin. Aku tidak berehat bersama Sara.

       " Aisha tunggu la" jerit Dani lalu dia dapat mengejar Aku.Aku berhenti Dan sekarang Dani di hadapan aku

      " Weh Aisha aku minta maaf " kata Dani.Aku hanya mendiamkan diri.Entah kenapa aku benci tengok muka Dani.

     " Aisha please cakap sesuatu " kata Dani

      " sesuatu " kata aku lalu mendiamkan diri. Dani mengeluh .

     " Aisha aku minta maaf aku bukan sengaja nk tengking kau hari tu! Aku stress sangat hari tu ,tu yang tertengking kau" pujuk Dani.

     " kau cakap kau tak sengaja? Tak sengaja ke macam tu? Kalau kau stress pun kau tak payah lah tengking aku kau boleh bagi tahu kan masalah kau!" Kata aku sedikit kasar.

      " Entah lah aku pun tak tahu Aisha, aku Cuba kawal emosi aku tapi aku tak boleh,aku terlepas juga dgn menengking kau" kata Dani.

      " apa -apa Je lah Dani,Dah tepi aku nk lalu" kata aku.perut aku dah meminta untuk di isi.

     " Aisha maafkan aku" kata Dani lagi. Aku menoleh ke belakang Dan memandang Dani lalu tersenyum.

     " okey aku maaf kan kau tapi kau kena belanja aku kentang goreng " kata aku. Dani tersenyum lalu mendekati aku.

     " Okey, kau nk kentang goreng 10 peket pun aku tak kesah asalkan kau maaf kan aku." Kata Dani.

     " ni sayang Kat kau ni" kata aku kuat  lalu kami ke kantin.

     "  lexx jangan cakap kuat sangat kau sayang Kat aku tu! Nanti fans aku lari lah Weh" kata Dani.Aku tersengih.

     " kau rela hilang aku ke kau rela hilang fans kau tu?" Tanya aku.Acah ke sebenarnya

     " Mesti lah fans aku" jawab Dani.
      " sampai hati kau,aku nk merajuk lah macam ni " kata aku

     " jangan lah merajuk aku gurau Je,aku rela lepaskan fans aku Demi sahabat aku ni" kata Dani lalu aku tersenyum.

     " nasib baik pandai pujuk. Okey dah tak nk merajuk dah " kata aku Macam budak-budak.

       " kau ni macam budak-budak la" kata Dani.

       " biar la, macam budak-budak pun kawan kau okey" kata aku.

       " yelah."

            "Dani !" Panggil aku.

            " ya??"

            " ponteng nk lepasni? Malas ahh aku nk belajar " ajak aku.

            " aku okay Je" kata Dani.

            " Tapi kita nk lepak mana?" Tanya dani.

             " taman sains " jawab aku.

             " wahh.. Bagus idea kau, tempat tu jauh tu dari block A " kata Dani

             " Well tengok lah sapa " kata aku

             " korang!!! " panggil Sara yg sedang berlari. Apa kes ni lari-lari?

             " kau ni pehal ni ? Kena Kejar anjing ke apa?" Tanya Dani.

             " aku cari korang la,,dah lah plan nk ponteng tak ajak aku" kata Sara.

            " lexx laa.. Cool,kitaorang lupa nk ajak kau!" Kata aku.

             " ya lah"

      

         "Weh!! Korang buat apa Kat sini? Ponteng ehh??" Kata Amirul. Alamak diorang buat rondaan pulak dah.

         " kalau kita orang ponteng pun kau apa kesah?" Kata Sara.

          " Memang kitaorang tak kesah tapi korang memcari masalah tahu tak!" Kata Amin.

         " Kitaorang cari masalaj bila pulak!!" Kata Dani.

         " yang korang ponteng ni bukan cari masalah ke? Tak pasal-pasal kene dgn Cikgu disiplin " kataa Amirul.

        " ada kitaorang kesah? " kata aku

        " Amin,Amirul kenapa ni?" Muncul dah abang pengawas aku ni.

       " ni ha ponteng " kata Amin

       " ouh.. Kau Aisha dah sembuh datang sekolah terus buat hal" kata Afiq.

       " suka hati lah" kata aku.

       " dah ikut kitaorang ke bilik disiplin! " kata Afiq tegas.Aku ,Sara Dan Dani hanya menurut. Malas nk melawan lagi pun dah lama tak masuk rekot ni .hahahaha.



    

JodohWhere stories live. Discover now