[26]

4.5K 196 0
                                    

Bab 26:

        

      Turun sahaja ke tingkat bawah  Aku terus ke dapur. Tengok je mummy tengah sarapan. Aikk mna daddy?

      " Morning mummy " sapa Aku.

     " Morning sayang.Jom sarapan " ajak mummy.Aku menarik kerusi dihadapan mummy lalu duduk

     " daddy mana mummy? " Tanya aku.

     " Daddy pagi² dah keluar. Kata nya ada meeting " jwb mummy

    " Ouh.. Mummy Aisha nk pergi taman lepas ni. Nk jogging lama dah tak jogging rasa cam dah gemuk dah ni" kata aku

    " Pergi lah.. Lagipun kamu dah nampak berisi sikit " kata mummy lalu ketawa sikit.

    " ishh mummy ni.. Tau LA Aisha dah berisi sikit... " kata aku.

    " aishhh.. Mummy gurau je la " kata mummy lalu ketawa. Anak dia ni pantang sebut dia gemuk or berisi..
Hahaha

    " okey. La ...mummy,Aisha pergi dulu " kata aku lalu menyalami tangan mummy .

    " hati - hati" pesan mummy. Aku hanya mengangguk

   

      Sampai sahaja di taman perumahan aku terus mulakan Ber jogging. Belum sempat tiga empat pusingan  aku dah berhenti .
Berbeza sungguh masa aku form 4,5 dulu.. Dulu iman cabar aku lari 5 pusingan pun Aku larat lagi. Ni tak sampai 3 pusingan dah nk tumbang.. Hahaha. Nmpak sangat yang aku ni kurang bersenam. 

    Nampak je bangku di hadapan mata aku terus berhenti berehat. Bila tengok pondok kat hujung tasik buatan itu.. Teringat pula kat Iman Dan Qis. Dulu masa form five aku iman Dan Qis selalu meluangkan masa kat pondok tu. Sungguh aku rindu akan mereka berdua.

    Buat homework sama - sama, borak sama sama, main sama sama and macam2 lagi lah.Bila ingat balik lawak lah pulak. Ye lah form 5 still main kejar2 lagi. Serious lawak bila ingat balik. Dah lah masa tu dah nak spm. Still main-main lagi. Tapi nasib lah ada si Iman ulat buku tu.. Kalau tak entah lah mungkin aku tak dapat keputusan yang secemerlang tu.

    " Aiiihhh...kuat nya termenung" tegur seseorang . Aku yang ralit tengok pemandangan tasik terus berpaling ke arah suara itu.

    " Boleh aku duduk?" Tanya lelaki tu. Aku hanya mengangguk. Tapi dia ni sape??

    " Kau tak ingat Aku ke Sha? " Tanya lelaki itu.  Aku memandang ke arah lelaki itu. Sape ehh?? Aku lupa tapi suara macam pernah dengar.

    " takkan duduk kat Us 5 tahun dah lupa aku kot?" Tanya lelaki itu.

     " serious aku tak ingat " kata aku.

    " ishh Kau ni kawan sendiri pun tak ingat ke? Aku iman LA"kata Iman.

     " sedih auu Kau tak ingat aku.. Aku still ingat Kau kot" sambung Iman sedikit satu. La Iman ke? Serious muka Iman lain gila.. Makin hensem.. Aku tersenyum.

      " sorry la man.. Serious aku tak cam Kau. Muka Kau lain gila. Makin hensem. Dulu poyo je sekarang auchh hensem " puji aku

    " Auchh malu kita.. Btw thanks LA sbb  puji aku hahaha.. Kau pun makin lawa sekarang. Tadi aku tak cam Kau tapi bila perhatikan balik baru cam. " kata Iman. Iman versi poyo dah mai dah mai.. Hahaha.

     " Macam-macam je Kau ni.. Btw apa khabar sekarang? " Tanya aku.

    " Alhamdulillah sekarang aku dah kerja kat syarikat bapak aku"balas Iman.

     " Alhamdulillah.. Qis pula apa khabar.. Lama kot tak jumpa dia" kata aku.

    " dia sekarang dah jadi doctor " kata Iman.

    " tercapai gak cita cita dia.. Btw bukan ke cita-cita aku nak jadi pilot ke?" Tanya aku.

     " yup.. And now aku dah jadi pilot " kata Iman lalu ketawa

     " ehh??? Yang mana satu ni?" Tanya aku.

    " yang mula2 tu Aku tipu je Kau. .aku nak tengok Kau ingat tak cita-cita aku zaman remaja dulu" kata Iman lalu ketawa

     " perangai Kau still tak berubah Iman " kata aku.

     " hahaha..biasalah Kau pun sama je. Btw mummy Aku cakap Kau nak kahwin hujung bulan ni.Right? " Tanya Iman.Aduh keluar isu kahwin lak.. Menyampah den

     " yup.. " balas aku.

     " tup tup bunyi nk kahwin dah lah bertunang tak cakap kat aku  Kau ngan Qis sama je" kata Iman.

     " ala Kau duduk jauh nuh kalau bagi tau pun Kau tak datang gak. Btw knpa ngan Qis? " soal aku

      " sekurang kurang nya bagitahu. Qis pun dah bertunang. Macam ni lah kawan " kata Iman.

      " Ouh...hahaha. Benda dah lepas lupa kan jelah. Now pandang ke hadapan " kata aku. Cehh ayat.

     " ayat tak Boleh blah" kata Iman.

      " hahaha. Macam Kau tak kenal aku " kata aku lalu ketawa.

      " Dah lewat ni aku balik dulu lah ya..nanti tak pasal2 mummy Aku membebel. " ujar Ku.

     " balik sama2 LA" kata Iman.

    " ehh..rumah Kau laluan lain, aku laluan lain" kata aku. Ehh jap!

     " ishh Kau ni!! Rumah Kau dgn Aku sbelah menyebelah je lah" kata Iman.
   
      " haah kan...aku lupa Dow" kata aku lalu ketawa kecil

     " tu lah Kau duduk kat negara orang lelama lagi" kata Iman.

      " aku belajaq bkn pergi suka-suka" kata aku.

      " aku tau Kau belajaq kat sana 3 tahun ja.2 tahun lagi Kau Saja nak duk sana " kata Iman.

     " yup betul tu...cam mna Kau tahu? " Tanya aku.

      " Aunty Mira " bls Iman.







    

   

   

# sorry kalau tak best..pendek kann.huaa
#typo perkara biasa lah kan

vote💨
Komen💫

JodohWhere stories live. Discover now