Bab 2 :Bosan pulak duduk dalam kelas ni,Sara pun tengah buat homework.
Baik aku gi jejalan pusing - pusing sekolah. Hahahaha.. Dapat aku cuci mata..Aku bangun dari tempat duduk aku lalu ke pintu utama. Okey, buat muka cute... Hahahaha ,Abang pengawas tunggu aku dtng!!!
Belum sempat aku melangkah keluar dari kelas ada satu tangan menghalang aku. Haishhh...ni buat aku marah ni.
" kau ni pe hal? Main sekat-sekat orang pulak?" Tanya aku.
" kau nk pergi mana ni? Aku tak bagi keluar. Kalau Cikgu Tanya kau pergi mana aku yang kena nanti " kata akmal iaitu Ketua kelas aku.
" ala bolehh lahhh,kau kan ketua kelas yang hensem . " puji aku.. Tadi bkn main marah..hahha
" No no no" kata akmal sambil mengoyangkan jarinya tanda tidak bagi aku keluar .
" bolehh lah,Cikgu siti bkn ada pun lagipun bosan lah duduk dalam kelas ni tak ada benda nk buat " kata aku lagi
" Ahhhh, tak de tak de kau jangan keluar " kata Akmal lagi.
Ada aku kesah aku nk keluar jugak.
Kalau aku keluar boleh lah aku pergi kantin terus alang - alang ada 15 minit lagi nk rehat." Ada aku kesah. Bye Akmal " kata aku lalu melambai tangan kpd Akmal. Hahahaha, ingat aku kesah kau bagi keluar ke tak?
Nk pergi mana ehhh ?? Tandas dulu baru pergi aras 2 .
Semasa aku pergi ke tandas,aku sempat mengintai budak kelas 4 Bakti. Sebenarnya intai Dani,haha.. Geng lah katakan,dia pun perangai gila-gila macam aku dgn Qaisara." hei,Aisha... Lama tak jumpa..rindu ahhh. " tegur seseorang dari belakang sambil menepuk bahu aku.Bunyi Macam suara jantan.Aku menoleh ke belakang.
" Hei Dani, aku pun rindu kau ahh.. Asal lama tak pergi kelas aku,batang hidung kau Kat kelas kau pun aku tak nmpak sebelum ni" kata aku.
" lexxx ahhh ,aku balik kampung dow" kata Dani.
" asal balik kampung tak cakap? Macam ni lah kawan" kata aku.
" hahahaha, aku lupa dow, sorry" kata Dani.
" ehh,kau nak gi mana ni? Mana Sara?" Tanya Dani. Ni soalan yang aku tunggu. Hahahaha.
" Nk pergi aras 2 ..alah kau tahu lah aku. Si Sara tu tengah buat kerja sekolah " kata aku.
"Ouh... aku ikut" kata Dani. Aku mengangguk lalu kami Naik tangga ke aras 2. Tandas?? Dah la malas nk pergi kalau dah jumpa member ni.
" dah sampai dah pergi lah intai " kata Dani. Aku berjalan ke arah tingkap. Alah tak nmpak pulak.
" tak nampak ahhh Dani" kata aku.
" dia tak de kot " kata Dani lalu turut intai juga.Ahhh dia tak de kot. Baik aku betulkan tudung dulu.. Haha,Aii pantang nmpak cermin.
Masa aku tengah betulkan tudung si Dani yg tk de otak ni pergi tarik tudung aku. Aku apa lagi Naik angin la.
" DANI !!!! , habis tudung aku" jerit aku,apa kesah dgn orang dah lali dah.
" Kejar lah kalau dapat " kata DANI.
" Okey kalau aku dapat Kau,Kau kena belanja aku makan.. Bye Abang pengawas nanti aku datang lgi" kata aku sebelum mengejar Dani . sempat lagit aku say goodbye Kat Abang pengawas kesayangan aku tu.hahahha
" DANI !!!! Tunggu aku!!" Jerit aku. Semua orang tengok aku menjerit, nk cakap aku Gila? Ckp lah .Do I care?
" Kejar lah Kejar lah " kata dani.
Lagipun semua Cikgu & budak sekolah ni tahu perangai aku,Qis Dan Dani yang gila-gila ni. Tegur pun bukan kitaorang dengar.
" Wehhh, Afiq.. Kau tak perasan ke si Aisha tu syok Kat kau?" Tanya Amin.
" ada aku kesah, budak Macam tu lah" kata Afiq.
" tapi aku perasan yang si Aisha tu syok Kat kau siap say goodbye Abang pengawas kesayangan lagi" kata Amirul.
" Kau biar betul? " kata Afiq.
" ye lah" bls amirul
" tak reti malu ke budak tu" kata Afiq lgi.
" alaa..biasalah budak- budak tapi Aisha tu kan comel lah" Kata Amin.
" Budak apa Macam tu dah form 4 Tau tak" kata Afiq lgi.
" ala biar lah asalkan dia comel" kata Amin disertakan anggukan dari Amirul.
" tapi kan selalu nya dorang bertiga ni asal berdua Je ?" Kata Amirul.
" tu lah takk kan gaduh kot" kata Amin Pula.
" haishhh korang ni cepat ahh..dah rehat ni dah- dah lah bercakap pasal budak tu" kata Afiq.
" mmm...okey okey " Balas Amin Dan Amirul serentak, orang nk brcakap pasal budak comel pun tak lehh..kacau Je.
YOU ARE READING
Jodoh
Teen FictionKisah seorang gadis yg berumur 16 tahun . Kecil molek orangnya. Siapa yang melihat pasti akan terjatuh hati. Dengan senyumannya itu,semua boleh terpikat. Bila melihat perangai gila-gila itu semua orang tidak akan percaya. Bila Moody! Senyum pun tak...