[18]

4.6K 224 0
                                    


Bab 17:.

     
      " aku benci kau alif.aku benci kau" jerit IBU dlm tangis.

       " kau benci lah nk benci. Aku lagi benci tengok muka kau. Kau kwn aku sejak sekolah menengah sanggup culik anak aku untuk balas dendam. Kau kejam" kata daddy.

        " dah lah daddy. Daddy balik. Aisha dah tak larat nk dngr semua ni" kata aku.

        " baik lah daddy akan pergi. Tapi Aisha kena ingat hujung bulan daddy akn ambil Aisha" kata daddy.

        " kau Imah kau guna lah masa yg ada ni untuk bersama Aisha. Selepas ni mungkin kau takkan berjumpa dgn Aisha lagi" pesan daddy lalu keluar dari ramah IBU.

       
     "Aisha!! " jerit Sara. Lamunan aku hilang entah kemana dibawa angin.

       " ya" bls aku lambat-lambat.

      " kau ni kenapa?tk sihat ke? Aku panggil kau banyak Kali kau buat dek je. Ke kau ada masalah?" Tanya Sara.

      " tak ada lah. Aku tak de mood lah." Kata aku.

      "Tapi sejak balik dari camp hari tu kau senyap je. Tak de dah Aisha yg gila-gila tu." Kata Aisha.

      " ehh aku okey lah. Aku cuma tak ada mood je." Kata aku lalu tersenyum .

      " aku tahu kau ada masalah tapi tak apa lah. Nanti-nanti kau akan bagi Thu aku juga. Okey jom pergi kantin aku lapar lah" kata Sara.
 
     " okey" balas aku sepatah lalu mengekori Sara dari belakang.

   Selepas ke kantin Sara mengajak aku ke taman. Katanya dah lama tak datang taman.

       Sampai sahaja di taman aku Dan Sara mengambil tempat di bawaj pokok yg rendang.. Sejuk je.

       " Sara " panggil aku.

        " ya" bls Sara lalu memandang muka aku.
        
        " Apa kau rasa bila kau dapat tahu IBU kita yg jaga kita dari kecil bkn IBU kandung kita?" Tanya aku.

       " Bagi aku semua tu dah ketentuan Allah. Kalau kita nk benci dia pun tak ada guna juga. Dia dah jaga kita dari kecil lagikan. " balas Sara. Aku hanya menunduk. Aku bkn nk benci IBU tapi aku kecewa. Kenapa IBU tak bgi Thu aku masa Form 1 . masa tu kan aku dah matang.Dah blh terima semua tu.
  
         " ni kenapa kau Tanya?  Ke IBU kau bkn IBU kandung kau?" Teka Sara.
Aku hanya mengangguk.

         " Hah!   Kau Jgn main-main Aisha" kata Sara.

        " Aku tk main-main lh " kata aku.

        " hbs tu kau tahu tak IBU kandung kau dkt mna?" Tanya Sara. Aku hanya mengangguk.

         " sbq lah . aku Thu kau kuat. Dah lupakan pasal tu lebih baik kita ckp pasal lain" pujuk Sara.

        " tpi kau jgn bgi tahu Dani ehh." Kata aku.

        " ya aku tak bagitahu. Aku janji" kata Sara.

       " janji?" Kata aku.

       " ya aku janji " kata Sara sekali lagi.

       " Jom lah kita masuk kelas. " ajak aku.Sara hanya menurut.Masa aku nk Naik tangga berjumpa pulak dgn Abang pengawas aku Dan Amirul.Aku hanya buat biasa dah tak ada dah perangai aku yg dlu2 tu. Entah lah akhir-akhir ni aku rasa cam tk ada mood nk ckp dgn org.

           " Hai sara, Aisha. " tegur Amirul.

           " Hai mirul" bls Sara aku hanya senyum.

          " Nk pergi ke mana ni?" Tanya mirul

          " kelas lah takkan kantin pulak" jwb Sara

         " perli nampak" kata mirul.

        " ehh betul lah dah sah-sah tangga nk ke kelas bkn ke kantin" bls Sara.

      " pandai je menjawab" kini giliran Afiq bersuara.

       " macam lah kau tk knl aku.ahahah" kata Sara.Aku hanya dia memerhati diorang.

      " tak apa lah aku ngan Aisha naik dlu nanti tak pasal-pasal kena denda dgn Cikgu sbb masuk lewat." Kata Sara.

      " ya lah... Jalan tu hati-hati. Kalau jatuh bangun sendiri ehh.. " usik mirul

      " tak pe kalau aku jatuh kau kan ada" kata Sara lalu ketawa.Memang diorang ni kalau jumpa memang mcm ni.

       " Bye " laung mirul.

Afiq POV

      " Mirul kau perasan tak si Aisha tu dah tk mcm dlu?" Tanya aku.

      " Perasan weh.. Asal ehh dia cam tu? Ke sbb kau tolak cinta dia?" Kata mirul.. Aisha smpat lagi mengusik.

         " Hish kau ni, aku pun tak tahu sbb apa. Yang aku tahu dia jadi macam tu lepas camp." Kata aku.

       " aku pun Perasan juga tapi aku buat tak tahu sbb aku ingat dia tngh Moody or ape-apa. Tapi kan aku ingt kau tk Perasan. Maklumlah kau bkn ambil thu sngt PSL manusia ni. Ni tak ada ribut tak ada hujan mi tiba-tiba prihatin. Kau minat dia ehh??" Tanya mirul.

        " apa-apa lah. Malas aku nk layan kau " kata aku.Ya memang aku dah fall in love with Aisha. Entah lah sejak bila. Tapi kalau aku duduk Kat rumah mesti asyik teringat Kat dia. Dlu memang aku nafikan aku tak suka dia tapi sekarang , entah lah.

       " ckp je lah kau suka dia. Aku thu lah kau suka dia. Dari pandangan kau trhadap  Aisha macam bkn sebagai kwn ." kata mirul.

      " ya aku mengaku aku suka. Akhir-akhir ni aku asyik teringat Kat dia je." Kata aku.

     " macam ni kan bagus. Apa lah si Aisha tu buat Kat kau smpai kau teringt Kat dia ni" kata mirul.

     " apa-apa lah . Jom masuk kelas " kata aku.

      " sengaja nk lari dari aku kan tahu pun malu.. Haha ketua pengawas kita dah jatuh cinta lah" usik mirul.Merah muka Afiq dibuatnya

       " jgn lah ckp kuat2 nnti org Thu lah" kata aku.

      " okey²"

     #sorry kalau tk best. Typo maaff.. Jemput² komen and tekan vote...hehe

   

JodohWhere stories live. Discover now