[29]

5.1K 198 18
                                    

BAB 29:

     
    Bunyi ketukan Dari luar pintu membuatkan Aisha terjaga Dari tidurnya.'Siapalah yang kacau pagi - pagi ni, kacau betul lah..' Kata Aisha perlahan lalu bangun  ...

   " ya ya...sabar lah ..kacau je orang nak tidur " kata aku. Aku bangun lalu pergi ke pintu

     " ya Allah.. Bertuah nya anak aku.. Anak dara Jenis apa  LA ni..Sedar lah sikit tengah hari nanti dah nak jadi suami orang..Ni pergi mandi. Pakai baju yg dah kosok semalam. Dah pergi cepatt" Bebel mummy kalah Dato sri najib (?) Aku hanya memekak kan telinga.

    " okey " kata aku malas lalu menutup pintu. Ni lah akibat tidur lepas subuh... Nasib lahh kena Bebel serangkap dgn mummy ..huhuhu.

   " Aisha jangan pula kamu sambung tidur " jerit mummy Dari luar.  Tahu tahu je mummy aku nak sambung tidur!! Hahaha.

     SELESAI memakai baju pengantin berwarna putih aku duduk di hadapan cermin . Jurumekap susah pun memulakan kerja nya.

    " Kak Ju tak payah lah letak mekap tu tebal2 . Ala ala kadar sudah lah" kata aku kepada jurumekap yg aku panggil Kak ju.

     " Akak memang tak nk letak mekap tu tebal2  muka Aisha dah cantik..tak perlu mekap tebal² " kata Kak ju lalu menyambung kerjanya. Aku hanya mengangguk.

     " Ju lambat lagi ke?" Tanya mummy yg entah Dari mana.

     " Sikit je lagi Kak Mira " kata Kak ju.

     " Aisha ni Qis datang..Qis masuk lah ya" kata mummy

     " Mummy turun dulu  ya Aisha banyak lagi benda nak kena handle " kata mummy aku hanya mengangguk.

     " assalamualaikum pengantin baru" kata Qis. Aku hanya mampu tersenyum.

     " Waalaikumussalam. Kau ni Qis Aku belum kahwin lagi LA" kata aku lalu memeluk Qis.

     " Rindunya Aku kat kau" kata aku

     " Aku lagi rindu kat kau. Balik je tup tup mummy kau hantar kad jemputan perkhawinan kau. Terkejut juga Aku.  Kau bertunang pun kau bagitahu lambat " kata Qis.

    " Ala kau ni.. Masa tu kau duk jauh nuh .. Kalau bgi tahu pun kau tak boh datang gak.. Btw nk buat can mana mummy Aku dgn daddy Aku yang beria2 nak Aku kahwin cpt" kata aku.

     " Ouh.. Tapi Ann sekurang kurangnya  kau bagitahu. Manalah tahu Aku sanggup terbang untuk datang majlis kau" kata Qis.

    " dah lah ....benda pun dah jadi " kata aku.

    " btw Aisha... Tahniah. Aku harap kau bahagia. Jadilah isteri yang patuh. Jgn duk gatai nak usha mamat lain lak. " kata Qis bersertakan usikan .

    " Ishh kau ni sempat lagi usik Aku" kata aku lalu ketawa.

    " Ala kau ni bkn selalu Aku usik kau.  LPs ni dah tak leh usik kau dah. " kata Qis.

    " Kau datang dgn siapa ni?" Tanya aku

     " baba dgn bonda Aku" blas Qis

     " Ouh. " bls Aku.

    " Kak ju lambat lagi ke?" Tanya aku?

     " sikit je lagi" jwb Kak ju. Aku hanya mengangguk

     " Okey done " kata Kak ju lalu Aku bangun.

     "Pihak lelaki dah sampai" kata mummy  di hadapan pintu

     " Wahhh cantiknya anak mummy " kata datin amira lalu melangkah ke arah anaknya

JodohWhere stories live. Discover now