[23]

4.5K 197 9
                                    

Bab 23:

   " hai saya Balqis Maria. Call me Balqis. Alligator kazaimas." Kata Balqis.

    " Saya Aisha. Alligator kazaimas " balas aku.

     " So kita kawan?" Tanya Balqis.

     " Yup " balas aku lalu tersenyum.

     " I have one question " kata Aku.

      " what?" Tanya Balqis.

     " You nope have a friend? Means Bff?" Tanya aku.

     " nope. Saya baru je pindah sini 3 hari lepas. Lagipun saya bukan bergaul sngt ngan diorang. Maybe diorang anggap saya sombong" kata Balqis.

      " ouh. It's okay awak boleh kawan ngan saya . " kata Aku.nasib ADA juga orang nak kawan ngan aku...huhu

     " Hai saya aiman Aidan. Boleh panggil Iman.Selamat berkenalan. " seseorang dari mana entah memperkenalkan dirinya.

     " Hai saya Aisha.Alligator kazaimas " kata aku.

     "Awak pulak nama APA ehh.. Sebelum ni saya tak pernah nampak " Tanya Iman kpd Balqis

      " saya Balqis. Baru je pindah sini 3 hari lepas. Saya pun tak nampak awak Sebelum ni " ujar Balqis.

     " ouh..patutlah tk pernah nampak. 3 hari lepas saya ada khusus Kelab doctor muda tu yang tak ADA tu" jwb Iman.

      " Ouh " balas aku Dan Balqis serentak.

Selepas Sesi berkenalan tamat. Sesi pembelajaran bermula. Banyak jugak aku ketinggalan.. Yelah Bab yng diorang belajar aku tak belajar lagi Kat sekolah lama. Tak ke ketinggalan. Huahhaaa.

    Bunyi aja loceng tanda balik semua bersorak. Yelah hari straight belajar tak ada jadual guru ganti. APA la nasib kan.

   Turun aja dari tingkat 2 aku terus ke bus stop. Pak mat cakap dia tunggu Kat depan bus stop . Aku mana la pernah macam ni. Iyalah dulu pergi sekolah dgn bas balik sekolah pun dgn bas. Dan aku pun tak sangka aku ni anak Dato. Huhu. Tapi aku bersyukur kpd Allah sbb kurniakan aku dua ibu. Walaupun ibu jaga aku sbb nk bls dendam. Tapi aku tak ADA hak nak marah dia. Benda dah lepaa biar lah lepas.

      " Assalamualaikum Pak mat " aku memberi salam semasa masuk ke dalam kereta.

      " waalaikumussalam. Macam mana sekolah hari ni? Okey?" Tanya Pak mat.

       " Alhamdulillah okey" jwb aku.

      " ni Pak mat tak jalan lagi ni kenapa? Tunggu sape?" Tanya aku.

      " Tunggu Anak Datin Maria. Dia tak dapat nak ambil anak dia.Driver dia pun tngh ambil cuti sekarang " terang Pak mat.

      " ouh.. Datin Maria?Siapa? Kawan mummy ke?" Tanya aku.

      " Yup kawan mummy Aisha Dan merangkap jiran Aisha. " jwb Pak mat.

     " Ouh. Tak tahu pulak Aisha jiran sebelah kawan mummy " kata aku.

     " macam mana nak tahu. Duk temperuk(?) Dalam rumah je " sakat Pak mat.

      " Ish Pak mat ni"jerit aku.Tiba- tiba bunyi pintu sebelah aku dibuka dari luar. Aku Dan Pak mat memandang ke arah yg sama.

      " maaf Pak mat Iman lambat.Iman pergi pejabat jumpa dgn guru kejap tadi" kata Iman lalu duduk disebelah aku.

      "Tak APA lah Pak mat tak kesah tunggu lama²" kata pakmat lalu memulakan perjalanan pulang.

     "ehh Aisha jumpa lagi kita" kata Iman .Aku tersenyum.

     " hehe "

    " Awak lah ya anak auntie Mira yang hilang tu? Tak sangka pula saya" kata Iman.

    " Yup. Saya pun tak sangka saya anak dato dam Datin. Sebelum ni saya Ingat Ayah saya dah tak ADA .Tup tup daddy datang rumah saya bawa saya balik sini " kelas aku.

   "Ouh. Kesian awak. Mesti rindu orang Kat sana" kata Iman.

  " yup rindu sangat. " kata aku lalu tertunduk.

Rindu sangat2 Kat ibu dgn alif. Rindu dgn gurauan diorang senyuman diorang gelak ketawa diorang. Dani dgn Sara pun aku rindu . Dorang lah shbt aku dari form 1 .Afiq! Sebut nama dia ni teringat pula Kat dia. Sifat tegas dia,senyuman dia. Ya Allah rindu nya. Agak- agak aku boleh jumpa diorang lagi ke tak? Huhu Harap-harap suatu hari Nanti aku dapat jumpa diorang.




   

     

  
  
   

#Sorry .. Hampa maybe..
#Maybe Bab seterusnya bnyak skip. Sara nak hbskan citer ni dalam minggu ni. Insya-allah.

✴vote💨💥
✴komen💦💨💢

JodohWhere stories live. Discover now