[24]

4.5K 208 4
                                    


Bab 24:

Sejak dari kejadian Iman tumpang aku tu. Aku dgnnya semakin lama semakin rapat. Dia selalu datang rumah aku buat homework. Kadang2 aku pun pergi rumah dia berbual dgn auntie Maria. Iman dgn Balqis lah sahabat aku dunia akhirat. Diorang selalu ADA masa aku susag Dan senang. Perangai aku yang dulu tu? Dah tak ada dalam diri aku. Hahaha... Aku dah berubah okey. Lebih kepada pediam tapi kalau dgn Balqis Dan Iman memang 'galok la' .

     " Hai anak mummy trmenung Kat siap tu?" Tanya Datin Amira.

      " tak ADA termenung Kat sape lah mummy. Teringat perkara-perkara lepas. " kata aku.

      " mummy Aisha tinggal Kat sini dah  stahun kan? " Tanya aku.

     " yup. Why?" Tanya mummy

      " saje  je Tanya. Rindu Kat kawan2 lama. Agak2 dorang dapat berapa A spm. Harap-harap dpt lah jumpa diorang Kat U Nanti " kata aku

     " insya-allah. APA kata Aisha pergi jumpa diorang. Mnalah tahu dorang tngh tunggu kedatangan Aisha " cadang mummy.

    " Biar lh mummy. Entah² diorang dah lupa Kat Aisha ni." Kata aku.

   " belum Cuba belum tahu" kata mummy.

    " kalau ada rezeki jumpa diorang Nanti ADA la tu" bls aku.

     " anak beranak ni sembang ape ehh? Daddy balik pun tak perasan "sampuk daddy dari mana ntah.. Hahaha.

    " sembang kosong je " balas mummy lalu menyalami tangan daddy begitu juga aku.

   " Aisha dah dapat ke Surat tawaran ke U? " Tanya daddy.

   " belum lagi. Aisha rasakan daddy Aisha nak sambung belajar Kat us lah" kata aku.

   " daddy ikut je" kata daddy.

   Ckp pasal spm kan..mehh aku nak cerita sikit aku . Spm tahun ni aku dapat cemerlanng. Semua straight A. Alhamdulillah. Iman pun sama gak..straight A. Cuma Balqis je. Tak dapat straight A. ADA satu B  tapi aku tabib ahh dia sekarang dia dah sambung belajar Kat Jepun. Iman pula Kat UK.

    " Aisha... Daddy APA satu syarat Sebelum kamu pergi Us." Kata daddy. Aduh syarat APA lak ni? Nk pergi belajar pun ADA syarat juga ke? Ahhh penat gini.

     " APA daddy?" Tanya aku?

      " Aisha kena tunang dgn kawan daddy " kata daddy. Aku yang sedang minum air hampir tersendak.

       " T...tunang? " Tanya aku

      " yup" bls mummy.

       " Aisha muda lagi lah daddy" bantah aku

       " bertunang dulu. Lps Aisha balik dari us baru kahwin " kata daddy.

      " lagipun Aisha belajar Kat us sana tu 5 tahun kan? Tak salah kalau tunang dulu " sokong mummy.

       " yelah...Aisha setuju " kata aku.

      " ikhlas ke tak ni?" Tanya daddy.

      " insya-allah ikhlas " jwb aku.

     " Aisha jgn lah anggap daddy memaksa. Daddy yakin dia memang boleh jaga ank daddy lagipun daddy kenal dia dari kecil lagi. Tak silap daddy Aisha kenal diat" bagitahu daddy..

     " Aisha kena? Siapa daddy?" Tanya aku.

     " Nanti Aisha tahu la sendiri " kata daddy.

  Aku kenal? Siapa ehh? Iman? Tak kan Iman? Iman dah ADA kot girlfriend.. Tak pasal-pasal girlfriend dia Serang aku kalau aku tunang dgn Iman. Mustahil Iman. Tapi kalau bkn Iman Siapa? Ada kaitan dgn sekolah lama ke? Ahh memeningkan kepala betol.

      " Aisha dah hantar Surat tawaran belajar ke us?" Tanya mummy.

     " dah mummy. Pihak sana dah lulus. Mungkin hujung bulan ni "kata aku.

     " ouh...maknanya pertunangan kamu hujung minggu ni la ya" kata mummy.

    " what?? Cepatnya " kata aku.

   " hujung bulan nu kan minggu dpn. So kena lah cepat" kata mummy.

     " mmm..suka hati lah" kata aku.



*Hujung minggu (hari pertunangan Aisha)*

Hari ni merupakan hari pertunangan aku. Sampai ke hari ini aku tak tahu Siapa bakan tunang aku. Agh biarlah..nanti2 tahu lah jugak kan.

    " Aisha dah siap sedia? " Tanya mummy.

    " yup but ada lag nervous sikit" kata aku lalu tersenyum tipis.

     " biasalah tu. Mummy turun kejap " kata mummy aku hanya mengangguk.

  Skip

    Akhirnya aku jadi tunang orang.. Lepas ni terbantuk lah aku naj kawan dgn lelaki. Aku ni jenis suka kwn dgn lelaki. Tapi tunang aku bknnya knl aku kan.. Dia pun tak kesah.. Huhuhu.





#tak ADA idea!! Hampa. Huaaaa
# Maybe beberapa Bab lagi nak hbs..muahaha..
# bila baca balik cerita ni rasa cam kelakar lak. Ayat dah lah tunggang langgang.

✴vote💥
✴komen💬
   

JodohWhere stories live. Discover now