[30]

5.2K 212 10
                                    


Bab 30:

   Tetamu yang khemah menyukarkan aku mencari kelibat sahabat Ku si Sara. Persandingan aku dgn Ikhwan sudah tamat 30 minit yang lalu..Si Encik suami entah kemana.. Maybe jumpa kawan dia kot.

    " haihh pengantin baru buat apa sorang ni? Mana Encik suami? " Tanya seseorang. Suara tu! Mcm knl

    " Ehh...  Sara.. Aku ingat Kau tak datang " kata aku lalu memeluk Sara.
Sara membalas pelukan aku.

    "  tak kan aku tak datang ...sahabat aku kot yang kahwin " kata Sara.

    " Terharu aku" kata aku... Nak berdrama pulak!!

    " Btw sorry tau aku   tak datang masa Kau bersanding. Aku ada hal emergency tadi" terang Sara.

     " It's okay   la. Sekurang kurang nya Kau datang " kata aku

     " ehh Sara jemput lah makan btw Kau datang sorang je ke?" Tanya aku.

    " okey.. Aku datang sorang je. Ma dgn pa aku pergi outstation .Ma dgn pa aku kirim salam Dan dia suruh cakap kat Kau ada masa datang lah rumah" kata Sara.

   " Insya-allah aku pergi " kata aku.

    " Aunty Mira dgn uncle Alif mana? Aku Nak jumpa sorang kejap baru makan " Tanya Sara.

    " Ada kat dalam kot tak pun duduk layan tetamu" kata aku.

     " okey lah aku pergi cari dorang dulu" pamit Sara. Aku hanya mengangguk

    Aku yang melihat Qis Dan iman tengah berborak aku terus menapak ke arah dia orang .

    " Rancak nya borak... " kata aku. Qis Dan iman yg tengah berborak terkejut

    " Haih Sha terkejut kita orang. Ala borak kosong je. Ni apa kes mna Cik Abang Kau?" Kata iman bersertakan soalan. (?)

     " entah lah dia. Maybe jumpa kawan dia kot" balas Aku.

    " Aishh... Nasib lah si Ikhwan tu dapat isteri macam Kau " rungut Qis.
Aku sempat menjeling Qis. Teruk sngat je perangai aku?

    " Korang dah makan ke?" Tanya aku

    " Dah..." Balas mereka serentak.

    " Sini rupanya Aisha. Puas Abang cari Aisha " kata Ikhwan yang datang dari mana entah lalu memeluk pinggang ku.Aku hanya mampu tersenyum.

     "  ehh... Tak kan Dah rindu kot?" Sakat iman.

    "  Rindu La ni...Tu yang cari ni" balas Ikhwan lalu ketawa kecil.
 
    " Tak apa malam ni Kau Nak lepas rindu kat si isteri ni puas-puas tak pe.. Betul tak Aisha?" Kata Qis bersertakan usikan

      " APA?" Tanya aku pura-pura tak Faham.

     " Malu La tu" sampuk iman.. Aishh dua orang ni kalau tak sakat Aku memang tak sah

    "  Tak apa malam ni Abang lepaskan rindu kat sayang puas2 ehh" kata Ikhwan lalu mengeyitkan matanya. Meremang bulu Roma aku. Rasa air liur ditekak pahit.
Alien dpn aku ni Dah bantai gelak Dah.

    " Habislah Kau Aisha " usi Qis. Muka Ku yang sudah merah lagi lah semakin merah.. Dah macam udang bakar Dah. Auchhh aii blushing🙈

    " Cute sayang Abang blushing " kata Ikhwan. Bertambahlah blushing aku.

    " So sweet.. Btw bro simpan sweet Kau tu malam nanti La.. " kata Iman.
Ikhwan hanya tersenyum

     "   btw sayang Abang Nak kenal kan sayang dengan kwn2 Abang" kata Ikhwan.

      " Ouh..okey" bls aku

     " okey lah Qis , Iman kita orang pergi dulu ehh.. Ada masa nanti kita sembang lagi " kata Ikhwan. Qis Dan Iman hanya mengangguk

     " Ramai ke kawan Abang? " Tanya aku. Rasa kekok untuk memanggil Ikhwan 'Abang'

     " Dah lama Abang tak dngar Aisha panggil Abang ,'Abang' " kata Ikhwan.
APA maksud Ikhwan?

     " Apa maksud Abang?" Tanya aku.
Aku kenal ke Ikhwan?

    " Lupa kan.. Nanti Aisha tahu La" bls Ikhwan lalu tersengih.

     " Hai bro!" Sapa Ikhwan . 4 orang lelaki sedang rancak berborak memandang aku Dan Ikhwan.

    " Hai bro, tahniah "  kata salah sorang daripada empat .

     " tahniah Afiq " kini lelaki berbaju Melayu  merah mengucapkan tahniah.

     " tahniah" lelaki berabaju Melayu biru pula.

     " tahniah Abang Alif  Kak Aisha " giliran  lelaki berbaju Melayu kuning  .
Yang ni macam aku kenal je.

     " Alif right?" Tanya aku

    " Yup.. Right . Akhirnya Akak ingat jugak" kata Alif lalu tersenyum. Ya Allah tak sangka aku brjumpa dgn Alif.

    " Alif je ke Kau ingat Aisha? Aku? Ni? Mean kita orang ni?" Tanya lelaki berbaju Melayu merah

    Aduh sapa pulak ni? Serious aku tak ingat

    " Okey lah sayang.. Yang baju merah ni Amirul, baju biru tu  Amin and yang tepi mirul tu Faiq. " kata Ikhwan.

    " Sayang ingat tak mirul ngan amin? Alah yang selalu   ada ngan Abang zaman sekolah dulu?" Tanya Ikhwan.
Ehh?? APA ni? pening la?!

     " Jap jap! Abang ni  Abang afiq? Crush Aisha zaman sekolah dulu tu ke? Mean Abang pengawaa Aisha?" Tanya aku. Ya Allah tak sangka pula aku kahwin dgn crush sendiri.

    " Yup. Now ingat tak diorang?" Tanya Encik suami. Aku hanya mengangguk

    " Adik! " panggil aku. Alif yang sedang bermain dgn fon nya memandang aku

    " APA?" Tanya  Alif..

     " tak rindu Akak ke?" Tanya aku lalu berura ura buat muka sedih.

     " gila tak rindu. Akak tiba2 je menghilang." Kata Alif.

     " Ada sebab Akak hilang tiba2" kata aku.

      " IBU Dah cerita semua nya " kata Alif lalu tersenyum.

     " Ouh..ye ke ..bagus lah..btw IBU tak datang ke?" Tanya aku.

     " Tak. IBU busy... Tak dapat cuti. Abang afiq Dah bagitahu kat IBU suruh datang. Siap datang rumah tiga Kali lagi" jelas Alif.

      " Ouh ... " kata aku lalu tertunduk. Oh rindu nya IBU.

     " Akak rindu IBU ehh? Nanti Alif suruh Abang afiq bawak Akak jumpa IBU" kata Alif.

      " Gila tak rindu, 8 tahun kot tak jumpa IBU " balas aku lalu tersengih.

    Borak punya borak akhirnya Alif meminta diri untuk pulang. Sempat juga lah aku cakap kat dia suruh datang jenguk Aku . hahaha


   

# Okey. Hampa. Tak best?
# typo tu biasala

✴ vote
✴komen

JodohWhere stories live. Discover now