bab 8 : handphone

4.4K 234 12
                                    


Setelah tamat ujian penggunaan kuasa. Mereka dibahagikan mengikut kelas yang telah ditetapkan mengikut kekuatan kuasa yang dimiliki oleh mereka.

6 RED (14 ORANG PELAJAR)

(Boy )
Hairul (elektrik)
Rayyan(ice)
Carl(animal)
Jeffry(purple shadow)
Hazel (spirit)
Zenic (technology)
Keny (healer)

(Girl)
Aqira (api+kilat)
Alisya (angin + air)
Ariana (tumbuhan + tanah)
Kirini (magical power)
Ria ( melody)
Mel (krystal)
Fena (fairy power)

"kenapa kita masuk kelas yang sama dengan geng mamat jambu tu,ish merosakkan mood aku nak belajar ja" ariana tidak berpuas hati kerana dia satu kelas dengan lelaki yang gaduh denganya pagi tadi di pekan.

"well ariana,nama dia carl atau the real name is prince carl. Dia sepupu price hairul.prince rayyan dan prince jeffry" kirini hanya tersenyum melihat gelagat Ariana yang tidak suka satu kelas dengan carl sambil dia memberitahu nama lelaki yang digelar 'mamat jambu' oleh Ariana.

"so kirini,kelas kita mula petang ni kan,betul tak?" Aqira mengubah topik perbualan mereka.

"ops,sorry girl i forget.. kelas kita mula esok la,kelas petang ni hanya untuk tahu kedudukan kelas kita dan tempat duduk kita didalam kelas" jelas kirini kepada 3 kembar tersebut.

"ooo okay,guy apa kata kalau kita pergi pekan lagi pun baju kita tak banyak kak Qira kak Lisya" ariana mengajak kedua kakaknya dan kirini untuk ke pekan.

"ala Aria,kak Lisya tak larat la,dari pagi tadi sampai petang ni kita duduk kat academic. Kak Lisya baru ja nak rehat bila kita balik ke dorm" Alisya tidak bersetuju dengan cadangan adiknya.

"alaaaaa" ariana telah menarik muncung kerana kakaknya tidak mahu ikutnya ke pekan.

"macam ni la,kita balik dorm dulu rehat dan dalam 2 jam lagi kita pergi pekan lagi pun betul cakap Aria yang baju kita tak banyak sangat,macam mana setuju tak?" Aqira memberi cadangan kepada mereka.

SETUJU!!!!! Jerit mereka bertiga setuju dengan cadangan Aqira.

Skip
Asrama Academic trystal

"bangun!!! Bangun!!! Bangun!!!" Aqira mengejut adik-adiknya dari tidur.

apa nak jadilah adik-adik aku ni tidur senang tapi nak bangun dari tidur susah betul. Bebel Aqira didalam hati.

"ermm lima minit lagi kak Qira" Ariana meminta untuk tidur lagi lima minit.

"aaahhh tak ada lima minit nanti jadi lima jam,ingat kakak tak tahu perangai kamu tu Ariana,dah bangun sekarang juga dan pergi mandi dan siap,kita nak pergi shopping"Aqira member arahan untuk adik-adiknya.

"yela yela,Kak Qira ni tak boleh tengok kitaorang senang betul la,pergi la kejut kirini sama" alisya dan Ariana serentak cakap sambil bangun dari katil dan mengambil tuala.

"ehh ehh aku dah bangun awal dari korang tau dah siap pun,korang ja yang lambat" kirini cekak pinggang sambil berkata.

20 minit kemudian..

"lambat betul korang siap,penat kami berdua tunggu dah jom cepat" kirini menarik tangan Ariana supaya jalan dengan laju.

Aqira memakai seluar jean berwarna hitam dan t-shirt tanpa lengan berwarna merah dan sweater berwarna hitam dengan line merah. Sport shoe berwarna merah hitam.

Alisya memakai gaun paras lutut berwarna biru lembut dengan bunga kecil berwarna putih. Kasut tumit tinggi 3 inci warna biru.

Ariana memakai seluar jean pendek berwarna blue-black dan singlet warna hijau lumut serta cardigan warna cream dan sport shoe wrna hijau hitam.

Kirini memakai gaun pink putih dan cardigan warna putih serta kasut tumit tinggi warna putih.

*cuba pembaca bayangkan....

Skip
Shopping mall trystal

"wahh besarnya shopping mall ni tapi kenapa tak ada kedai yang jual handphone dan top-up?" Ariana yang teruja melihat shopping mall itu sambil melihat kiri dan kanan mencari kedai yang menjual handphone untuk membeli top-up.

"kedai yang menjual handphone ada di tingkat 3 shopping mall ni dan kami disini tak guna top-up tapi kami guna memori yang di masukkan di dalam sim card yang membuat kami boleh berhubung dengan sesiapa sahaja yang kami mahu" jawab kirini sambil menunjuk tingkat 3 diatas sana.

"oohhh jom la kita pergi tingkat 3,Aria nak beli memori kad tu" ajak ariana sambil menarik lengan kakak kakaknya.

"korang guna handphone apa,aku guna sony ja??" Tanya kirini sambil menunjuk handphonenya berwarna pink.

"kami bertiga guna handphone yang sama tapi warna berbeza,vivo Y21 aku punya warna merah"kata Aqira sambil menunjuk handphone miliknya.

"aku punya warna biru" kata alisya sambil menunjuk handphone miliknya dan dikuti ariana.

"aku pula warna hijau" kata Ariana.

"wahh handphone korang smart la" kata kirini yang teruja melihat handphone milik tiga kembar tersebut.

"jom kita selfie berempat" ajak alisya sambil mengeluarkan handphonenya dari beg.

JOM!!!

"okay,satu...dua..tiga...smell...klik klik klik" alisya menyentuh button snap dan secara automatic tiga keeping gambar milik mereka diambil dengan gaya yang berbeza.

"wahh cantiknya,Lisya nanti hantar kat aku tau" kata kirini sambil melihat gambar mereka yang diambil oleh alisya.
Ketika mereka berjalan di shopping mall menuju ke tingkat 3. Ariana dengan tidak sengaja terlanggar seorang pemuda yang sedang berjalan bersama kawan-kawannya dan minuman yang dipegang pemuda itu tertumpah dan mengotorkan baju milik pemuda itu.

"oh my wonderpet,sorry saya tak sengaja" ariana meminta maaf sambil mengeluarkan sapu tangan dari begnya.

"ehh tak apa salah saya juga jalan tak tengok depan" kata pemuda itu sambil ralek melihat gadis yang melanggarnya itu mengelap bajunya yg sudah kotor itu.

Apabila ariana mendongak melihat keatas untuk melihat pemuda yang dilanggarnya itu dan pemuda tersebut juga berbuat demikian. Alangkah terkejutnya mereka.

"kau!!!!!!"

Bersamabung..
Sila komen ye wahai pembaca sekalian..😊😊😊😊😊

Three Twin Girl MagicWhere stories live. Discover now