bab28: dark academic part 1

2.9K 176 8
                                    

Suasana di dark academic sangat berlainan dengan trystal academic.

Ara,lia dan nia bersiap untuk ke kelas pagi itu.

"huwaa kakak,nia mengantuk la kenapa la awal sangat waktu belajar di sini tak macam di trystal"ariana melepaskan rasa tidak puas hatinya kepada kedua kakaknya.

Ara yang mendengar apa yang adik bongsunya cakap terus menutup mulut adiknya.

"kau memang nak rahsia kita bertiga bocor sebelum misi tidak berjaya ke haa??? Kau nak atuk hilang kepercayaan kepada kita bertiga"ara memarahi nia.

"maafkan nia,kakak. Nia janji takkan cakap macam tu lagi"kata nia.

"sudah la,mari kita masuk kelas sekarang nanti cikgu masuk pula"ajak lia.

Mereka berjalan ke blok kelas mereka. Tiba-tiba 3 orang pelajar lelaki telah menyekat laluan mereka.

"hai princess"kata lelaki rambut coklat.

"korang bertiga student baru yang terkenal tu kan"tanya lelaki rambut oren.

"wow,tak sangka baru hari pertama. Korang dah popular tapi kenapa la korang tiga tak masuk kelas kami"kata lelaki rambut putih hijau.

Mereka bertiga hanya memandang ke arah 3 pelajar lelaki itu.

"wait..sebelum korang nak tanya kat kami macam-macam,boleh tak perkenalkan diri dulu"kata ara.

"entah ni tak pakat serbu ja dengan tak pakai helmet"sokong lia.

"haha padan muka korang bertiga kena marah" nia pula hanya mengetawakan mereka bertiga.

Terkejut tiga pelajar lelaki itu kerana tidak menyangka bahawa masih ada lagi pelajar yang tak kenal mereka.

"okay,aku tak sangka yang masih ada yang tidak kenal kami. Btw aku adrian,prince of dark kingdom"lelaki yang berambut coklat itu memperkenalkan dirinya.

"and aku pula haru,bestfriend prince adrian"kata lelaki rambut oren.

Dan the last one is....

"aku pula tereo,kami dark boy"kata lelaki berambut putih hijau.

Ara,lia dan nia hanya mengangguk kepala tanda faham.

"okay,giliran kami pula,aku ara ail"kata ara sambil memeluk tubuhnya.

"aku lia ail,adik kembar kedua ara"lia pula memperkenalkan dirinya.

"dan aku adik kembar bongsu mereka,nia ail. Kami trio girl"kata nia

"jom pergi cafe,aku belanja"pelawa adrian.

"sorry ye kitaorang bukan kaki ponteng macam korang tu"kata ara sambil berlalu pergi dari situ dan di ikuti oleh adik-adiknya.

Skip
Kelas 6-A 3

"akhirnya sampai juga ke kelas kan"kata lia.

"ermm,siapalah yang guna kuasa untuk buat kita sesat dalam academic ni"kata nia.

"entah lah tapi tak apa. Lambat atau cepat,kita akan dapat tahu juga dan kakak akan pastikan yang mereka akan dapat balasan atas apa yang mereka buat"ara mengengam penumbuknya dan menumbuk dinding kelas tersebut.

Falshback...

"rasanya dan 5 kali kita pusing tempat ni tapi kenapa kita tak sampai lagi blok kelas kita"terguncap-guncap nia yang sangat keletihan.

"kakak rasa ada yang menggunakan kuasa manipulasi dan halimunan. Sebab kita dah banyak kali lalu kawasan ini dan kita tak nampak blok kelas kita kalau nampak pun kejap nampak,kejap tidak"terang ara

"betul tu kak ara,nampaknya kita terpaksa juga guna kuasa kita untuk ke kelas"jawab lia

Mereka berpegangan tangan dan memejam mata.

"tiga kuasa bersatu menjadi satu,
Bersatulah menjadi satu gelombang yang mampu memusnah kuasa yang mengaburi mata kami"serentak mereka membaca satu mentera.

Serentak dengan itu satu cahaya berwarna emas(gold) menyinari kawasan sekeliling mereka dan apabila cahaya itu hilang,mereka telah berada dihadapan kelas mereka.

End flashback...

"ermm nasib baik kuasa kita bertiga cukup kuat untuk mematahkan kuasa itu"kata nia

5 minit kemudian,sir joy masuk untuk mengajar subjek math.

Sedang mereka fokus didalam kelas,ada tiga pelajar perempuan merenung tajam kepada ara,lia dan nia.

"nampaknya mereka bukan calang-calang orang"kata perempuan berambut merah.

"aku tak kira kita kena juga buat mereka keluar dari academic ini,prince adrian tidak boleh suka pada salah sorang daripada mereka"marah perempuan rambut kuning.

"chill beb,masih banyak lagi rancangan yang kita boleh laksanakan"kata gadis berambut kelabu.

Siapakah tiga gadis itu??
Agak-agak korang mereka berjaya atau tidak kenakan trio girl (the girl)
Bersambung ke part 2

Komen dan vote ye guy 😎😎😎

Three Twin Girl MagicWhere stories live. Discover now