Lia dan nia berlari-lari menuju ke academic dark. Mereka telah terlambat untuk ke kelas awl pagi. Kakak mereka telah pun pergi sendiri tanpa menunggu mereka. Tiba-tiba...
Gedebungggggggg.....
"aduhhhh sakitnya...."lia memegang kakinya yang sakit.
"aaaahhh kak lia,kepala nia berpusinng"kata nia.
"omg...sorrg girl,kami tak nampak,uolls okay tak??"tanya kris.
"nie semua salah kau lah"tuduh yasha kepada tereo.
"hoii...kau punya cokodok ja tuduh kami kan,kau nak kepala kau bertelur berapa. Aku ok ja nak layangkan sebiji dua penumbuk"marah tereo.
Sementara yasha dan tereo sedang bergaduh. Adrian,kris,joe dan haru sedang menolong lia dan nia bangun.
"terima kasih ye korang. Kami nak cari kakak kami ara,korang ada nampak tak??"tanya lia
"aaaa tadi aku dengan geng aku nampak dia kat padang"jawab adrian.
"ooo terima kasih,jom nia"ajak lia.
Haru memandang adrian dengan pandangan yang sukar di taksirkan.
Skip..
Belakang academic...
"adrian,apasal masa kau bagi tahu lia di mana kakak dia,kau rsa gugup semacam ja"tanya.
"macam mana aku tak gugup,kau lupa ke apa yang di nampak pagi tadi"jawab adrian.
"mana mungkin kami lupa,ara ada kuasa sehebat tu. Kau nie putera raja pun tak kuasa macam tu"kata tereo.
"so macam mana sekarang"tanya haru.
"aku rasa baik kita tak payah kacau ara tapi kita kacau nia,amacam??"kata adrian..
"aku okay ja tapi aku rasa baik kita rahsiakan apa yang dinmpak pg td pasal ara dan pinkygirl. Aku tak nak kuasa aku kena rampas macam pinkygirl tu"jawab haru.
"okay,jom kita blah nanti sir masuk kelas pula"ajak adrian.
Skip.
Cafe..
Lia dan nia masih lagi mencari kakak mereka tapi masih belum jumpa. Sedang mereka menjamu selera,mereka melihat geng pinkygirl masuk cafe dengan serabut serambai pakaian dan rambut
"ehh kenapa dengan mereka tu,serabai semacam ja"kata nia.
"entah..bak kata adlynn dan sandy,geng pinkygirl sangat mementingkan keterampilan"kata lia pula.
"dan satu lagi kan kak lia, nia tak rasa aura kuasa mereka"kata nia
"haah la,kak pun sama setahu kakak la kan dalam academic ni hanya ada seorang sahaja pelajar yg boleh tarik kuasa pelajar len dan pelajar itu adalah.....OMG!!!!"lia terkejut bila mendengar ayat terakhirnya begitu juga nia
"KAK ARA!!!!!"terjerit mereka.
Semua pelajar yang ada di cafe itu memandang mereka. Mereka hanya tersenyun dan menunduk kepala mereka tanda maaf.
"haa kenapa korang panggil kakak nie??"tanya ara yang tiba-tiba muncul di meja adik-adiknya
"ohh pecut kau hitam,aku putih"latah nia.
"sapa hitam haa??"marah lia kepada adiknya
"ehh bukan kak lia. Kak ara la nie terkjut nia,haa mana kak ara pergi habis satu academic kami cari taw."tanya nia.
"well,kak ada la keja sikit pagi tadi"jawab ara sambil menghirup air milo ais adiknya.
"yelah"nia mengalah dan tak mahu bertanya lagi.
"haa malam nie jangan lupa kita mengelinap masuk istana dark"bisik ara kepada adik-adiknya.
"haa okay,nasib baik ingatkan kami pun dah lupa"kata lia.
Skip...
Ara,lia dan nia sedang bersiap untuk ke majlis keputeraan raja dark.
Ara memakai gaun berwarnA hitam dan mempunyai bunga kecil berwarna merah serta higheel berwarna hitam. Rambut lepas bahu dilepaskan dan memakai cekak reben berwarnA merah.
Lia memakai gaun berwarna hitam berserta reben besar berwarna biru didada gaun itu. Kasut tumit tinggi berwarna biru gelap. Rambut yang panjang di curly kan (tak tahu betul ke tak ejaan tu) .
Nia memakai gaun hitam dengan lapisan kain warna hijau.kasut t tumit tinggi warna hijau cerah. Rambut yang pendek paras bahu di lepaskan sahaja.
"heyy lia,kenapa beli gaun nanti nak lari macam mana"marah ara.
"haa betul tu,dah la labuh walaupun dinafikan memang cantik."tambah nia pula.
"ala jangan risau la,kita pasti boleh punya dan kita ada power okay,just bayangkan dan petik jari sahaja baju kita dah bertukar"cadang lia.
"okay,kakak terima cadangan kamu tu."kata ara
"so bila nak bertolak nie dan rantai kita a.k.a pedang tu pakai tak??"tanya lia.
"kita tunggu adlynn,sandy,aiden dan billy. Mesti la pakai"jawab nia.
Tok...tok..tok..
"haaa mesti merek dah sampai"kata nia sambil menuju ke pintu bilik mereka.
"hai nia"ucap sandy.
"hai semua,so nak pergi dah ke??"tanya nia.
"ye..jom la sekarang dah pukul 10.30 malam. Majlis mula pukul 11"jawab aden.
"okay,kejap aku panggil kakak-kakak aku"kata nia sambil jalan masuk ke bilik kakak-kakaknya.
5minit kemudian...
"haaa jom cepat nanti lambat pula"ajak ara.
"susah betul nak jalan la dengan gaun panjang ni"rungut nia.
"jangan banyak cakap boleh tak"marah lia.
Skip...
Istana dark..
"sampai pun,kan senang guna kuasa teleport"kata sandy.
"yela,semua betul kat kau"aden mengalah dengan sandy.
"jom masuk"ajak adlynn..
"korang pergi la dulu nanti kami menyusul. Nak pergi taman kejp"kata ara.
"baiklah,jom guy"ajak adlynn.
Sebaik sahaja mereka hilang dari pandangan. Ara,lia dan nia mulakan rancangan mereka. Mereka bersembunyi di belakang istana dark.
Mereka pejam mata dan memetik jari kemudian baju mereka pun bertukar kepada t-shirt,jaket dan jean."okay sekarang,kita kena cari pedang atuk cepat dan teleportkan pedang tu kepada atuk,bila semua dah selesai,cepat kita boleh balik ke trystal"kata ara.
"okay jom"
Bersambung...
Sila vote dan komen..
Bab nie ada part ok..hehe 😎😎😎
YOU ARE READING
Three Twin Girl Magic
FantasyAqira Alisya Ariana Kembar tiga yang mempunyai kuasa magic dari kecil.. Mereka dibesarkan didunia manusia oleh atuk mereka, mereka tidak tahu siapa diri mereka yang sebenar. Suatu hari ketika atuk mereka pergi kerja, mereka bertiga bertekad hendak...