Malam itu
Istana trystal"macam mana kita boleh kalah"kata alisya sambil hulu hilir di dalam bilik.
"mana la nak tau kak lisya,aria bukan handal memanah macam kak lisya"ariana hanya bersantai diatas sofa sambil memain handphonenya.
"omg,esok kita ada date dengan the smart. Kita nak pakai baju apa weyh?"tanya kirini.
"aku pakai baju yang sedia ada ja,t-shirt,jean,sweater dan sport shoe"kata aqira
"haa betul tu aku setuju,kita pakai baju yang sedia ada ja"sokong mel.
"ermm baiklah jom la kita tidur dah pukul 12 tengah malam ni"ariana memadam lampu bilik dan tidur.
"selamat malam"ucap mereka serentak.
Lain pula situasi the smart.
Di istana trystal raja kedua
"untung aku dapat adik macam kau rayyan,esok kita boleh keluar date dengan the girl. Yahoooo!!!!"kata hairul sambil memilih baju untuk esok.
"hahaha well rayyan gitu,korang kena belanja aku nanti okay"kata rayyan dengan bangga.
"okay sebab kau,aku dapat keluar dengan ria. Aku belanja kau"jawab hazel.
Ahli the smart yang lain juga setuju dengan hazel.
Mereka masing-masing teruja dan bersedia untuk date esok. Masing-masing punya rancangab untuk pasangan masing-masing.
"kalau aku bawa aqira pergi shopping dengan suka tak??"hairul menanya pada dirinya.
"aku nak bawa alisya pergi tempat yang romantik sebelum lamar dia jadi girlfriend aku"rayyan mencari tempat romantik di trystal didalam internet.
"agak-agak ariana suka tak anak kucing atau aku patut bagi hamster atau sugar galider"carl pula sibuk memilih antara anak kucing,hamster atau sugar galider untuk dihadiahkan kepada ariana.
"esok aku nak bawa kirini pergi mana ye,haa baik aku tanya bonda"jeffry keluar dari bilik untuk berjumpa bondanya.
"ohh ria,esok kita akan keluar bersama"hazel jiwang menulis ayat untuk memikat ria.
"hoi yang kau jiwang sangat kenapa,geli aku dengar. Ria kan suka muzik dan kuasa dia pun melody so kau hadiahkan dia benda yang berkaitan muzik la"kata rayyan.
"haah la,thank you rayyan"hazel terus melampar kertas yang ditulisnya tadi. Gitar dicapai,internet dibuka dan cari laman web untuk belajar main gitar.
"aku nak bagi ipad baru ni pada mel mesti dia suka. Sekarang aku harus hias ipad ni dengan batu kristal mesti dia suka"zenic mula menyisun batu kristal yang kecil-kecil di sekeliling ipad dengan corak yang menarik.
"esok aku akan pastikan yang fena akan jadi girlfriend aku,esok aku akan bawa fena ke taman pari-pari trystal"keny suka menyusun rancangan untuk dia dan fena.
selepas selesai menyusun strategi untuk esok. Mereka pun tertidur.
Esok pagi.
Huuuwaaaaa......
"tak bangun lagi mereka ni,pukul berapa sekarang"aqira mengambil handphonenya untuk melihat jam.
"ohh 8.30....whatttttt 8.30,weyhhhh bangun weyhhh dah lewat ni"aqira mengejut semua ahli the girl sebelum masuk ke bilik air.
Mereka yang terbangun kerana kejutan aqira masih mamai.
"kenapa ni kak"
"aria mangantuk lagi ni"
"pukul berapa sekarang ni ria"
"mana aku tahu,hari kan kita cuti"
"huwaaa nak sambung tidur balik"
"ehhh jangan sambung tidur balik,korang dah lupa ke hari ni kita ada date dengan the smart. Dah pukul 8.50 ini cepat siap"kata aqira sambil dia menyiapkan dirinya.
"WHATTTT!!!! DAH LEWAT WEYHH" masing-masing kelam kabut masuk kebilik air.
Aqira membetulkan rambutnya,selesai mendandan rambut. Dia mengambil BB cream lalu disapukan diseluruh wajah kemudian mengambil bedak dan disapu dimuka. Lipgloss dan lipstick warna merah hati diambil dan di sapu di bibir. Siap.
10 minit kemudian...
Mereka yang lain pula menyiapkan diri masing-masing.
Alisya memakai dress paras lutut berwarna pink dengan cekak reben warna putih. Selesai dimekap dia mengambil kasut tumit tinggi berwarna pink.
Ariana memakai singlet berwarna cream dan cardigan berwarna hijau serta seluar jean paras paha berwarna hitam denga kasut sport shoe warna cream.
Kirini memakai gaun paras lutut warna kuning berserta reben dipinggang,rambut pula disanggulkan dan kasut tumit berwarna cream.
Ria memakai baju t-shirt warna biru dan cardigan warna hitam serta jean parat lutut.
Mel pula memakai baju t-shirt tanpa lengan berwarna oren serta cardigan singkat berwarna cream dan skirt berwarna putih dengan kasut tumit warna oren.
Manakala
Fena memakai dress warna biru hitam dendan cekak bunga warna biru dan kasut tumit tinggi berwarna hitam..
Semua ahli the girl masing-masing kelihatan cantik,anggun dan comel.
"jom cepat,nanti lambat pula kena marah dengan the smart"ajak aqira.
"tapi kak qira kita tak ada janji dengan mereka nak tunggu kat mana-mana kan dan kita dah bagitahu ayahanda dan bonda ke yang kita nak keluar"tanya ariana.
"aduh kau ini aria"kirini mengeluh dengan pertanyaan ariana.
"okey frist answer for your question is nanti bila keluar dari istana nanti,i well call hairul dan the last question of couse dah bagitahu ayahanda dan bonda. Dah jom keluar cepat"
Mereka pun keluar dari istana dan berjalan sehingga ke bus stop dihujung jalan. Aqira mengeluarkan handphonenya lalu menelefon hairul.
Tut...tutt..tutt..tut
Dalam panggilan..
"hello"
"weyhh kau dan geng kau kat mana sekarang kitaorang dah siap tunggu dekat bus stop hujung jalan ni"
"aqira ke ni??"
"yela aku,sapa lagi"
"alamak kitaorang lupa yang kita ada date la,ni aku baru bangun tidur"
"what!!!! Kau memang nak cari nahas dengan aku ke haa,aku bagi masa setengah jam kalau korang tak sampai. Kita cancel date nie,faham!!!!!"
Tuuttttttr.....
"hello aqira...aduh...weyhhh bangun...
Tamat panggilan
"kenapa kak qira??"tanya alisya.
"korang nak tahu merek Ada mana sekarang??"aqira tanyA gengnya.
Mereka mengangguk tanda ingin tahu.
"mereka semua masih lagi tidur"kata aqira.
"APAAAA!!!"jerit mereka.
"sebab tu aku bagi masa setengah jam untuk mereka datang sini kalau tak cancel"kata aqira lagi.
"huh kita ingat kita dah lewat tapi rupanya mereka lagi lewat"balas mel sambil duduk dibangku bus stop..
Macam mana agaknya date mereka??
Jadi atau tidak??
Berjayakah the smart datang dengan tempoh 30 minit??
Tunggu di part 2 😀Bersambung....
Sila komen dan vote..
YOU ARE READING
Three Twin Girl Magic
FantasíaAqira Alisya Ariana Kembar tiga yang mempunyai kuasa magic dari kecil.. Mereka dibesarkan didunia manusia oleh atuk mereka, mereka tidak tahu siapa diri mereka yang sebenar. Suatu hari ketika atuk mereka pergi kerja, mereka bertiga bertekad hendak...