Trystal academic..
Belakang academic.
Semua ahli the smart dan the girl sedang berkumpul di belakang academic. Mereka masih lagi bersedih dengan kehilangan kawan mereka.
Pastinya yang lagi sedih adalah hairul,rayyan dan carl."huwaaa my sweetie alisya,dimana awak?? Sampai hati tinggalkan titew" rayyan menangis mengenangkan buah hatinya hilang.
"huh x macho la menangis depan perempuan hoi"kata hairul dengan mata merah dan mengeluarkan air mata.
"kanda cakap orang kanda pun nagis"bidas jeffry sambil menepuk bahu kirini yang tak berhenti lagi menangis.
"sampai hati,mereka tinggalkan kita kan"kata ria dengan handphone ditangan.
Ria tidak berputus asa mencari lokasi terakhir mereka bertiga.
"my speaker pecah,kenapa pergi tak bagitahu carl. Carl janji lepas ni carl tak akan panggil ariana speaker pecah lagi. Balik la"rayu carl sambil melihat gambar ariana didalam handphone.
"agak-agak korangkan macam mana keadaan raja dan permaisuri pertama mesti mereka sedihkan"tanya fena.
"ermm mesti la mereka sedih dan aku rasa permaisuri mesti menangis teruk. Yela,mereka kan baru sahaja jumpa anak mereka lepas tu mereka hilang lagi"jawab mel.
"zenic,kau kan pandai dalam teknologi cuba la detect kat mana mereka pergi sebelum mereka hilang"ujar keny.
"malas la,baik aku tengok awek aku yang comel nie"jawab zenic.
Hairul yang mendengar apa yang zenic cakap terus menjeling zenic. Aura hairul mengeluarkan rasa sejuk seluruh kawasan dan matanya juga bertukar menjadi putih semua.
"APA KAU CAKAP ZENIC!!!"JERKAH HAIRUL
Muka zenic telah bertukar pucat. Dia gerun melihat wajah hairul apabila dia marah.
"aaaa sorry la hairul,aku gurau ja la"kata zenic sambil menunduk wajahnya ke bawah.
"AKU TAK PERNAH SAYANGKAN SEORANG PEREMPUAN PUN SELAIN DARI BONDA AKU TAPI SELEPAS AKU KENAL AQIRA. AKU MAHU MELINDUNGINYA DENGAN NYAWA AKU SENDIRI. DIA PEREMPUAN KEDUA YANG AKU SAYANG SELEPAS BONDA AKU DAN SEKARANG AKU ARAHKAN KAU KESAN MEREKA BERTIGA"TENGKING HAIRUL SAMBIL MENCEKAK KOLAR BAJU ZENIC.
"uhuk..uhuk..okay okay..aku buat sekarang"sesak nafas zenic bila hairul buat begitu kepadanya.
Zenic mengeluarkan laptopnya dan mula mengakses keberadaan aqira,alisya dan ariana
Namun semuanya hampa kerana tidak dikesan walaupun dia mempunyai kuasa teknologi."sorry hairul,aku dah cuba tapi aku dapat kesan mereka"kata zenic.
Mereka mengeluh hampa,mereka tidak dapat mengesan rakan-rakan mereka.
"macam mana agaknya keadaan permaisuti nada mesti dia sedih kan"kata ria.
"ermm petang nanti kita pergi melawat ye"kirini memberi cadangan.
Semua mengangguk..
Istana trystal..
Permaisuri nada menghidap kemurungan selepas dia mengetahui bahawa ketiga puterinya yang baru pulang kepangkuannya hilang.
Raja basira mengerahkan seluruh angkatan tentera untuk mencari ke setiap pelosok negara dan dunia magic world dan tak lupa juga dia mengarahkan 3 orang kuatnya untuk ke dunia manusia untuk mencari ketiga puterinya.
Skip.
Petang..
The smart dan the girl datang ke istana raja pertama untuk melawat permaisuri nada namun hampa apabila permaisuri nada enggan berjumpa dengan mereka.
"uncle minta maaf kepada kamu semua dan uncle harap kamu faham situasi auntie"kata raja basira.
"kami faham uncle dan kami berjanji akan cari aqira alisya dan ariana sampai jumpa"kata hairul.
Semua mengangguk kepada tanda setuju dengan kata hairul.
"terima kasih semua,kamu balik lah ke asrama nanti kamu semua kena denda dengan warden asrama"raja basira menyuruh mereka pulang kerana hari sudah lewat.
"baiklah kami pulang dulu uncle. Kirim salam pada auntie ye. Nanti kami datang melawat lagi"kata kirini.
Mereka semua pulang ke asrama. Raja basira menghantar mereka sehingga hadapan pintu istana.
"anakanda bertiga di mana sekarang,kenapa tinggalkan ayahanda dan bonda lagi"kata hati raja basira.
"usah lah kamu gelisah wahai raja trystal. Ketiga puteri kamu selamat cuma mereka ada misi yang harus dilaksanakan dan percayalah bila semua misi mereka selesai,mereka akan pulang ke sini"kata suara misteri itu.
Raja basira tergamam apabila mendengar suara lain dimindanya. Namun hatinya menyuruhnya percaya kepada suara misteri itu.
Suara siapa yang muncul didalam minda raja basira??
Berjayakah hairu dan rakan-rakannya mengesan keberadaan aqira,alisya dan ariana??
Bersambung...
Sila vote dan komen..
Kalau tak best maaf ye..dalam bab nie aqira,alisya dan ariana tiada..😎😎😎
YOU ARE READING
Three Twin Girl Magic
FantasyAqira Alisya Ariana Kembar tiga yang mempunyai kuasa magic dari kecil.. Mereka dibesarkan didunia manusia oleh atuk mereka, mereka tidak tahu siapa diri mereka yang sebenar. Suatu hari ketika atuk mereka pergi kerja, mereka bertiga bertekad hendak...