bab 13: surat

4.3K 253 19
                                    

Sudah seminggu pertandingan itu berakhir,selepas pertandingan tu hairul dan rayyan selalu mengacau aqira dan alisya. Dimana mereka berada pasti di situ juga ada hairul dan rayyan.

Cafe academic trystal

"korang ada dengar tak yang istana trystal akan mengadakan majlis tari menari bagi memrayakan hari lahir ketiga anak raja dan permaisuri pertama" kirini bertanya kepada kawan-kawannya.

"haah,aku ada juga dengar pasal tu tapi bukan korang kata 3 anak raja dan permaisuri pertama hilang ke??" ariana yang merasa pelik dengan majlis itu bertanya.

"yela tapi raja dan permaisuri pertama akan mengadakan majilis hari lahir ketiga anaknya walaupun kitaorang di sini tidak tahu tiga anak raja pertama itu lelaki atau pun perempuan tapi kami berharap suatu hari nanti mereka akan kembali disini" jawab mel.

"kita semua dijemput tahu ke majlis itu"kata fena.

"WHAT!!!!"jerit mereka serentak.

"aduh korang ni pekak telinga aku,ye kita semua dijemput tadi si keny datang bagi kad undangan ni kat kita semua katanya hairul yang bagi".jawab fena.

Aqira terus mengambil kad itu dan membaca.

Undangan ke majlis hari lahir ketiga anak raja dan permaisuri pertama.

Tempat:dewan tari menari istana. trystal
Masa: 9pm-12am
Tema:moden

Selesai membaca,aqira memberi semula kad itu kepada fena.

"so macam mana nak pergi tak majlis tu?"tanya alisya

"nak pergi tu boleh tapi mana kita nak cari ruby untuk beli gaun"jawab aqira.

"haah betul juga kan kak qira,ruby kita yang tinggal hanya 400ruby seorang,kena tunggu bulan depan baru dapat gaji" alisya mengiyakannya.

Nasib baik mereka semua bekerja di kedai bakery di pekan pada waktu petang hingga malam dapat juga mereka buat belanja.

"macam ni la kami tak janji boleh pergi ke tak kalau jadi kami bagitahu korang lain,okay??" kata aqira sambil mengalas begnya.

Setiba ke asrama mereka terus memasuki bilik masing-masing. Semasa aqira,alisya dan ariana memasuki bilik mereka terdapat satu uncang besar diatas katil masing-masing. Alangkah terkejutnya mereka apabila melihat apa yang terkandung didalam uncang itu ialah ruby dan agaran ruby tersebut dalam 1juta ruby.

"siapa yang bagi ruby sebanyak ni kat kita??"tanya ariana sambil mengira jumlah ruby tersebut.

"entah lah,banyak kot"jawab alisya sambil duduk dikerusi meja belajarnya.

"ehh ada surat la kat atas meja belajar kakak"kata qira sambil menunjuk surat tersebut.

Alisya dan ariana terus kearah kakak mereka yang sedang membuka surat tersebut.

Kepada cucu-cucuku aqira,alisya dan ariana.

Atuk tahu kamu bertiga telah memasuki bilik rahsia tersebut dan sekarang kamu bertiga berada di magic world. Negara trystal yang kamu bertiga berada sekarang adalah negara asal kamu. Kamu bertiga dilahirkan di negara itu,atuk hanya mahu kamu bertiga hati-hati kerana ramai penjahat yang memerhati kamu bertiga kerana kuasa yang dimiliki oleh kamu bertiga.
Pedang yang telah membawa kamu ke magic world,atuk yang membuatnya khas untuk ketiga-tiga cucu atuk. Kamu boleh menyeru mereka supaya bertukar menjadi pedang dengan menyebut "the sword red,blue dan green". Di dalam uncang itu atuk berikan 1juta ruby setiap seorang untuk belanja kamu disana. Orang suruhan atuk yang meletaknya. Gunakan segala yang atuk ajar kepada kamu bertiga dengan baik dan selalu lah berlatih.
Sampai sini sahaja surat yang atuk boleh tulis,aqira jaga adik-adik kamu dan kamu berdua alisya dan ariana jangan liat sangat bangun tidur.

Three Twin Girl MagicWhere stories live. Discover now