Bandar trystal
Sweet bakery adalah tempat yang menjual pelbagai manisan bakery seperti palova,pankek,kek,cupcake dan lain-lain. Di situ juga tempat kerja aqira,alisya dan ariana selepas balik dari academic.
"kak qira,kak rasa kenapa dengan the smart pagi tadi tu?" tanya alisya.
"hurmm akak pun tak tahu la lisya tapi apa yang boleh akak buat andaian yang mereka tu suka kat kita" jawab aqira sambil menyusun roti-roti di bekas.
"oohhh tidak,aria tak nak kat si carl tu dia jahat panggil aria speaker pecah" kata ariana dengan mengoyangkan bulu ayam yang ada ditangannya.
"haha...kamu ni aria tu pun nak ambil hati tapi bila akak teringat hal pagi tadi memang kelakar part kamu dengan carl dan alisya dengan rayyan" Aqira ketawa apabila mengingatkan hal pagi tadi.
Alisya dan ariana hanya mencebik sambil buat kerja masing-masing.
Flashback
Class 6 redKedegangggggg!!!!
Pintu class ditendang oleh seseorang sehingga mengejutkan the girl didalam class.
Kelihatan kelibat carl dan rayyan yang masuk terus menuju ke arah alisya dan ariana. Rayyan terus memeluk alisya manakala carl menarik tangan ariana mengikutnya keluar dari kelas."lisya,awak okay tak?? Ada sakit tak mana-mana?? Apa yang geng gedikgirl buat kat awak??" pelbagai soalan ditanya oleh rayyan sambil dia meneliti tubuh badan alisya untuk memastikan tak ada kecederaan pada gadis kesayangannya.
"apa hal kau ni,eeii lepaslah rimas la rayyan,aku okay mereka tak buat apa-apa kat aku pun"alisya yang terkejut dengan tindakan rayyan terus meronta melepaskan diri.
Situasi ariana @ carl
Di bilik kesihatan
"carl,lepaslah sakit la tangan aku,kau pegang kuat sangat" kata ariana apabila tangannya yang dipegang carl terasa sakit.
"ok aku lepas dan sebelum tu aku nak tanya kau okay ke tak? Ada luka kat mana-mana?"tanya carl sambil memeluk tubuh .
"huh aku okay ja,setakat geng perempuan gedik tu apa la sangat" jawab ariana.
"ohh bagus la dan aku satu permintaan dan kau harus tunaikan"kata carl sambil memandang ariana.
"apa peemintaan kau tu??"balas ariana.
"aku nak kau jauhkan diri dari kris sebab aku perhati sejak malam tari menari tu dia cuba dekati kau"carl memberitahu permintaannya.
"so what,kalau dia nak dekati ak...
Chuppp
Tergamam ariana apabila carl cium pipinya.
"ikut ja cakap aku okay,bye speaker pecah yang comel"kata carl lalu meninggalkan ariana yang tergamam.
End flashback
"ish tak patut betul carl tu dah la suruh orang ikut cakap dia,dia cium aku pula tu dan yang aku tak boleh terima dia panggil aku speaker pecah. Yang comel aku boleh terima"bebel ariana didalam hati.
Ting tong....
"aqira,alisya,ariana!!! Ada pelanggan tolong layan pelanggan tu"laung pemilik sweet bakery tu.
"baik madam mulan"jawab mereka serentak lalu keluar ke bahagian depan kedai.
"ye puan,boleh saya bantu"tegur alisya dengan ramah pada pelanggan yang masuk ke kedai itu.
Dua orang pelanggan beralih melihat gadis yang menegur mereka. Alangkah terkejutnya mereka melihat tiga gadis kembar itu dan yang mereka ialah wajah tiga gadis itu mirip mereka berdua.
"ehem..ehem..saya mahu berjumpa dengan pemilik sweet bakery ini,boleh??"tanya pelanggan lelaki itu.
"oohhh boleh,tunggu sebentar ye tuan puan"jawab alisya. Dia masuk kedalam pejabat untuk memberitahu madam mulan.
Tok..tok..
"masuk"arah madam mulan.
"madam,ada sepasang pelanggan mahu berjumpa dengan madam. Mereka ada di depan kedai"kata alisya.
"baiklah,jom kita pergi jumpa mereka"jawab madam mulan.
Depan kedai
"tuan..puan..kenapa mahu jumpa saya"tegur madam mulan.
Pasangan pelanggan itu berpaling kearah madam mulan. Alangkah terkejutnya madam mulan apabila melihat siapa gerangan pelanggan yang mahu berjumpa dengannya.
"yang mulia tuanku raja pertama dan permaisuri pertama"madam mulan tunduk hormat.
Aqira,alisya dan ariana melihat madam mulan tunduk hormat. Mereka pun mengikut.
"tak payah nak formal sangat mulan,kita bukan tak kenal. Dari zaman muda lagi kita kenal" kata raja basira sambil tersenyum.
"yela mulan,kami datang sini nak tempah pankek coklat (100) ,pankek vanilla (50) dan pankek strawberry (50). Boleh tak?"tanya permaisuri nada.
"apa la kau ni nada,mesti la boleh,bila kau nak dan nak buat apa"jawab madam mulan.
"nanti kau tahu juga,mulan ni pekerja baru kau ke?"tanya permaisuri nada sambil melihat tiga kembar itu.
"haah,mereka bertiga ni rajin,cepat dan cekap buat kerja tapi mereka kerja part time je sebab mereka masih belajar di academic trystal"jawab madam mulan.
"ohh begitu,bila lihat wajah mereka. Aku teringat pada ketiga puteri aku yang juga kembar seperti mereka. Hanya kau ja yang tahu anak tiga puteri.
"ye aku tahu,jangan bersedih nada. Aku yakin suatu hari nanti kau dan basira akan berjumpa dengan anak-anak korang"madam mulan memberi semangat pada sahabatnya.
"kami pun harap begitu juga"jawab raja basira sambil mengeluh mengenangkan ketiga puterinya. Dia turut teringat kepada tiga pekerja tadi yang mirip dengannya dan permaisurinya.
Disebalik perbualan mereka di tempat tersembunyi ada lembaga hitam yang sedang memerhati sambil tersenyum jahat.
"kau tidak akan berjumpa dengan ketiga puteri kau basira. Kalau aku tidak dapat bunuh ketiga puteri kau. Kau dan nada akan aku bunuh dahulu,hahahah"bisik lembaga hitam itu sebelum menghilangkan diri.
Bersambung....
Sila komen dan vote 😊😊😊😊
YOU ARE READING
Three Twin Girl Magic
FantasyAqira Alisya Ariana Kembar tiga yang mempunyai kuasa magic dari kecil.. Mereka dibesarkan didunia manusia oleh atuk mereka, mereka tidak tahu siapa diri mereka yang sebenar. Suatu hari ketika atuk mereka pergi kerja, mereka bertiga bertekad hendak...