Multimedya Ceyda
Genç kız karanlığın ve yağmurun yağmasıyla göz yaşlarını serbest bırakarak yürümeye devam etti.
Yalnızlığı hissetmişti tüm bedeninde. Eve gidecekti fakat rotasını değiştirip sahil kenarına doğru yürümeye başladı. Kulaklığını takıp (CEMADRİAN-ŞEBNEM FERAH - ince buz üstünde ) şarkısını açıpkulaklığını taktı."Kalbimmm kalbimmm
Daha kaç kere çarpıp" mırıldana mırıldana karşıdan karşıya geçiyordu ki araba ani frenle durdu. Arabadan inen genç 'Hey ne yapıyorsun delirdin mi sen?'
Genç kız farlardan yansıyan ışığı görünce kulaklıklarını çıkartıp,
'Bir şey mi dedin ?'
'Ölmeye hevesli misin kızım.'
'Evet ölmeye hevesliyim.'
'Bir tanede akıllı olsa.'
'Dünya üzerinde akıllı insan yokken akıllıya rastlaman biraz zor.'
'Düşündümde haklısın.'
'Kusura bakma dalmışım öyle.'
Genç kız kafasını kaldırıp delikanlısın suratına baktı.
'Ağlamışsın'
'Şaşıracak ne var her insan ağlar.'
'Bir kadın ağlıyorsa çok kötü bir şey olmuş demektir.'
'Çok kötü bir şey var, bir o kadarda iyi olan'
'Hem iyi hemde kötü olan şey ne?'
'YALNIZLIK.'Genç kız, delikanlıyı arkasında bırakarak geldiği yolu geri dönerek evine yol aldı. Evin önüne geldiğinde ışıklar kapalıydı. Anahtarını çıkartıp kapıyı açtı. Ayakkabılarını kapının sol tarafına koyup kapıyı kapattı. Odasına doğru ilerledi. Kapısını açıp üzerindekileri çıkartıp güzel bir duş aldı. Pijamalarını giyip yorgun geçen bu güne gözlerini gömdü...
Genç kız yatağından kalkıp saate baktı. Okula geç kalmıştı. Gözleri ağrıyordu tekrar gözlerini gömdü.
'Ceydaa kalk derse geç kaldın.'
'Biliyorum sessiz ol. Başım ağrıyor.'
'Tamam sustum. Sen bi bu sene geçeme o zaman alırım seni beriye.'
'Bir tane kocam sana İlkay.'
'Kosana kosana hadi hadi.'
'Yav İlkay git melisayla uğraşsana.'
'O okula gitti.'
'Sen niye gitmedin mübarek.'
'Ben gittim geldim. Kalk ta diğer derslerine girersin.'
'Tamam kalktım.'Genç kız yatağından kalkıp banyoya gidip elini yüzünü yıkadı. Banyodan çıkıp dolabının karşısına geçip siyah pantolonunu ve siyah kazağını giyip makyaj masasına geçti. Rimel ve likit çekip odadan ayrıldı. İlkayı öpüp evden ayrıldı.
Okula vardığında bir kız yanaşıp yanına birşeylerden bahsettikten sonra DİSİPLİN HUKUKU sınıfına girip sırasına oturdu. 'Erkencisin.'
'Ya tabi'
'Neden bu şekilde davranıyorsun?'
'İddayı kaybetmişsin'
'Ne iddası.'
'Bilmiyormuş gibi davranma motorunu arkadaşına kaptırdığın idda.'
'Nerden öğrendin.'
'Öğrendim bir yerden beni saçma sapan oyunlarına karıştırma.'
'Özür dilerim.'
'Kabul edilmedi.'
Kaan sıradan kalkıp kendi sırasına geçti hoca derse girmişti. ' Not tumaya başlayın. Bir kere anlatıcam.
Savunma Hakkına Saygı İlkesi
Devlet memuru hakkında savunması alınmadan disiplin cezası verilemez. Soruşturmayı yapanın veya yetkili disiplin kurulunun yedi günden az olmamak üzere verdiği süre içinde veya belirtilen bir tarihte savunmasını yapmayan memur, savunma hakkından vazgeçmiş sayılır (DMK md.130). İnsan haklarına saygılı olma kaygısının özel olarak ortaya çıktığı alanlardan birisi de disiplin alanıdır. Disiplin usulünde de memurun korunması gerekir. Disiplin soruşturmalarında dar ve katı anlamda savunma hakkı, iddia karşısında yapılan savunmadır. Geniş anlamda savunma hakkı ise söz konusu disiplin yaptırımının verilmesi anma kadar geçen süreç ve usûlde ilgilinin bilgi sahibi olma hakkı, talebi reddetme hakkı ile kararın değiştirilmesi için hukukî başvuru imkanının mevcudiyetini kapsamaktadır. Esasen savunma hakları deyimi başlıca iki anlamda kullanılmaktadır. Aynı zamanda
DMK, m. 130: Devlet memuru hakkında savunması alınmadan disiplin cezası verilemez. Üzerinde dikkatle durulması gereken bir diğer husus ek süre verilip verilemeyeceğidir. Kanunla düzenlenmemiş olan bu konuda kanımızca soruşturulan memurca öngörülen süre içerisinde savunma yapılamaması haklı bir sebebe dayanıyorsa savunma hakkının kullanmasını sağlamak amacıyla ek süre verilmesi gerekir. Devlet Memurları Kanunu md.130'daki "soruşturmayı yapan" ibaresinden Devlet Memurları Kanunu md.126 gereğince re'sen disiplin yaptırımı vermeye yetkili makam olarak anlaşılması gerekir. Ancak müfettiş veya soruşturmacının disiplin yaptırımı uygulama yetkisi bulunmadığına göre bunlar tarafından yapılan inceleme sırasında sorulan sorulara ilgili memur tarafından cevap verilebilmesi için süre verilmesi zorunlu değildir. Zira delilller toplandıktan fakat karar verilmeden önce ilgili memura oluşan dosyaya göre savunma hakkı vermek söz konusu olacaktır. Ders bitti çıkabilirsiniz.'Genç kız kantinden kahvesini alıp bahçede boş bank bulup oraya oturdu. Kaan ve arkadaşları karşı bankta oturuyordu. Kaan genç kıza bakıp duruyordu.
Resimdeki gibi.Genç kız kafasını kaldırıp Kaana bakmaya başladı. Kaan yerinden kalkıp genç kıza doğru ilerlemeye başladı. Önünde durup 'benimle bu akşam partiye gel.'
Genç kız şaşkın şaşkın genç adama baktı ve gülümsedi.
'8 de al beni.'
Genç adam gülümseyip Ceydanın burnunu sıktı.
'Yalnız sıkılırsam giderim.'
'Tamam.'Kahvesini bitirip çöpü çöp kutusuna atıp CEZA HUKUKU(GENEL) sınıfına çıktı. Hoca geldiğinde 'selam gençler'
'Selam,slm derlerken içinden genç kız 'Aleyküm selam' diyip geçti.
'Bu gün 10 dk ders işleyip bırakıcam sizi.'
Sınıftakilerin rahatlama sesleri duyulunca hoca dersi anlatmaya başladı.
'CEZA HUKUKUNUN İŞLEVİSuç adı verilen insan davranışını ve buna uygulanacak yaptırımı belirleyen hukuk kurallarının tümüne ceza hukuku adı verilmektedir.
Ceza hukuku toplumsal yaşamda meydana gelen ihlallerde en son uygulanacak olan hukuk dalıdır. Toplumsal yaşamda ortaya çıkan her türlü hukuka aykırılık hallerinde ceza yaptırımı uygulanmaz.
Örneğin kabahat teşkil eden eylemler hukuka aykırı olmasına rağmen bu tür hukuka aykırılık hallerinde ceza değil idari yaptırımlar(güvenlik tedbirleri vb.) uygulanmaktadır.
Ceza hukuku günümüzde insancıl temellere dayandırılmaktadır. Nitekim, suçlanan her kim olursa olsun, suçluluğu bir mahkeme kararıyla sabit oluncaya kadar hiç kimse suçlu sayılamaz(Masumiyet Karinesi)....'
'İyi günler gençler bi dahaki derse görüşmek üzere.Genç kız çantasını toplarken kaan 'saat 8 de hazır ol'
'Tamam.'
Sınıftan çıkan genç kız iş yerinden izin alıp eve geçti.
Beyaz elbisesini giyip İlkaya makyaj yaptırdı.
(Resimdeki elbise ve hali)Saat 8 olmuştu. Genç adam Ceydayı görünce gülümsedi.
'Ne sırıtıyorsun öyle'
'Öyle sırıtıyorum işte.'
'Hadi gidelim o zaman.'
'Hadi bakalım.'
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KAYBOLAN HAYATLAR
RandomDostluk bitti. Yarım kaldı... Kaç gece yalnız başıma ağlamışlıklarımla kendi kendimi tesellilerim, gözyaşlarım.. Hepsi yarım boğuk bir hıçkırığa kaldı. Gerçeklerden ziyade ukde kalan hayaller de çok acıydı. Yaşanmamış anılar hatrına, umuda ve gelece...