Genç kız geldikleri eve dikkatlice baktı. Kapıdan içeriye küçükle birlikte girdiğinde küçük çocukların bahçede oynadığı gördü. Çok eğleniyormuş gibi gözüküyordular. 'Burası neresi' dedi genç kız.
'Burası yetim çocukların bakıldığı kurum gibi bir yer sadece özel çocuklar gelebilir.'
'Özelden kastın ne.'
'Gelin benimle.'
Evin içine giren genç kız, küçük ferit ve genç adam bir odanın kapısında durdular. Kapıyı tıklayıp içeriye girdiler. 'Hoşgeldiniz'
Dedi orta yaşlı bayan. 'Merhaba ismin ne?' Ferite bakarak demişti.
'Ferit'
'Hoşgeldin aramıza ferit. Artık burda kalıcaksın ve aşağıda seni bekleyen bir sürü arkadaşın var. Seni bekliyorlar.'
'Abla iyi insanlar mı?' Ceydaya asılıp kulağına fısıldamıştı.
'İyi insanlar.'
Feritin kayıt işlemleri olduktan sonra genç adam Feriti alıp diğer çocukların yanına ilerledi.
'Burda iyi olacak mı?'
'Tabikide burası özel bir konum. Özel öğretmenlerimiz her bir öğrenciye ayrı eğitim veriyor. Burda hırsızlık yapan çok küçük masum var. Biz burda onların hayatlarını kurtarmak için bulunuyoruz onlar özel çocuklar.'
'Bakın hanım efendi. Ferite bir şey olursa seni kendi ellerimle hapise sokarım.'
'Endişelenmeyin o burda çok iyi olucak.'
'Numaramı size bırakıcam hasta olunca rahatsız olduğu zaman heleki ağladığı zaman beni arayacaksınız saat kaç olursa olsun.'
'Arayacağım söz. Her çocuk hasta olup ağlayacaktır. Ama biz elimizden geldiğince bütün çocuklarımızın hasta olmaması için tüm sağlık kontrollerini yapıyoruz.'
'Anladım. Bir ücret var mı?'
'Hayır ücret talep etmiyoruz.'
'Anladım. Ben Feritin yanına gideyim o zaman.'
'Tabi buyrun.'
'Teşekkür ederim.'Genç kız odadan ayrılıp Feritin yanına bahçeye ilerledi. 'Ferit'
'Abla burası çok güzel.'
'Sevdiğine sevindim.'
Ferit ablasına kocaman sarılıp öpmüştü. Genç kızda sıkıca sarılıp küçüğü öptü.
'Bak küçük adam burda akıllı dur hafta sonları seni alıp bizim eve götüreceğim. Ama şuan yaz tatilindesin. Ben 1 hafta sonra memleketime gidicem yaz tatilinde yanında olamayacağım belki ama üzülme tamam mı? Geri döneceğim.'
'Abla üzülme sen abi beni gezdireceğine söz verdi.'
Genç kız kafasını genç adama çevirip gülümsedi. Genç adam aksine sert bir ifadeyle suratına bakıyordu. 'Şimdi benim gitmem gerekiyor ferit.'
'Tamam abla Allaha emanet ol.' Parmağını havaya kaldırıp söylemişti. 'Sende Allaha emanet ol. Kendine iyi bak.'Genç kız , genç adama dönüp ' burası kaldığım yerden çok uzak beni aldığın yere bırakır mısın.'
'Memleketin neresi?'
'Sana sorduğum soruyla memleketin ne alakası var.'
'Bırakırım. Memleket?'
'Rize.'
'Çabuk ol beklemeyi sevmem.'
Taksiye binip genç kıza otele kadar eşlik etti. Taksiciye parayı uzattığında sert bir bakışla karşılaşmıştı. Genç kız ve genç adam taksiden indiler.
'Ben varken senin ne haddine'
'Ben istedim sonuçta.'
'Kes sesini.'
'Ne diyorsun lan sen.'
'Bak kızım benimle adam gibi konuş.'
'Sen benimle adam gibi konuşmazken ben neden seninle adam gibi konuşayım.'
'Benimle adam gibi konuşmazsan tahammül edemeyeceğin şeyler yaparım.'
'Mesela'
Genç kız, genç adama bir adım atıp diklendi.
Genç adam, genç kızın bileğini tutup sertçe sıktı.
'Sanıyorsun acıyor ha.'
Daha fazla sıkınca genç kız bir hamle yapıp bileğini elinden kurtardı. Genç kız , genç adamın kolunu çevirip arkasına aldı. Dizine tekme indirip yere düşürdü.
'Daha iyisini yap.' Dedi genç adam.
'Şaka mı?' Genç kız, genç adamın kolunu bıraktı. Çalan telefonunu cebinden çıkartıp konuşmaya başladı.
'Efendim İlkay'
'Nerdesin'
'Geliyorum da'
'Çabuk daha hazırlancaksın.'
'Neye hazırlancam?'
'Clup'e gidicez.'
'Clup nedu bar deda.'
Genç adam sırıtarak genç kızı dinliyordu. Konuşma tarzı değişik gelmişti.
'Tamam tamam hadi geliyorum.''Görüşmemek üzere Bb.'
'Umarım.'Genç kız, genç adamı arkadında bırakarak otele girdi. Koştura koştura odasına gitti. Kapıyı açıp dolabın karşısına geçti. Giyeceklerini hazırlayı banyoya girdi. Güzel bir duşun ardından banyodan çıktı. Üzerini giyip çantasını aldı ve İlkay'n odasına geçti. 'Nerdesin kızım ya.'
'Geldim da.'
'Hadi makyaj yapın bana.'
Genç kız ve kardeşleri hazır olduklarında odadan çıkıp Hüdai ve Mücahitle buluştular. Bara doğru ilerlemeye başladılar...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KAYBOLAN HAYATLAR
DiversosDostluk bitti. Yarım kaldı... Kaç gece yalnız başıma ağlamışlıklarımla kendi kendimi tesellilerim, gözyaşlarım.. Hepsi yarım boğuk bir hıçkırığa kaldı. Gerçeklerden ziyade ukde kalan hayaller de çok acıydı. Yaşanmamış anılar hatrına, umuda ve gelece...