8) Kayıp Piramit #the_Elestirmen

274 19 9
                                    


KAYIP PİRAMİT

Tür: Fantastik

Yazar: the_Elestirmen (nam-ı diğer adammazovski)


Merhaba!  Görüşmeyeli nasılsınız?

Biz, az gittik uz gittik dere tepe düz gittik, bir de döndük ne görelim bir arpa boyu yol gitmişiz. Şaka şaka, bu araya Nane Molla'nın bahsettiği gibi bir forum, bir edebiyat dergisi sığdırdık.😎
Bomba gibi bir hikayeyle de karşınızdayım.

Sıradaki hikayemiz oldukça başarılı kurgusuyla göz dolduran 'Kayıp Piramit' (gözlerim mutluluktan doldu. Gayet ciddiyim ben🤓).
Yazarın takipçi sayısı fazla olmasına rağmen, Wattpad camiasında var olan 'ciddi eserleri okumaya üşenme' sorunundan mütevellit olsa gerek bir hayli emek vererek hazırlanan kurgunun yeterince ilgi görmediğini üzülerek fark etmiş bulunmaktayım.

Bir de, sayın yazarın bu camianın meşhur eleştirmenlerinden olması karşısında bu eleştiriye başlarken nasıl gerildiğimi belirteyim. Sürç-ü lisan edersek affola sayın yazar! Bu tamlamaya can yeleği misali sarılıyorum. Önlemi baştan almak lazım.☺️

Gelelim hikayemizin konusuna. Piramitlerin yıldızların yerine göre konumlandırıldığını duymuşsunuzdur. Yazarımız da, kayıp bir yıldız ve ona ulaşmasını sağlayacak piramitin peşinde sürüklüyor bizi.

Herman Obermayer'in dedesinin günlüğünden yola çıkarak, ailesinin muhalefetine karşın aradığı bu esrarengiz yıldızın, çok önemli bir gerçeği ortaya çıkarmasını bekliyoruz. Bu arayışımızda arkeologlar, yıldız bilimciler, müze müdürleri, kriptologlar, hackerlar ve hatta lisans mezunu ancak şimdilik ev hizmetçiliği yapan bir kızcağız da bize eşlik ediyor. -Fatıma'ya özellikle verilen gizemli hal ve tavrın sonunda nereye varacağını, belki de yalnızca dikkati dağıtma amaçlı olup olmadığını ileride göreceğiz-.

Tabii, şimdilik kimin İYİ taraf olduğunu bilmesek de -finalde bu kanaatimizi kesinleştireceğimizi düşünüyorum- kahramanlarımızın karşısında yer alan gizli cemaatlerin varlığının hikayeye kattığı gizemi göz ardı edemeyiz. Tabii ki tarz olarak fantastik bir hikaye, ama gizem-gerilime de selam edip yanaklarından öpüyoruz.

Obermayer'in dedesinin hikayeyle eş zamanlı ilerleyen askerlik hatıralarının bizimkilerden bir hayli farklı olduğunu da unutmadan söyleyeyim.☺️ Bunun arasına serpiştirilmiş ufak, romantik bir kısım da var ilgi duyanlar için.

Yazarın roman tekniğine hakim oluşundan, iyi ve dikkatli bir okuyucu olduğu sonucunu çıkardım ben. Okumak biriktirmektir. Ve birikmeyen fikrin akması mümkün değildir. Hikayemizin bu yönüyle gayet akışkan olduğunu gönül rahatlığıyla söyleyebilirim.
Evet, bu bölüme de bir anafikir bulduk, çok şükür!☺️

Yazar gerçek bir roman yazma arzusunda olduğunu belirtiyor ve buna uygun olarak da, karakterleri tanıtan ve içinde bulundukları durumu belirten kapsamlı bir girişle kurguya başlıyor. Yayınlanan on dokuz bölüm neticesinde gelişme bölümüne henüz geçildiğini söylersem, sanırım ne demek istediğimi daha net anlarsınız. Bitmiş halinin kaç bölüm olacağı da benim için ciddi bir merak konusu!

Wattpad'e ilişkin genel eleştirimi de buraya sıkıştırayım.
Fark ettiğiniz üzere, hikayelerin pek çoğunda örnekte bahsi geçen konuların anlatıldığı giriş bölümüne rastlayamıyoruz. Olanlar da çoğu zaman kısacık bir tanıtımı yeterli görüyor. Halbuki edebiyat dersinde de öğrendiğimiz gibi; bir hikaye giriş, gelişme ve sonuç bölümünden oluşmalı. Karakterler, mekan, içinde bulunulan şartlar; kısaca olayı anlamamızı, konuya giriş yapmamızı sağlayacak unsurlar anlatılmalı ki okuyucu hikayeye alışsın. Buralarda yaygın olarak ise, genel bir iki cümle ile anlatılan karakterler hemen olayların içine çekilip aksiyon girdabında kayboluyorlar. Biz de her bölümde değişen karakterleri çözmek için kafa patlatıyoruz. Ya da kolayına kaçıp koyveriyoruz gidiyor.

Eleştirsem Roman OlurHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin