İçerisi daha sıcak değil mi? Kapıdan dönmemekle en iyisini yaptın, geç otur istediğin yere.
Hazırsan başlayalım.
Büyük ümitlerle yola çıktın, bıkmadan usanmadan yazdın. Lakin bir yoruma hasret kaldın. Kitaplarının okunması için bulduğun her yarışmaya girdin, yine de muvaffak olamadın. İyi bir kalemin olduğu kanaatindeydin, ama tutmadı, olmadı.
Evet, sen de zaman zaman bunları düşündün muhtemelen; yazdıklarının değerli olduğuna, emeğinin karşılığını alamadığına inandın.
Ama dostum, ben sana yazar olamıyorsun demedim, ünlü olamıyorsun dedim.
Hah, aynı şeyden bahsediyoruz.
İşte benim kendime biçtiğim misyon tam da bu noktada başlıyor. Amacım genç dimağları Wattpad popülizminin tartarlı diş aralarından kurtarmak. Bunun için kolları sıvadım. Stratejim şöyle:
Önce kendi okuduğum kitapları eleştireceğim. Başlangıç için yazarını az çok tanıdığım kitapları ele alacağım, maksat alınmaca darılmaca olmasın. Seçtiğim kitaplar popüler de olabilir, keşfedilmemiş de... Yaptığım yorumlar iğne de olabilir, çuvaldız da... Ama esas gaye daha iyiye, daha güzele ulaşmak; ki o da asla değişmeyecek.
Sonrasında; her hafta, daha önceki eleştirilerin altına yapılan, o kitaba dair can alıcı yorumları seçip sahiplerinin kitaplarını okuyacağım ve yeni bölümlerde onlara yer vereceğim. Yani hikayenizin incelenmesini istiyorsanız bir okuyucu ve yazar adayı olarak size düşen şey; bu kitapta analiz edilmiş bir hikayeyi seçmek, en az bir bölüm olmak üzere (tabii ki tanıtım hariç) istediğiniz kadar okumak, sonra da tekrar buraya dönüp kendi izlenimlerinizi yazmak. Bu şekilde hem eleştirilen eser sahibinin daha fazla görüş okumasına yardımcı olacaksınız, hem de sizin hikayenizin de eleştirilecekler listesine katılmasını sağlayacaksınız. Özet geçersem, diğer kitaplar hakkındaki ufak analizleriniz sizin kitabınızın da analiz edilmesini sağlayacak. İnteraktif bir eleştiri çalışması öngörüyorum anlayacağınız.
Ayrıca konuk eleştirmen de kabul edeceğim. Eğer çılgın fanlarla uğraşmak istemiyor fakat analiz yapma güdünüzü de kontrol edemiyorsanız, içinizi bu kitapta dökebileceksiniz. Ben de size göğsümü siper edeceğim. Tabii korumamız gereken bazı standartlar olacak, onları özel olarak konuşuruz. :)
Nihayetinde okumayı, analiz etmeyi, yazmayı seven; kendini geliştirmek isteyen, yaptığı işi ciddiye alan ve edebiyata saygı duyan üyeleri bir araya toplayıp, birbirimizden faydalanabileceğimiz bir ortam oluşturmayı hedefliyorum; tüm iyi niyetim ve iflah olmaz idealizmimle. Çünkü hiçbir sanat eseri salt tüketim amacıyla üretilmez, üretilmemelidir. Özellikle kitaplar...
Gördüğünüz gibi tarafımdan yapılmış başka bir çalışma yok. Bu bir okuyucu hesabı. Yazar sizsiniz. Rant peşinde olduğumu düşünüp canınızı sıkmayın. Elbette ben de kendi çapımda yazan bir insanım. Ama "kitabım okunsun" derdi ile yapmadığıma ikna olmanız için, bu yeni girişime özel, temiz, kolektif bir hesap açtım.
Bir yazar adayı için özenle yapılmış, faydalı bir eleştirinin ne kadar değerli olduğunu iyi biliyorum ve elimi taşın altına koyuyorum. Bir bakıma, sizin için kendimi feda ediyorum yani!
Ve unutmayın, eleştirinin acısı tatlısı olmaz; mühim olan insanlık!
Herkese hayırlı eleştiriler! :)
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Eleştirsem Roman Olur
No Ficción*** Şu an göz attığınız şey, kolektif bir analiz-eleştiri kitabı, tabiri caizse "rehber". Hey hey hey, korkmayın. Rencide etme amacı taşımıyor. Daha iyi olmak isteyen yazar adaylarına elinden geldiğince yol gösterme derdinde sadece. Bir çeşit amme...