BAB 11

115 9 0
                                    

   "Ibu,ibu!" Jerit Ainin kuat apabila ibunya ada di balai polis dalam masa yang sama.Ibunya tengah report polis maybe pasal anak dia tiba-tiba hilang."Terima kasih nak,mak cik tak tahu lah apa jadi dekat mak cik kalau kehilangan Ainin ni.Mak cik..."katanya putus-putus.Air mata menemaninya.Ditahannya air mata itu.

   Tidak tahan menahan,akhirnya jatuh juga air mata yang bergenang di matanya tadi.Syifa mengusap-usap bahu wanita disebelahnya itu yang kira-kira berumur dalam lingkungan 30 -an."Nak,mak cik dah tak de siapa-siapa lagi.

   Suami mak cik baru je meninggal dunia 2 minggu lepas akibat kemalangan jalan raya.Sedih mak cik,nak"."Ouh,sabar ya mak cik.Yakin pada Allah,ada hikmah disebalik ini.Banyak-banyakkan berdoa ya.Saya pergi dulu.Assalammualaikum"Syifa salam wanita itu lalu gerak ke motor Haikal.

   "Bye,bye akak!"ujar Ainin riang.Syifa senyum.Yalah,Syifa kan anak bongsu.Bukan selalu ada orang panggil dia 'kakak'.Samalah macam author.Hhahaha.

  Syifa P.O.V

   Kenapa aku rasa sedih eh nak tinggalkan mak cik tu.Hm.Aku terus naik motor yang dipandu along.Sampai je rumah,keluarga Ahmad Muhaimin sudah pun beredar dari rumah.

   Aku terus naik ke bilik.Nak buat homework niatku.Aku masuk bilik,tapi aku nampak katil lepastu aku buka penghawa dingin pada suhu 16°C .Sejuk weh.Well,manusia hanya mampu merancang tapi Tuhan yang menentukannya.Aku pun terlelap.

Haikal Haziq P.O.V

"Hye aida,awak kat mana ?"

"Hye Haikal.Saya ade je ni ha dekat rumah.Ada apa call nih?"

"Awak pernah nampak sabun mandi tak?"

"Soalan apa nih?😹Kalau setakat sabun mandi,mestilah saya pernah nampak"

"Ouh,okayyy.Macam mana dia mandi?"

"Hahaha,okayyy.Nih lawak!😂😂"

"Awak...Saya nak cakap sikit"

"Apa dia? Cakap lah"

"Sikit."

"Awak nih kan.Suka macam tu😩.Apa niat awak call saya nih?"

"Saya niat tadi nak awak halal dengan saya"

"Awak..Saya ingat kan,perempuan je gedik mengada-ngada.Tapi rupanya lelaki kalau dah gedik,lagilah mengada!"

"Eh,mana boleh macam tu.Gedik saya,awak seorang je boleh rasa.Hahaha"

"Now,straight to the point please"

"Hahaha okayyy.I want to say that....







Happy birthday Aida Asyura!May you get a happines in your life forever ya! Ameenyarabbalalamin💕💖❤💚💜💙💛"

"Eh? Birthday saya hari ni lah! Saya lupa.Nasib baik awak ingatkan💛💗.Thanks a lot Haikal.Awak orang pertama yang ucapkan tahu😄😄"

"Most welcome dear.Saya nak halalkan hubungan kita.Jujurnya saya kan?Hehehe"

Aida diam.Buntu.

"Seriously? Dah pikir masak-masak?"

"Dah.InsyaAllah.Saya rasa,lepas awak Spm is the best time that we started engaged"

"Nanti saya fikir-fikirkan.Parents awak dah tahu?"

"Buat masa sekarang,belum lagi.Tapi insyaAllah saya akan bagitahu diaorang,immediately😄"

"Kalau kita tunang lepas saya Spm,kita kahwin bila?"

"Eh,excited nampak?"

"Saya tak main main lah"

Haikal pula buntu.

"Naik sekolah lah kita discuss?Masa perhimpunan kay"

"Okayyy"

Talian dimatikan Aida."Kalau kita tunang lepas saya Spm,kita kahwin bila?" Terngiang soalan itu di benak fikiran Haikal.Betul juga soalan Aida tu.Tak kan lah jangka masa tunang kami lama sangat?

   Kalau kahwin pun,aku nak bagi dia makan apa? Rumah semua tu?Aduhhh.Berat pula tiba-tiba fikirkan pasal wedding nih. Hm.

   Puan Hazirah pasang telinga dari luar pintu bilik Haikal.Puan Hazirah ke biliknya lalu tergelak hingga menyebabkan  terjaga dari tidur.Kuat lah tu dia ketawa.Nasib baik jiran sebelah tak dengar😂😂

Tok Tok Tok! You Are Thieves! Where stories live. Discover now