L4U Squad keluar dari kelas sebaik sahaja ketua kelas memberi salam diikuti penolong ketua kelas lalu murid murid yang lain.Mereka beredar ke kantin dengan bahagia sekali.Nak tahu kenapa? Sekali lagi , sebab ahli-ahli L4U Squad semuanya pengawas! So? Mereka tidak perlu beratur ketika keluar kelas dan ketika membeli makanan.
Nak dikatakan peraturan sekolah ini ketat dan padat,tak juga.Cuma segala disiplin para pelajar dan kakitangan sekolah amat dijaga rapi oleh guru-guru disiplin pagi dan petang.Tidak lupa juga semua para guru-guru yang mendidik pelajar juga harus memberi peranan😘😚.
"After rehat nanti,teman aku pergi lab tau korang.Cikgu Mardiah suruh aku jumpa dia masa rehat ni"-Anis
"Asal dia tak panggil aku sekali?"-Ariesya
"Asal dia panggil?"-Uzwaliza
"Mesti ada something ni.Okay,boleh-boleh"-Naimy
"Ehh jap.Mana Syifa dengan Aida?Tadi ada,ni dah tak ada dah ni."-Anis
"Ouh diaorang,pergi inform dekat pengawas-pengawas lain yang kita ada meeting nanti.Biasalah lah tu nak adakan meeting first day sekolah.Nak adakan jadual bertugas baru lah tu"-Ariesya
"Ouhhh"jawab mereka panjang😂😂.Lalu dilajukan langkah mereka ke kantin🏃👭.Mereka segera membeli makanan memandangkan pelajar yang lain belum ramai yang sampai ke kantin.Kantin Smk Sultan Abu Samad Abdullah besar juga.Ruang makan lelaki perempuan diasingkan 100 peratus.Termasuk ruang membeli makanan juga diasingkan bagi lelaki dan perempuan.Bagus kan?😄😄😊😍.Kantin mereka sebesar dewan utama pula.Oleh itu boleh asing asing💁.
Bangunan pula ada 10 blok.Iaitu dari blok A hingga lah ke blok J.Setiap blok memiliki 4 tingkat setengah dan juga,setiap blok-blok itu bersambung dengan koridor dan tangga.Besar!.Tambahan pula ada landskap yang indah.Haih,kalau nak diceritakan,memang sampai 10 tahun,tak habis habis!😂😂
"Cik,bagi saya nasi ayam ,kuah lebih dengan soya cincau sejuk satu ya."Ujar Anis lembut pada mak cik kantin."Okay dik.Bayar kat kaunter sebelah tu ya.Makanan tu nanti transfer kat sana😋😊".Jawab mak cik kantin lembut.Haih..Baik betul mereka berdua ni.
"Kitorang duduk kat meja sebelah kolam ikan tu tau".Aida dan Syifa membisik ke telinga Anis sambil memegang mi bakso yang dibeli oleh mereka sebentar tadi lalu beredar ke meja tersebut."Okay.Thank inform"balas Anis.Anis bersilang tangan menunggu makanannya disiapkan oleh pekerja kantin.Sebaik saja makanan bertukar wang ringgit dengan mak cik kantin,Anis segera ke tempat yang dinyatakan sebentar tadi.
"Bismillahhirahmannirrahim. Dah jom cepat makan lepas tu jangan lupa teman pergi lab"suara Anis seraya memasukkan sesudu nasi ayam dan seterusnya.Mereka semua angguk.Masing-masing sibuk dengan makanan masing-masing.🌸🌸Loceng berdering menandakan waktu pulang sekolah bagi SMKSASA🌸🌸
"Walid mana Ifa?"soal along pada Syifa.Mereka di bus stop sekolah."Belum sampai kot.Dari tadi tak de pun"."So,mana kawan kawan Ifa?"."Diorang dah balik.Walid ni lambat sangat lah.Dah 15 minit Ifa tunggu tau"."Walid busy kot.Tak pe lah.Nak tak naik bas tambang dengan along?"."Ha? Ifa tak nak lah.Takut.Along tunggu je lah sampai walid sampai.Temankan Ifa"."Yalah Ifa.Tak kan lah along sampai hati nak tinggalkan adik along ni sorang-sorang kat bus stop".
YOU ARE READING
Tok Tok Tok! You Are Thieves!
Teen FictionAsyifa Alya Amani a.k.a Syifa adalah seorang gadis jelita berumur 16 tahun yang menuntut di SMK Sultan Abu Samad Abdullah.Syifa adalah seorang gadis yang cantik,yakin pada diri sendiri,bijak, tegas,baik hati serta memiliki rupa paras yang putih mele...