Diam je Syifa ni? Haih.Bosan lah pulak dia diam je.Along je yang cakap dengan aku daripada tadi.Alah.Biarlah dia.Malu la tu.Maklumlah,aku kan handsome.Awkward la tu.Haih,Syifa Syifa.
"Dulu asal mana Min?" Soal Haikal seraya mengunyah karipap."Sini-sini jugak.Syifa tak de bagi tahu apa-apa ke?"Ah sudah tersebut nama Syifa.Syifa tersedak lalu laju saja mencapai gelas berisi ice lemon tea.Diteguknya perlahan.Ha,lega sikit.
Eh,bukan tadi aku ambil soya cincau ke? Asal minum ice lemon tea pula.Omaigad ! Tu air Muhaimin la! Macam mana ni? Umi walid along tolong Ifa! "Eh Ifa,haus sangat ke sampai minum air orang?" Soalan along buat aku nak bagi lempang laju-laju je! Ingat Ifa nak sangat ke minum air dia? No way !
"Sorry sangat terminum.Tak sengaja tadi.Sorry eh" ujar ku tersekat-sekat pada Muhaimin."Eh takpe.Sokay.Lagi pun aku boleh ambil air lain kan?" Ujar Muhaimin lembut tapi tegas.So gentlemen!."By the way,Ifa nak pergi kat umi ya along,ermm,muhaimin,aku pergi dulu.Bye"
"Wo wo! Jaga sikit mata kau.Kalau dah suka,meh masuk meminang"gurau along selamba pada Muhaimin yang daripada tadi tidak lekang-lekang memerhatikan aku dari duduk sampai lah beredar ke arah umi.
"Haha,masuk meminang betul-betul tahu la".Lalu mereka pun berborak tah apa apa.Macam dah kenal bertahun-tahun lagaknya.Siap gelak-gelak lagi.Gelak pasal apa ya? Pasal aku ke? Kalau pasal aku,memang kerat 18 aku potong badan along tu.Heheh!
Umi ni tengah berbual lah pula.Tak kan lah nak menyampuk pula orang tua tengah bercakap kan? Walid mana eh?Aduh! Walid pun tengah berborak juga.Umi! Syifa tak de kawan.Cepat cepat lah bersalin.Baru Syifa ada kawan!Huhuhu.Memandangkan aku malas kacau mereka semua tengah berborak,lalu aku pun melangkah ke kolam ikan yang di sediakan sebuah bangku panjang di anjung luar rumah tersebut.Aku memilih untuk duduk ditengah-tengah bangku yang kosong itu.Aku mengeluarkan handphone dari beg lalu menyilangkan kaki.
シL4U Squad's Gpシ
"Weh ! Minggu depan ada kem bina semangat untuk semua tingkatan.Kiranya cikgu adakan kem besar besaran la kali ni!"-Aida
"Serious babe? Dari mana tahu ni?"-Uzwaliza
"Aku pun tahu jugak ! Dekat Instagram,semua budak-budak sekolah kita heboh pasal ni.Dah tu sambil upload gambar dia orang tengah packing baju.Confident je cikgu jadi buat"-Naimy
"Kalau cikgu jadi buat pun,korang nak pergi ke?"-Syifa
"Wajib la weh.Khususnya budak form 3 dengan form 5. Sebab dengar cerita,ada penceramah yang nak bagi ceramah pasal periksa-periksa tu nanti"-Ariesya
"Berapa hari?"-Uzwaliza
"Seminggu!"- Aida
"What? A week? Lamanya!"
Aku menghela nafas panjang.Mesti aku dengan headprefect kena handle pelajar-pelajar tu nanti.'Don't worry baby you are my only you were be lovely even If the sky Is falling down' Ah sudah.Siapa yang call aku ni?Sedapnya ringtone aku.Haha.Aku membaca nama yang tertera pada skrin handphone 'Izzul Latif headprefect' yeay! Husband call.Eh jangan salah faham. Actually aku dengan headprefect tu dah macam keluarga sebab kita orang rapat sangat.Pergi mana-mana mesti ada dia.Sweet nya!
"Hello"aduh suara kau Izzul.Asal macam tu! Gugur jantung tahu?"Hello too.Ha ye ada apa call? Dah rindu ke? Esok kan jumpa.Haha!".Aku dah cakap,kita orang memang rapat.Tapi serapat-rapat kami,tak delah sampai kami couple ke ,pegang-pegang tangan ke."Aah.Aku rindu sangat.Sebab tu tak boleh tunggu hari esok.Nak dengar suara kau sekarang jugak.Heheh!"."Dah lah weh.Annoying lah cakap macam tu😂By the way,ada apa ni?"." Tahu pun annoying.Dia yang mulakan dulu😂💖.Ni ha,kau ada dengar tak pasal gosip budak-budak ni sekarang?"."Gosip pasal apa? Banyak je budak-budak ni gosip tah apa apa hari-hari.Macam kau tak tahu" . "Pasal kem lah"."Oh ya.Ada juga tapi betul ke cikgu nak buat ? untuk semua form pula tu"."Cikgu Mustafa yang nak buat,dia cakap kau dan aku kena handle bebudak tu nanti"."All right headprefect!"Jawab ku sambil membuat gaya takbir.Tanpa diduga,tubuh seseorang mendekatiku lalu duduk disebelah ku yang kosong."Bagi takbir kat siapa?Mana ada orang kat sini"Soal figura itu dengan lembut.
Aku mematikan call dari headprefect sebelum mengucapkan "Nanti aku call balik.Bye".Cepat-cepat aku menurun kan tabik hormat yang aku buat tadi.Malu!🙈😹Tanpa berkata apa-apa pada figura tadi,aku terus jalan masuk ke dalam rumah."Eh Ifa,tadi pergi.Ni datang balik da? Bosan tak ada along lah tu.Hahaha"ujar along sebaik sahaja aku duduk bersimpuh di sebelahnya.Muhaimin yang berada dihadapanku buat muka nak ambil tahu.Eh sibuk je memasing! Hahaha!
Along dengan Muhaimin ada kat dalam rumah masa tu.Habis tu siapa yang tegur Syifa tadi ? Author tunggu votes 40 keatas,baru author sambung eh! Hehehe.Assalammualaikum readers !💕💕
YOU ARE READING
Tok Tok Tok! You Are Thieves!
Teen FictionAsyifa Alya Amani a.k.a Syifa adalah seorang gadis jelita berumur 16 tahun yang menuntut di SMK Sultan Abu Samad Abdullah.Syifa adalah seorang gadis yang cantik,yakin pada diri sendiri,bijak, tegas,baik hati serta memiliki rupa paras yang putih mele...