Nerveus en zenuwachtig was ik na het bezoekje aan de huisarts. De volgende dag merkte ik dat nog steeds. Het heeft me zelfs pijn opgeleverd! Ik kreeg vreselijke nekpijn en had last van mijn schouders. Ik kreeg dit alleen als ik veel toetsen heb en lang achter mijn boeken zat. Is dit een bijwerking van scoliose of door de overwachte omstandigheden die ik opeens erbij kreeg? Ik denk door de omstandigheden, maar ik was zo onzeker!
Na een paar dagen was de pijn nog steeds niet weg. Ik begon me eraan te irriteren. Echt overal kreeg ik er last van. Zelfs als ik niets doe! Het werd vervelend en ik begon maatregelen te nemen.
De vulling van mijn kussen irriteerde me. Ik dacht ook dat daardoor mijn pijn zou verergeren. Om dat op te lossen heb ik een kleinere kussensloop gebruikt zodat het opgevuld werd. Sindsdien ging het slapen stukken beter.
Op de bank zitten ging ook niet meer normaal. Ik kreeg er last van als ik alleen maar televisie zat te kijken. Ik deed eigenlijk niets dan alleen maar kijken. Ik gaf mijn nek steun door een kussen achter mijn nek te leggen als ondersteuning. Het hielp eventjes, maar na een tijdje begon ik ook aan die kussen te irriteren. De pijn was zo vervelend! Steeds dacht ik dat ik er nooit vanaf zou komen.
Mijn vader probeerde de pijn wat te verminderen door erop te masseren. Het hielp een beetje, maar de pijn kwam altijd terug.
School hielp ondertussen ook niet echt. De toetsen stroomden binnen en ik moest er hard voor blokken. Daardoor was ik thuis gespannen en dus mijn schouders ook. Ik kon geen rust vinden. Het deed de hele tijd pijn. Ik wist gewoon niet wat ik moest doen!
Misschien stel ik me een beetje aan, maar het is echt frustrerend. Ik werd al blij als ik voor even werd afgeleid. De pijn en de gedachte dat ik een beperking heb is niet leuk. Nog heel even en dan moet ik naar het ziekenhuis! Zal ik erna dan ook weer pijn krijgen? Ik was dit allemaal niet gewend. Ik was gespannen en kreeg klachten. Soort van bijwerkingen die ik niet wilde krijgen!
Hallo mensjes!!
Super leuk dat je weer verder hebt gelezen. Het was een heel klein hoofdstukje, maar ik wilde niets weglaten. Zo'n klein hoofdstukje hoort er ook wel eens bij. Volgend hoofdstuk gaat over mijn ziekenhuis bezoek.
JE LEEST
Mijn Scoliose Verhaal
Non-FictionDaar zit ik dan. In het ziekenhuis. Wachten op mijn uitslag. Hopelijk heeft de dokter goed nieuws. Ik ben bang voor het resultaat. Wat nou als ik echt scoliose heb? Wat gebeurt er dan met me? Ik ga jullie mijn persoonlijke verhaal vertellen. Ik nee...