Dit hoofdstuk is voor mijn fantastische vriendin Alison_Writes. Ze is de eerste vriendin die mij echt begrijpt naast mijn familie. Ik hoef me ook niet anders te gedragen. Zij steunt me altijd. Ze hoeft niets te zeggen en ze begrijpt me. Love you forever meid!! Friends voor altijd😘
In mijn scoliose periode is er maar één die me naast mijn familie steunt. Ik heb voor haar nog een paar goeie vriendinnen gehad, maar die personen waren geen echte vrienden waarvoor een vriendschap voor diende. Alison is een ware vriendin waar ik lang op zoek was. Ze steunt mij niet alleen, wij hebben ook veel gemeenschappelijke dingen. We hebben ook veel lol en kunne goed met elkaar praten. Dat vind ik het leukst aan onze vriendschap.
Aan het begin was het nog wat vaagjes en kreeg ik alleen nog maar steun van mijn familie. Ik vond dat ook genoeg. Later werd mijn vriendschap met Alison steeds closer. We vertelden steeds meer dingen van elkaar. Ik vertelde ook steeds meer wat er in de bezoeken in het ziekenhuis gebeurde. Ik merkte dat ik altijd bij haar terecht kon als er een lastige periode was.
Uiteindelijk werden goeie vriendinnen. Toen ik nog in de derde klas zat waren we onafscheidelijk. Het was de beste periode in mijn middelbare schooljaren tot nu toe. Ik vertelde haar alles over mijn situatie. Ik stelde haar altijd op de hoogte. Al zei ze niets, ze begreep me altijd. Soms heb ik een luisterend oor nodig. Zij is de perfecte persoon. De enige die mij aan het lachen kan maken, is zij. Ik word altijd vrolijk als ik haar zie. We hebben dan ook altijd de grootste lol. Ik ben haar zo dankbaar. Ik stuur haar gewoon een appje en het lucht mij op. Bij haar denk ik even aan iets anders. Ik word even afgeleid door onze mooie vriendschap. Ze begrijpt mij altijd.
Jammer genoeg zijn we op school gescheiden van elkaar. We zitten in verschillende leerlagen en ook in verschillende klassen. We hebben nu alleen maar de pauzes en de tijden na school. In de pauzes hoop ik je altijd te zien. Je zegt wel eens dat je een slechte dag hebt, maar dat maakt mij helemaal niets uit. Ik ben blij dat ik je tenminste in de pauze heb gezien. De tijden na school, als we afspreken, zijn er ook altijd geweldig.
We kennen elkaar goed en steunen elkaar dik en dun.
Lieve Alison je bent de eerste vriendin die mij steunt en begrijpt. Zonder jou is het leven één saaie boel. In goede en in slechte tijden zijn we voor elkaar. Ik wil je echt nooit meer kwijt. Je weet in de tweede klas heb ik veel problemen met vriendinnen gehad. "Beste vriendin" gebruikte ik altijd voor mijn vriendinnen. Het mislukte altijd. Daarna gebruikte ik het niet meer. Ik denk dat ik het bij jou na anderhalf jaar wel kan gebruiken. We hebben nooit ruzie, kunnen altijd lachen met elkaar en begrijpen elkaar. Alison dit betekent heel veel voor mij. JIJ bent mijn beste vriendin! We hebben het zo vaak gezegd, maar we blijven beste vriendinnen voor het leven! De laatste tijd zit je in een shittie periode. Ik blijf je altijd steunen en aan je denken. Die ketting die je aan mij hebt gegeven draag ik voor geluk. Ik draag het nu ook voor jou. Zo lang ik die draag komt het goed met ons. Door die ketting voel ik me altijd verbonden met jou.Ik hou van jou mijn beste vriendin. We gaan nog heel veel jaren samen beleven!
JE LEEST
Mijn Scoliose Verhaal
Non-FictionDaar zit ik dan. In het ziekenhuis. Wachten op mijn uitslag. Hopelijk heeft de dokter goed nieuws. Ik ben bang voor het resultaat. Wat nou als ik echt scoliose heb? Wat gebeurt er dan met me? Ik ga jullie mijn persoonlijke verhaal vertellen. Ik nee...