The trouble is, you think you have time.
P.o.v Axel:
Ik word wakker met Leah op mijn schoot. Ik glimlach terwijl ik naar haar kijk. Ze slaapt nog, en ze heeft zich opgekruld op mijn schoot. Ik denk aan hoe ze gister zong, en mijn glimlach wordt nog breder. Ze stond daar zo zelfverzekerd, en ze straalde helemaal. En haar stem, die is gewoon, gewoon wauw. Ze heeft de stem van een engel.
Ze beweegt zachtjes, en ik druk een kus op haar voorhoofd. Ik frons als ik denk aan hoeveel ze gedronken heeft, en ik weet zeker dat als ze wakker ze een flinke kater heeft. Zachtjes leg ik haar op de bank zodat ze niet wakker word, en sta rustig op. Ik rek me uit, en kijk rond. Ik wil in lachen uitbarsten, want we zijn nog bij Pieter thuis, maar ik bedenk me dat Leah nog slaapt en loop vlug naar de keuken. Ik zie Pieter allemaal mensen het huis uit schoppen, en ik bedenk me dat hun schoonmaakster zo komt. Ik grinnik, die zal de schrik van haar leven krijgen. Ik heb veel feestjes meegemaakt, maar dit was wel erg. Overal liggen flesjes, bekertjes, papier, spullen die kapot zijn gemaakt en vloeistof waarvan ik niet weet of het pis is of kots. Ik loop naar de keuken waar ik koffie zet, en ik een pakje paracetemols pak. Op dat moment komt Pieter binnen.
'Fakka Axel, ga je je chick verzorgen?'
Ik grinnik, draai me om en geef hem een bro-hug.
'Zeker piet, ze slaapt nog.'
'Je weet dat jullie hier zo lang mogen blijven als je wil, you're mah bestie.'
'Lekker man, deze fissa was wel gaande trouwens.'
Hij begint keihard te lachen en zegt: 'sohe, ik heb nog nooit zoveel dronken mensen bij elkaar gezien. Lee's optreden was trouwens wel het hoogtepunt volgens mij, ik hoor er iedereen over.'
Ik knik, en loop met twee mokken koffie, een fles water en de paracetemols naar de woonkamer. Ik hoor nog net dat Pieter de schoonmaakster opdracht geeft om boven te beginnen. Ik grinnik, ze protesteert niet want ze wordt hier goed voor betaald.
Als ik de woonkamer binnenkom, zie ik dat Leah overeind zit en dat ze haar telefoon pakt. Als ze me hoort, kijkt ze op en glimlacht. Ik druk een kus op haar voorhoofd.
'Hoe voel je je lieverd? Ik heb dit voor je meegenomen.'
'Awh, dank je, mijn hoofd bonkt.'
Ik kijk toe hoe ze twee paracetemols achtetover gooit en daarna een halve fles water. Daarna kijkt ze mij aan en vraagt: 'heb jij geen hoofdpijn?'
Ik grinnik en schud mijn hoofd. Ik ben het gewend om te drinken.
Pieter komt de kamer binnenlopen en geeft me een klap op mijn schouder.
'Goedemorgen tortelduifjes, wat is jullie planning? Wat mij betreft mogen jullie blijven, maar dan moeten jullie wel ergens anders gaan zitten want ik heb nog maar wat extra schoonmakers besteld.'
We grinniken, en ik stel voor om maar even te gaan roken in de tuin. Met z'n drieen gaan we naar buiten en we roken even een sigaretje.
Ik merk dat Leah steeds bleker wordt, en vlug breng ik haar naar huis. Als we bij haar huis zijn open ik de poort met haar sleutel, want ik heb er geen en Klara werkt niet vandaag.
Ik til haar voorzichtig uit de auto, en til haar naar binnen. Daar leg ik haar op de bank en pak nog een paracetamol en een glas water. Dankbaar neemt ze het aan.
Ze zucht en ik zie dat ze weer in slaap valt. Ik ga naast haar op de bank zitten en ga een spelletje doen op mijn telefoon. Als ik er genoeg van heb sta ik op. Ik wil naar buiten lopen om te gaan roken, maar dan gaat de telefoon. Ik kijk wie het is en zie dat het haar moeder is. Ik besluit niet op te nemen en wacht tot de voicmail overgaat. Daarna luister ik hem af.
Hoi lieverd, mam hier. We zijn bijna klaar met ons werk hier. Ik hoop dat alles goed gaat thuis en op school. Over 2 weken zijn we terug.
Verdomme.
Over 2 fucking weken zijn ze al terug.
Ik dacht dat ik nog meer tijd alleen met mijn prinsesje door kon brengen. Alleen.
Fuck.
Ik kijk of Leah wakker is geworden, maar ze is diep in slaap. Ik denk na, en besluit haar niks te vertellen. Ik moet de tijd die we nog hebben zo zorgeloos mogenlijk doorbrengen.
Want als haar ouders terugkomen zal ze veranderen. En ik vind haar juist perfect zoals ze nu is.
Shit, had ik nou nog maar meer tijd.
I'm back again🎉🎉
Sorry dat het weer zo lang geduurd heeft, maar school gaat voor hobby's. (Helaas.)
Ik ga de komende tijd meer probeeren te schrijven maar ik kan niks beloven!Xxx
JE LEEST
fuck the rules, I'm going to be badass
JugendliteraturZij is de perfecte dochter. Zij is goed in alles wat zij doet. Zij komt nooit in de problemem. Zij is het zat om zo te zijn. Hij is de badboy. Hij doet waar hij zelf zin in heeft. Hij heeft alleen maar problemen. Hij heeft haar opgemerkt. ...