To be old and wise, you have to be young and stupid first.
P.o.v. Axel:
Ik word wakker met een fantastisch gevoel in mijn buik. Leah is eindelijk officieel mijn vriendin. Ik draai me om, en pak mijn telefoon van het kleine nachtkastje naast mijn bed. Ik check even mijn berichten, en zie dat ik een berichtje heb van Pieter, mijn beste vriend.
Hey pik, m'n ouders zijn vanaaf weg dus feestje bij mij! En waag het niet om niet op te komen dagen, want dan laat ik je ophalen!
Ik grinnik, en denk even na. Ik kan Leah meenemen, maar volgens mij is ze niet erg gewent aan zulk soort feestjes. En met zulk soort feestjes bedoel ik feestjes waarbij alle slaapkamers bezet zijn, niemand nuchter naar huis gaat en het overal een puinzooi is. Vroeger gaf ik heel vaak zulke feestjes, maar het werd steeds minder. En sinds ik verkering heb met Leah, ging ik niet eens meer naar andere feestjes.
Ik denk even na, en besluit dat ik haar maar mee neem. Als ik bij haar in de buurt blijf, kan haar niks overkomen. Ik app haar en vraag of ik langs kan komen. Na een minuut hoor ik al m'n berichtoon.
Tuurlijk mister trouble, ik wacht met smart op je komst. Je weet hoe je binnenkomt en waar het drinken en eten staat.
Ik lig nog op bed.Ik grinnik, dit is echt Leah. Ik spring uit bed, en trek wat kleren aan.
Ik spring op mijn scooter. Ontbijten doe ik wel bij Leah, en ik heb een leuk idee. Ik maak gewoon ontbijt voor twee, dan ga ik naar haar kamer en plof gewoon naast haar in bed. Ik rij nog wat harder, gewoon omdat ik het zelf zo'n goed idee vind. Als ik aan kom rijden gaat de poort al open. Ik parkeer m'n scooter en loop de keuken binnen. Tot mijn verbazing zie ik daar Klara staan.
'Hey Klara, het is vandaag toch je vrije dag?'
Vraag me niet waarom ik weet waneer de huishoudster van mjjn vriendin werkt. Ik heb gewoon een goed geheugen. Dat is ook de reden waarom ik nog op school zit, want ik doe er geen flikker aan.
'Goedenmorgen Axel. Dat klopt, maar ik moest nog wat van de was doen, en toen Leah zij dat jij langs zou komen, dacht ik dat het wel attent zou zijn om een ontbijtje te maken. Je hebt zeker nog niet ontbeten?'
Ik glimlach onschuldig en zeg dan: 'ja dat klopt, ik ben zo uit bed gesprongen.'
Ze lacht vriendelijk naar me.
'Dan heb je geluk, het is bijna klaar. Hang je jas op en zet je schoenen in de gang, dan kan je naar Leah toe.'
Ik glimlach terug en loop naar de gang. Daar haal ik mijn sigarreten uit mijn jaszak, en loop terug naar de keuken. Daar pak ik het dienblad aan van Klara, terwijl zei de deur uitloopt en me nog even door mijn haren woelt. Ik haat dat, maar goed, zeker heeft ontbijt gemaakt. Ik loop naar boven en stamp Leah's kamer binnen. Ze ligt nog steeds op bed, maar ze is al bezig met haar telefoon. Als ze me hoort kijkt ze op.
'Goeiemorgen prinsesje, ik heb ontbijt.'
Ik zet het dienblad voorzichtig op haar nachtkastje. Daarna leun ik naar voren en geef haar een kus vol op haar mond. Ze bloost weer zo schattig, en voordat ze het doorheeft, kruip ik naast haar in bed. Ze word nog roder, en ik grinnik.
'Alex, wat doe je nou? Als mijn ouders hier achter komen, overleef ik het niet.'
'Ik ben er om je te beschermen, en bovendien, dit is toch leuk? Dit kunnen we later als we oud zijn vertellen aan onze kinderen.'
'Wat? Dat hun vader een boefje was? Dat we zo gek waren als een deur?'
'To be old and wise, you have to be young and stupid first.'
Ze zucht dramatisch en rolt met haar ogen, maar ik zie aan haar blik dat ik gewonnen heb. Ik knuffel haar, en dan zeg ik:
'Zullen we dan maar gaan eten, little one?'
Ze trekt haar wenkbrauw op, en zonder wat te zeggen of het oogcontact te verbreken, pakt ze een bolletje en neemt een grote hap. Nu is het mijn beurt om dramatisch te zuchten, en ik pak ook een bolletje.
Als we uitgegeten zijn stel ik dan toch maar de vraag. Of ze met me mee wil gaan naar Pieter's feestje. Ze kijkt me aarzelend aan.
'Weetje Axel, ik kom daar nooit. De populaire mensen zijn gewoon niet bevriend met mij, en ik ben ook niet zo'n losbol.'
Ik geef haar een kus op haar voorhoofd en zeg: 'ja lieverd, maar sinds je verkering hebt met mij, hoor je bij de populaire mensen. Kom alsjeblieft mee, ik beloof dat ik op je zal passen '
Ik zie dat ze even nadenkt. Vol spanning wacht ik af. Tenslotte knikt ze en zegt: 'oke, maar let dan inderdaad goed op me, voordat ik gekke dingen ga doen.'
Ik schiet in de lach, trek haar in een knuffel en zoen haar. Wat heb ik een geluk met de geweldigste vriendin van de wereld.
Heeyyy,
Echt 1000000000 x sorry dat het zo lang heeft geduurd. Ik ben geslaagd🎉 wat ik uiteraard gevierd heb, en ik ben daarom ook nog op vakantie geweest. En mijn inspiratie was 0,0%. Echt Helemaal niks gewoon.
BUT I'M BACK!
Liefs xxx
JE LEEST
fuck the rules, I'm going to be badass
Fiksi RemajaZij is de perfecte dochter. Zij is goed in alles wat zij doet. Zij komt nooit in de problemem. Zij is het zat om zo te zijn. Hij is de badboy. Hij doet waar hij zelf zin in heeft. Hij heeft alleen maar problemen. Hij heeft haar opgemerkt. ...