hoofdstuk 14.

6.5K 215 10
                                    

P.o.v. Axel

Ik trek de deur achter me dicht, en haal mijn hand door mijn haren. What the fuck did just happend? Ik was hier naar toe gekomen om haar voor me te winnen, en nu ben ik opeens gefriendzoned. Dit was niet mijn plan. Geiriteerd pak ik de eerste de beste steen en flikker die naar een kat die daar loopt. Tevreden omdat ik even mijn woede kwijt ben, loop ik door. Dan hoor ik het bliepje van mijn telefoon.

Schat, die kat kan er ook niks aan doen.

Ik lach, maar het liefst zou ik nu iemand hard slaan. Ik zit in de fucking friendzone. Ik, Axel de badboy. Die lekkere gozer die iedereen kan krijgen. Ik stuur een bericht terug.

Hij keek naar me, dat mag alleen jij als mijn best friendo.

Zodra ik het verstuurd heb hoor ik achter me gegiechel. Ik draai me om en zie Leah op haar balkon staan. Man, wat zou ik nu graag achter haar staan. Dan zouden we die slechte titanic scene doen en kon ik haar stevig beethouden. Ik zwaai naar haar, en rij dan vlug weg op mijn scooter.

P.o.v. leah

De volgende dag word ik wakker met knallende koppijn. Halleluja, ik ga nooit meer drinken. Ik strompel naar beneden, en ga koffie zetten. Ik lust het eigenlijk niet, maar ze zeggen dat het helpt tegen een kater. Als mijn koffie klaar is, zak ik op een stoel aan de keukentafel. Plotseling voel ik de ketting om mijn nek. Fuck. Heb ik serieus Axel gefriendzoned? Ik grijp mijn telefoon en bekijk onze berichten. Ik kreun. Dit meen je niet, ik kan me zo niet normaal op school vertonen. Wat zal iedereen wel niet zeggen? Ik kijk op als ik de trap hoor, en Claudia binnen komt lopen. Ze ziet mijn gezicht en grijnst.

"Waarom de fack heb je me niet tegengehouden?"

"Zijn gezicht was te grappig, ik heb het gefilmd."

Ik schiet in de lach en samen bekijken we het filmpje. Als het moment komt waarop ik Axel het kettingtje geef, lig ik op de grond te rollen van het lachen. Claudia zit te hikken aan tafel, en als Timo binnenkomt kijkt hij me grijnzend aan.

"Fijn dat je het filmpje zo grappig vond, ik heb het even op facebook en shit gezet."

Ik kijk hem geschrokken aan en zie dat hij het meent.

"Gast, dat meen je niet! Axel legt me om als hij dit ziet."

Ik ren als een gek door het huis terwijl ik vlug de eerste de beste kledingstukken die tegenkom aantrek. Plots voel ik twee sterke armen om me heen. "Timo laat me los, ik moet het filmpje overal vanaf halen. Timo kijkt me serieus aan en zegt:

"waarom? Axel kan je weinig maken en bovendien, wat maakt het uit?!"

ik Kijk hem verbaasd aan en begin dan zenuwachtig te lachen.
"Serieus?! In welke grot heb jij geleefd toen je hier kwam wonen?! Axel kan iedereen maken of breken!"

Claudia, ik en Timo staan te discussieren of we het filmpje er wel of niet af moeten halen. Helaas voor mij is het twee tegen een, en absoluut niet in mijn voordeel.

L:" het filmpje moet er echt af, ik ga dood op school!"
T: "schat wind je niet zo op! Hij kan er niks tegen doen."
C: "jaa lee, Timo heeft gelijk. Wat wou hij doen, je in je kluisje stoppen? Je aan je onderbroek aan de vlaggenmast ophangen?"
L: "nee, hij kan mijn leven verpesten! Wat is er erger dan dat?!"
T: "lee, het is niet zo erg als het lijkt. Bovendien heb ik het filmpje erop gezet, dus jou kan hij niks maken."
L: "ja dat zeg je nu wel, maar wat denk je dat Axel doet?"

Als we een tijdje naar elkaar staan te gillen, gaat plots de bel en wordt er hard op de deur gebonkt. We verstijven alledrie, en tegelijk draaien we ons om naar het beeld van de camera. Claudia is de eerste die de stilte verbreekt.

"Lee, je wou toch weten wat Axel zou doen? Ik denk dat als je de deur open doet, je je antwoord hebt."

Note:

hey, weer een hoofdstuk! Wat denken jullie dat Axel gaat doen? En heel het scherm van m'n telefoon is naar de klote. Thug life wel. Super nuttige info, de balen! xxx

fuck the rules, I'm going to be badassWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu