hoofdstuk 22.

6K 202 14
                                    

Dress like you're already famous.

P.o.v. Leah:

Ik kijk op als ik Claudia kijhard mijn naam hoor gillen. Ik schiet in de lach als ik zie hoe ze een paar bruggers opzij duwt. Claudia heeft gewoon schijt aan alles, het is geweldig om te zien. Niemand zegt er ook wat van, ze zijn allemaal bang voor haar.

'Leah, lekkertje van me. Wat zie je er weer beeldig uit.'

Ik schiet in de lach, ik Heb voor het eerst sins tijden weer een jurkje aan. Geen jurkje die mijn ouders hebben gekocht, maar een nieuwe. Dus geen hooggesloten kraag en een stof tot op m'n kniën, maar iets echts leuks. Het is een strak grijs jurkje, best wel kort maar het is heerlijk weer, dus dan word ik misschien nog wel wat bruiner. Hij heeft een mooie halslijn, een beetje uitdagend, maar wel heel sexy. Voorderest is hij niet zo bijzonder, behalve dat er badass bitch optstaat. Ik heb er mijn nieuwe adidas superstar bij aangetrokken zijn, die dezelfde kleur zijn als mijn jurk.

Ik omhels haar, en merk dat ze naar rook stinkt.

'Jij vieze motherfucker, heb je zonder mij staan roken?'

Ik trek er nog een pruillipje bij, om extra zielig over te komen. Dat werkt niet, uiteraard. Het enige wat ze doet is kijhard lachen.

'Kom op zielepoot, dan skippen we het 2e uur en gaan we even langs een winkeltje waar ik het meekrijg. Het is tijd dat je zelf een pakje koopt!'

Ik knik instement, en pak mijn jas, die ik net in mijn kluis had gegooid er weer uit. Ik ben de laatste tijd steeds meer gaan roken, but who cares?

******************************

Claudia komt met een triomfantelijke blik en een pakje peuken naar buiten lopen. Ik grinnik en pak het pakje van haar aan. Ik krijg genoeg zakgeld, dus ik kan het betalen. Als ik op mijn telefoon kijk zie ik dat ik gebeld ben door Axel. 'Fuck, Axel heeft gebeld, zal ik hem terugbellen of niet?' claudia kijkt bedenkelijk maar zegt dan: 'ja, hij is tenslotte je "vriendje". Hoelang gaat dit spelletje van jullie eigenlijk nog duren? Alle sletten van school vinden het best wel jammer dat hij bezet is.'

Ik haal nochalant mijn schouders op en bel Axel. Als de telefoon nog maar één keer is overgegaan, hoor is zijn vertrouwde stem al.

A: Little one, waar ben je? Het 3e uur begint over 2 minuten en je was er ook al niet in de pauze! Waar ben je?
L: Rustaaaggg. Ik moest me Clau ehmm, eventjes iets gaan halen.
A: en daar had je een heel uur en een pauze voor nodig? Ik was ongerust babe! Wat moest je halen?
L: oohh niks bijzonders, gewoon een vrouwendingetje.

Hij valt stil en als Claudia dat merkt gilt ze: 'we hebben connie's gehaald, mister trouble. Oohh en we kwamen m'n vaste dealer nog tegen dus Lee en ik skippen de rest van de dag en gaan blowen in een park.'

Ik moet mijn best doen om niet te lachen. Ik hoor Axel zwaar ademhalen, en ik glimlach samenzweerderig naar Claudia.

L: valt best wel mee toch?
A: WAAR THE FUCK BEN JE? IK KOM JE NU METEEN OPHALEN!
L: ehm, wij komen nu wel naar school. En lieverd, we hebben geen condooms en drugs gehaald alleen maar siggaretten.

Als ik dat gezegd heb hang ik vlug op. Claudia wiebelt met haar wenkbrauwen en zegt: 'meisje, ik ben booosss.'

We schieten in de lach. De mensen die voorbij lopen kijken ons raar aan. Snap ik wel, we zijn net twee naar adem happende geiten. Als we uitgelachen zijn lopen we vrolijk en rokend naar school, terwijl we Axel even vergeten.

******************************

We stappen grinnekend het schoolplein op, maar ik heb nog geen drie stappen gezet of ik hang over Axel's schouder. Verbaasd kijk ik naar beneden, maar als ik doorheb dat ik in de lucht hang begin ik hard te trappelen.

'Laat me los, stinkende baardaap.'

'Denk het niet prinses, wij skippen de rest van de dag, want wij moeten nodig praten. Even wat dingetjes bespreken enzo.'

Als ik zijn toon hoor zet ik grote ogen op en kijk smekend naar Claudia voor hulp. Maar zij staat ook met grote ogen te kijken hoe Axel me naar zijn scooter draagt en me er gewoon opgooit.

Oh oh, I am in trouble with mister badboy!

Note:

Heyy, hoe vonden jullie het hoofdstuk? En de adidas superstar zijn van mezelf, ik vind ze zo ontiegelijk gaaf ^^

Xxx

fuck the rules, I'm going to be badassWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu