Hoofdstuk 8

21 2 0
                                    

Gillend word ik wakker geschud. De hele familie Lewis zit met pyjama's en badjassen om me heen.

'Je wilde maar niet stoppen met gillen.', verklaart Ciara. Ik kijk haar verwilderd aan en trek haar dan dicht tegen me aan.

'Oh my...', fluister ik opgelucht. Ciara lacht blij verbaasd.

'Had je een nachtmerrie?' Ik kijk haar aan en knik.

'Het is vier uur, je kan beter nog even gaan slapen.', zegt Paul. Bang dat de nachtmerries terugkomen blijf ik naar het plafond staren. Hoe graag ik nu in Joshua's armen wil liggen is amper te beschrijven. Ik zucht, ik mag niet zo over hem denken, hoe het met Mason is gegaan herhaalt zich nooit meer.

Blijkbaar heb ik toch nog geslapen, want Hellen maakt me zachtjes wakker.

'Hee, het is één uur. Je moet opstaan anders slaap je vanavond niet meer.' Ik ben zo moe dat ik amper kan geloven dat ik morgenochtend niet nog steeds moe ben. Gelukkig is het weekend. Ik ontbijt voor de tv, douche met een speciaal netje voor mijn been en ga daarna naar Ciara's zwemwedstrijd in Somerville. 

Het is super druk en dat is niet erg handig met mijn krukken. Als we eindelijk op onze plaatsen zitten en het ons gemakkelijk hebben gemaakt, wordt er op een enorm bord aan de overkant afgeteld tot drie en begint de wedstrijd. Ciara gaat razendsnel vooruit en is als een van de eersten aan de overkant. Ik heb nooit leren zwemmen, omdat het ook niet nodig was. Ik ben daarbij ook geen fan van het water. 

De zwemmers zijn voor de tweede keer aan de overkant, nog acht keer heen en weer. 

'Ciara is echt goed.', stel ik vast als ze als vierde de kant raakt en ervandoor racet. 

Paul knikt bevestigend. 'Ciara en haar vriendin Fay zijn de besten van de groep. Ze jutten elkaar een beetje op soms.', zegt hij grinnikend. Ik kijk weer terug naar de zwemmers. 

'Ja, als ik zo goed was, zou ik dat ook wel doen.' 

De rondes gaan veel sneller dan ik dacht, de laatste ronde is al aan de beurt. Ciara is nu aan de overkant, nog een keer terug. Een meisje met blond haar zwemt voor haar en aan kop zwemt een meisje met zwart haar en een zwart zwempak. 

'Komop, Ciaar!', schreeuwt Hellen vanaf de tribune. Ze tikt de muur aan, als derde. We beginnen te juichen en staan op om te klappen. Na de uitreiking rijden we terug naar huis en vertelt Ciara uitgebreid over haar hobby. 

Kom je vanavond naar de wedstrijd?

X Lou 

Ik was het al bijna vergeten. En de weddenschap van Joshua en mij ook. 

Ja, jullie? Is het btw een goed team?

Ro

'Robin, wil je mijn haar kammen?' Ik kijk naar de deuropening van mijn kamer( waar ik ben gekomen door heel wat spierkracht) en zie Ciara met een borstel in haar hand staan. 

'Ja, hoor. Maar ik kan er niet voor zorgen dat het geen pijn gaat doen.' Ze lacht en gaat op mijn bed zitten. Haar haar druipt nog helemaal.

'Ga is een handdoek halen, je haar is drijfnat. Zo wordt de hele kamer nat.', zeg ik tegen haar en ze loop weer weg. 

Ja, echt heel goed! Ze staan eerste! Hailey komt natuurlijk voor Xavier, hij is wel oké. 

Was de wedstrijd van Ciara trouwens leuk? heeft ze gewonnen?

Ik krijg een onverwachte steek in mijn been, klap voorover en verlies mijn evenwicht. Ik val met mijn volle gewicht op mijn been en schreeuw het uit. Ciara komt snel naar boven geholt.

The Badgirls Good Diary (nederlandsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu