Bab 31

216 22 0
                                    

Ai melihat jam. Hampir 10 minit,dia menunggu Conan. Eyshh,manalah dia ni?!

Lampu isyarat bertanda hijau. Ai berjalan melalui laluan zebra.

Sebuah kereta laju menghala kearah dia. Kaki Ai gam di tengah jalan.

Ponnn!!!! Pon!!!! Kereta laju itu tidak dapat dikawal

"Ai!!!"suara yang amat Ai kenal.

Tubuh Ai ditolak kebelakang.

Kebushhhhh!!!

Mata Ai terbeliak. Dia menelan air liur dengan kesat.

Co...conan.. dia terbaring lemah diatas jalan. Darah dari kepalanya mengalir

"Conan!!!"

AI terbangun. Dadanya berombak kencang.

"Mimpi buruk lagi?"tanya Ariana

Ai tersengih. Dia memegang dadanya. Tenang,bawa bertenang. Harap itu cuma mimpi dan bukan kenyataan

Ai segera bangkit dari katil. Mimpi itu sama dengan mimpi dua hari lepas. Apa maksud sebenarnya? Erghhh!!

Ariana cuma melihat Ai.  Makin lama,makin pelik. Lantaklah,at least dia takda masalah sekrang ni. Kalau dia tak beritahu masalah dia,sila meninggal. Alahai,just kidding.

SHERRY  melangkah masuk kedalam biliknya. Dia menghempaskan diri keatas katilnya. Geram,geramm!!!

"Baka! Kalau aku ada idea nak bunuh dia tadi,dah lama dia tak wujud!!"gumam Sherry

Dia terjumpa dengan Ai dalam bilik air. Sherry berfikir dia ingin menghantukkan kepala Ai dicermin or di sinki. Tapi,takut ada pelajar lain yang masuk. Bodoh!

Daun pintu ditolak perlahan. Sherry bangun. Erkkk,Ai?

"Nanni?"tanya Sherry dengan lembut. Tapi,hati dia membara sikit

"Err,barang awak tertinggal"ujar Ai sambil menghulurkan tuala kecil kepadanya. Sherry mengganguk lalu mengambil tuala itu.

"Gomen,saya pergi dulu"ujar Ai lalu keluar.

Sherry tersenyum sinis. Dia melihat tuala dia. Jap...ada idea...

"Yess!!!"

⚫⚫⚫

Ai berjalan memasuki kampus seorang diri. Sejak kebelakang ini,Taki semakin menjarakkan diri daripadanya. Dekat pun,waktu pembelajaran. Hmm...

"Hoi!!!"

Ai menjerit kecil. Siapalah yang jerit Hoi tu?! Ishhh!!!

"Terkejut ke?"seorang lelaki keluar dari bilik stor lalu memeluk tubuh.

Haruki...eeee

"Apa?!"geram Ai.  Ai menjelingnya lalu meninggalkan dia

"Chotto!"Haruki menarik lengan Ai. Ai terkejut. Eyy....jantung Ai berdegup laju. Aduu...

"Hmm,kau masuk mana?"tanya Haruki

"Erkk,masuk kelas Matematiklah"balas Ai

"Ehh,samalah! Jom!"ujar Haruki lalu menarik lengan Ai bersama. Ai menjerit kecil. Ganas tol!

Taki cuma mengatur cermin mata apabila melihat mereka berdua. Hmm...

"Haraplah,itu sekadar mainan dimata"

⚫⚫⚫

"Assignment ini,saya beri kamu 3 minggu untuk siapkan. Selepas 3 minggu,hantar yea"ujar Professor Kora

Ai menggangguk.

"Kalau hantar lambat,saya masih terima tapi akan dikenakan hukuman yea. 3 minggu kot. Lama tu. Saya beri kerja sikit je. Harap maklum. Kelas bersurai"

Semua pelajar bangkit dan terus menuju ke kafe. Tinggal Ai,Haruki dan Taki saja dalam kelas.

Haruki melihat Ai. Ai yang leka menulis nota yang diberi oleh professor tidak sedar.

Taki pulak,merenung kearah Haruki. Kenapa dia melihat Ai begitu? Eee

Ai segera bangkit. Haruki dan Taki bangkit serentak. Ai menaikkan kening. Weird...

"Err,Ai-chan.. apa kata kita makan? Saya belanja"ujar Taki.

Haruki melihat Ai.

"Hah? Err,saya dah berjanji dengan Ichi dan Ariana. Awak ajaklah Haruki yea. Sayonara"Ai segera pergi. Rasa pelik..

"Dengar apa dia kata. Kau belanja aku"ujar Haruki lalu keluar dari kelas. Taki mengetap bibir.

⚫⚫⚫

"Wei,kau tak rasa pelik ke? Dengan Taki dan Haruki tu?"tanya Ariana

Ai melihat Ariana dengan pelik. "Apa maksud?"

"Bruhh,maksud aku..mereka layan kau macam...macam...apa ya? Wei,Ichi-chan. Macam apa yea?"

"Macam bidadari dari paradise"ujar Ichi dengan selamba

"Ha!!! Macam bidadari!"jerit Ariana. Muka Ai terus merah lalu tunduk

"Ishh,kau ni! Cover la sikit!!!"geram Ichi.

Ai menggaru kepalanya tidak gatal. "Entahlah mereka berdua tu. Tapi,aku anggap mereka kawan ok"

Ichi dan Ariana merenung Ai. "Yeke.. ataupun dah menoleh kearah Haruki atau Taki?"mereka berdua tanya serentak

"Ishh,takdalah! Kawan je. Apalah korang ni"Ai mengangkat keningnya

Ichi dan Ariana menyambun suapan makanan. Suasana kafe semakin lenggang.

Ai melihat suasana kafe itu. Jantung dia tiba tiba berdegup laju. Dia rasa diperhati.

Ai melihat kiri kafe. Hah?

Konichiwa,Ai-chan!Where stories live. Discover now