Bab 17

232 23 5
                                    

Ai tersenyum seorang diri. Dia rasa bahagia selepas Conan break up dengan Sherry..

Tapi...dia berasa bersalah.. Conan mengalami kemurungan selama 5 hari disebabkan itu..

Dan...bagaimana dia ingin menarik hati Conan kembali? Hmmph...mungkin dia terlalu sukakan Sherry...

Air mata Ai menitis tiba tiba. Ehh,Ai segera mengesat. Tak lama lagi...dia akan keluar dari rumah itu.. dan...dia takkan jumpa lagi Conan-san..

"Betul ke kamu nak pindah?"tanya Puan Eri. Jelas kelihatan wajahnya sedih..

Ai menggangguk."Saya malu tinggal disini. Lebih baik,saya pulang ke pangkuan keluarga saya"Ai menipu tapi dia tetap dengan keputusannya.

Puan Eri diam..rasa berat untuk melepaskan Ai kerana sudah mengganggap Ai anak kandungnya sendiri.

"Kalau begitu....ibu lepaskan..."ujar Puan Eri dengan nada rendah

Ai tersenyum. Dia memeluk Puan Eri

"Arigatou gozaimashita sebab jaga saya dan membiarkan saya tinggal disini"ujar Ai

Puan Eri tersenyum menangis. Dia memeluk Ai dengan erat...

Ai menarik nafas...Suasana taman bunga Sakura membuat dia tenang.. Perbualan itu masih segar di ingatan..

Adakah Conan tahu hal ini? Ai duduk di bangku yang tersedia..

Jika Conan tahu hal ini,adakah dia cuma berdiam diri ataupun mengejar?

Heh.....itu cuma imaginasi...dia takkan suka balik kat aku...

Ai mendongak..Dia memegang dadanya lalu mencengkam. Hati dia rasa sakit dan dia rasa hati dia pecah....dia menangis kembali..

"Aku kuat...kuat..."

"Nope..im weak..weak...weak"

Ai menekup wajahnya dengan tapak tangan. Air matanya mengalir laju...

"Conan-kun".......

CONAN duduk dibangku sekolah sambil menghembus nafas.

"Tak lama lagi ujian sebenar...Harap luluslah"gumam Conan

Dia sebenarnya keliru..Patutkah dia memberitahu yang dia sudah jatuh cinta dekat gadis itu? Hmmph..

Conan melihat taman. Hah? Sherry?

"Ohayo...."

Conan diam...

"Gomen...sebab buat awak marah dengan saya...gomennasai"ucap Sherry sambil tunduk

Hati Conan cepat lembut dengan gadis yang berlembut dengan dia..

"Takpa"

Sherry mengangkat wajah."Conan-san...."

Conan melihat Sherry."Nanni?"

"Boleh kita bersama lagi?"

..........

Ai memeluk bukunya didada. Rasa bosan jalan seorang diri...Ichi,ai miss u....uuuuuu

Hati dia berdegup kencang..Apsal ni? Hmmphhh...

"Takkan sebab Conan?"

Ai melihat sekumpulan gadis berbisik. Dia cuba nak dengar..biasalah busybody

"Korang tahu tak...CONAN DAN SHERRY KEMBALI BERSAMALAH!"

"APA?! ALAAAA"

Ai kaku. Matanya kelip berkali kali...berita baik bagi Conan meanwhile berita buruk bagi Ai..

"Ehh,Ai-chan!"

Ai menoleh. Ariana? Ken...kenapa?

Ariana bergerak laju kearah Ai. Ai sudah kaku..

Ariana memeluk tubuh Ai. Ai terkejut."Nanni,Ariana-chan?!"

"Gomen! Im so sorry,Ai-chan!"Ariana memeluk tubuh Ai dengan erat..

Ai masih diam...Walaupun dia sering memukul Ai,tapi...Ai sentiasa memaafkan dia..

"Takpe...Saya dah lama maafkan awak"

Ariana menangis..dia menyesal..Ai terlalu baik...

Dan,ini salah ego dia..Terlalu cemburu..

Semua pelajar disitu tersentuh melihat mereka berdua menangis. Adudu,menyesal tengok. Nak join nangislah ni

Sherry yang baru tiba disana terkejut melihat mereka berdua berbaik.

"Kenapa ni?"

...........

Ai masih mendiamkan diri. Dia sudah tahu...Conan dengan Sherry....huh..

"Jangan beranganlah Conan suka kau balik...Imaginasi je kalau Conan minta putus"

"Sedar sikit dia tak suka kau. Kau tu buruk,kasar dan perangai tak bagus"

Ai menghina diri sendiri.. "Dan....tiada seorang pun suka kat aku jika aku ni tak cantik dan tak menarik. Aku ni bodoh,tunggu orang yang tidak akan suka kat aku"

"Jika aku terus terang,aku takut aku kena tolak...so...baik aku diamkan diri....dan just mampu tengok dia senyum"

Ai baringkan diri..Seminggu lagi musim sekolah..Lepastu,cuti..dan dia akan keluar dari rumah ni.

"Kenapalah aku senang suka dekat orang yang sering buat aku senyum,ketawa dan complete my day?"

Ai bercakap seorang diri...Siapa lagi dia hendak mengadu..so,dia cakap seorang diri.

Haraplah Conan tidak tahu...yg aku akan pindah dari sini...

Dan...aku harap Conan tahu aku suka kat dia...One day...

.......

Gin tersenyum

"Bagus idea kau ni. Kau perlu intip dia sebaik mungkin. Sekarang,kau dah bersama dia balik. So,jangan buang masa"

Gadis itu tersenyum."Baik,boss. But,saya perlukan bahan untuk buat ubat"

Vodka membuka briefcase. Gin mengambil

"Ni,APTX 5703-635T"Gin memberi ubat kecil itu kepada gadis itu

"Kau perlu masukkan ubat ni dalam minuman dia..Dan...dia akan hilang buat selama lamanya"

Gadis itu tersenyum.."Arigatou"

"Aku berharap dekat kau. Tapi...sebelum kau bunuh dia..baik kau beri gadis itu hidup hidup kat aku...dan kita paksa dia minum ubat itu. Kau perlu bersabar..."

Gadis itu tersenyum sinis. Harap musuhnya pergi dengan cepat..

Konichiwa,Ai-chan!Where stories live. Discover now